Wat is er nieuw

Mijn 1500 ZA aquarium (Teddo10)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Teddo10
  • Startdatum Startdatum
de discusbak zonder discus voor mij is echt perfect 🙂..mooie maat ook 🙂 ik moet nu met iets kleiner doen maarja we mogen niet klagen toch

Wauw mooie bakken hoor!
De onderste is ook al erg mooi!

Mooie bakken zo hoor. Zelf vind ik de 2e met veel planten het mooiste.

Mooi,je hebt alle inrichtingen goed gedaan. Hoe lang hield je een inrichting aan?

Allemaal mooi ingericht 🙂

Mooi hoor, lekker formaat ook! 😉

Allemaal mooie bakken. Ik vind vooral de orinco bak erg mooi.

Dat is een leuk formaat bak! Vind die onderweg-naar-Peru-bak inrichting
wel heel erg mooi! 😉

Lekkere diepte en hoogte. Mooi gebruik van gemaakt ook. De peru bak is erg fraai. Wat is het bestand daarin?

Tjissus, wat een jacomijner ! M��i ! Mijn favoriet: de Orinoco inrichting. Ik hou wel van die jungle-bakken !

Hoeveel tijd zat er tussen de verschillende inrichtingen ? Of heb je er vier ? ;-)

De eerste en de 2e vind ik erg mooi! De laatste heeft ook wel wat, alleen de 3e vind ik minder vanwege de grote open plek. Maar desondanks nog steeds mooi. In ieder geval zeer mooie inrichtingen!

mss zei:
de discusbak zonder discus voor mij is echt perfect 🙂..mooie maat ook 🙂 ik moet nu met iets kleiner doen maarja we mogen niet klagen toch

Ik zie er 2 discussen in :petjeaf:

Mondeo zei:
Mooi,je hebt alle inrichtingen goed gedaan. Hoe lang hield je een inrichting aan?

De discusbak heeft ca 5 jaar bestaan, de Orinoco versie ca 2, daarna is de bak "gecrasht", veel alg, veel problemen. Toen is de bak bijna 2 jaar "met rust gelaten" alleen gevoerd en zo nu en dan wat met de planten gerommeld, geen plantenmest en minder licht.
De plantenbak is van ongeveer 18 maanden geleden, deze heeft een poos met veel licht en CO2 gedraaid, mar dat bleek te veel onderhoud voor mij, sinds een maand of 6 weer meer in de richting van een wat natuurlijkere bak, de bedoeling is nog wat minder plantensoorten.

Ted, was ook sarcastisch haha..maar even zonder dolle dat is echt mijn type aquarium prachtig ingericht

Cowboynl zei:
Lekkere diepte en hoogte. Mooi gebruik van gemaakt ook. De peru bak is erg fraai. Wat is het bestand daarin?
Op dit moment Biotodoma cupido, Peru altums, Pseudanos trimaculatus, Corydoras elegans, Brochis splendens, Crenicichla regani, Crenuchus spilurus, Colomesus asselus, Red Blue peru tetra (Hyphessobrycon spp), Otocinclus soort (vittatus?)Prionobrama filigera, Hyphessobrycon erythrostigma en nog aan paar overblijvers van vroegere groepen

Amber de Beer zei:
De eerste en de 2e vind ik erg mooi! De laatste heeft ook wel wat, alleen de 3e vind ik minder vanwege de grote open plek. Maar desondanks nog steeds mooi. In ieder geval zeer mooie inrichtingen!

Dit was een poging om te kijken of een "high tech/ high energy" bak haalbaar was, gewoon planten erin en kijken wat goed groeit. Dat blijkt bij een bak van deze grootte niet heel eenvoudig. Vandaar dat deze bak nooit tot een "eindfase" gekomen is.

De Orinoco bak was ik ook erg trots op, daarom was na de "instorting"van deze pak het plezier ook een poos weg.
Deze bak draaide op de hoogste versnelling (veel licht, veel plantenmest) maar is, achteraf waarschijnlijk door onvoldoende water verversen, "uit de bocht gevlogen"
in een paar dagen zat alles onder een laag algen.

Nog wat aanvullende plaatjes:
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg28833747_Pb290713 by Edvet, on Flickr

Opstart naar de Orinocobak (mei):
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg28991531_netgeplant1_jpg by Edvet, on Flickr

paar maanden later (augustus):
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg33217105_00002837 by Edvet, on Flickr

Oktober:
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg34576487_00003647 by Edvet, on Flickr

November:
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg36808783_00004815 by Edvet, on Flickr

December:
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg37821417_00005253 by Edvet, on Flickr

Januari:
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg39089969_00005369 by Edvet, on Flickr

drijfplanren februari:
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg39891049_00005534JPEGof by Edvet, on Flickr

Paar jaar later in de verwaarloosfase:
8-XInWieVzw70JbihjLtxOMNY6L7vP7Y.jpeg2011-10-18 19.32.05 by Edvet, on Flickr

Wat vervelend dat die bak in alg is op gegaan om even zo te noemen. Was toch wel de mooiste en van je nieuwe foto's Nr1 top echt top 🙂 dit soort maten aquariums moet je ook groots aanpakken

Vind de 'verwaarloosde' bak toch ook wel mooi om te zien. Lekker wild.

die peru bak is geweeeeeeldig

neem aan dat het elke keer dezelfde bak is, alleen dan anders ingericht?!

vind de peru indeling en met al het hout het mooist!

Was inderdaad een schitterend bakje met hele mooie Peru Altums!

Vind persoonlijk de Orinoco echt super tof! Mooie planten aangroei ook!

Wauw die laatste foto van voordat het misging, is erg mooi.
Je bak stond er prachtig bij.
Complimenten.

geweldig mooi allen.

ook leuk dat in alles maanvissen en discus zit 🙂

maanvissen zijn natuurlijk mijn favorieten .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan