Wat is er nieuw

Mijn 100CM eheim bak, met planten stenen en hout (STM1992)

• Onderwerp starter Onderwerp starter STB1992
  • Startdatum Startdatum
S

STB1992

Guest
begin eindelijk tevreden te raken met hoe mn bak eruit ziet, vandaar nu ook mijn bak op de foto

IMG_3024.JPG

Ziet er al goed uit, nu de plantjes lekker laten groeien.
Ik vraag me wel af of het filter wel groot genoeg is voor je formaat aquarium en ik zou er iets meer water in doen
zodat de waterrand wegvalt achter de bovenste strip van het aquarium

Filter stond op dat ie voor 100 tot 200 liter water was.. dus mag hopen van wel haha?

Las ergens dat als alle planten in het aquarium licht bewegen het goed is, maar zal het nog is goed uitzoeken! Thanks voor de tip. De planten moeten inderdaad nog flink groeien, al zijn ze al een stuk groter 🙂

Wat betreft de waterrand, als ik het hoger doe komt er redelijk veel condens de bak uitlopen, dus vandaar ga ik het binnenkort afplakken 🙂

Inderdaad, water iets bijvullen. Plantjes zullen binnenkort wel goed groeien. Geef je iets van plantenvoeding?
Voor de rest ziet het er goed uit! 😉

Ik heb tabletten voor planten en plantenmest. CO2 set staat op de verlanglijst maar even sparen! Studentenbudget haha.

Ze groeien overigens heel goed ondertussen, enkele planten al een keer kunnen stekken omdat ze het oppervlak raken. Over een tijdje zal ik een nieuwe foto delen 🙂

Drijvers komen er aan het einde van de maand in, lijkt me ook erg mooi 😉

Mooie bak hoor!

Las eerst je topics van je filters, waarin je jezelf aan geeft nieuw te zijn.

Vind je bak mooi ingericht! Goed bezig

Misschien ooit een keer hout ophangen of drijfplanten?

Tijdje verder en mn bak is veel veranderd. Het bestand is veranderd en de hele indeling. Planten al vaak kortgewiekt en voor deze verbouwing weer. Bestand nu is +\- 25 kardinaal tetra's. Wordt nog uitgebreid, 1 betta man 2 vrouw, komt een derde bij zodra de winkel ze heeft, en een +\- 20tal vuurgarnalen/red sakura

Daarnaast heb ik ook nog een Nano bakje met +\- 10 red sakura garnalen en wat baby's.

Net lopen rommelen in de bakken. Het witte zand en steentjes in beide bakken, dus is nog wat troebel.

IMG_4024.JPG

IMG_4029.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan