microwormen


nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
2,940
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
ik heb 2 kleine cultuurtjes over (maar wel groot genoeg om van te oogsten en op te kweken tot een grote cultuur), mag ik die verzenden en wat kan ik hiervoor vragen?

het zijn bakjes van hertogj*n ijs choco-momentje/ carameltraktatie.
 
Ik geloof dat degene waar ik ze weg heb er zo n 3 euro voor vraagt.
Valt het tegen die microwormen?? Komt zeker brinta mee in de bak?? Ik geef liever artemia dus.
Je zou ze kunnen verzenden in zo n plat klein bakje waar bv saus van de cafetaria inzit en dan een plasticzakje eromheen.
Maar of het de moeite loont weet ik niet hoor ;).
 
Ok�, bedankt!

ik voer dagelijks micro's ik kom 3 dagen in de week tussen 4 en 5 uur 's avonds thuis, micro's voeren is erg makkelijk, gewoon het deksel eraf, vinger over het deksel en je stopt je vinger in de bak en wast je handen. bij artemia moet ik eerst de trap een paar keer op en neer om te voeren (de fles staat beneden) en het kost mij meer tijd.

waarom ik ze weg wil doen? nou... het bakje die ik van jou kreeg gebruikte ik de eerste dagen/weken niet veel, ik was bang om brinta mee te nemen, dus het kweekje groeide explosief! die heb ik opgedeeld in 5 bakjes en bij controle vandaag bleek dat de 4 nieuwe kweekjes goed zijn aangeslagen. maar ik heb maar 1 bakje nodig, en ik wil graag 2 op reserve houden, dus ik heb 2 over ;) .

de grote moeder kweek kan ik binnenkort ook wel weer splitsen :D

EDIT-

ja verzenden in bakjes kan wel, die dan net door de brievenbus passen. maar mag dat wel? vallen micro's niet onder die ene wet mbt het verzenden van organismen?
 
Heb je daar dan nog geen nieuwe brinta ingedaan?? Stinkt dat niet erg dan?
Ik vond het na een week al stinken. Ja je kunt ze van de deksel halen ja, maar toch kreeg ik altijd wat brinta mee in het water.
Tja ik heb de fles gewoon in de keuken dus hoef niet extra te lopen dan.
Alleen pak ik soms ipv de cola een slok artemia :p
 
Ik denk niet dat ze in je envelop gaan kijken hoor. Je hoort ook niet echt wat erin zit he. Het is niet zo dun als water. Ik heb nog nooit gehoord dat dat niet goed zou gaan.
 
De meeste verzenden door er enkele dagen koffiefilters in te leggen. Deze doe je dan in een plastic zakje en dan in de envelop ;)
 
@Jonh; de oude kweek heb ik 2-3x gevoerd en de 4 nieuwe vandaag voor het eerst. ik las ook dat een ''goede'' kweek 2-3 maanden mee kan gaan zonder te voeren.

je ruikt het als je erboven gaat hangen, maar dat doe ik niet zo vaak, hahaha.

@meksjoef; bedankt! dat is wel een goed idee! dan moet de koper thuis even een bakje hebben staan met het papje en dan kan ik ze versturen en als ze aankomen hoef je alleen maar de filtertjes erin te leggen en klaar :D bedankt!

--------

wat zou dan een goede portie zijn? hoeveel stukjes filter zouden jullie doen?
 
Doe 2 a 3 filters ofzo... die dingen vermeerderen zich in zo'n rap tempo dat het toch niet uitmaakt :) rijk zal je er toch niet van worden :p
 

Terug
Bovenaan