Wat is er nieuw

Mijn 1500 ZA aquarium (Teddo10)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Teddo10
  • Startdatum Startdatum
heel erg mooi!
heerlijk sfeertje zo met die HN

Prachtig.

Mooi hoor en je foto's zijn zo mooi scherp

Prachtige bak en een mooie viskeuze. Top.

Schitterend, dan heb je echt geen tv meer nodig!

Wat een parel van een bak, schitterend.
Heel veel diepte erin. Natuurlijk is ie ook diep maar hij lijkt oneindig!

Heel mooi bakkie!

Mooie bak, in alle gedaantes 🙂

Kan het zijn dat ik de discusversie ken van YouTube?
Welke drijfplantjes waren het allemaal op de februari versie?

~ Ivo

Mooi hoor, ook de kleuren komen mooi overeen.

Drijfplanten in de bak zijn altijd de zuid amerikaans voorkomende drijfplanten: Ceratopteris preroides (maakt van die gewei-achtige uitlopers als de plant lang genoeg drijft), de Limnobium laevigatum ( vetplantachtige ronde blaadjes), de Phyllantus fluitans (rode blaadjes bij veel licht, anders groen) en de Eichornia crassipes (waterhyacint) en de Pista striatotis (watersla). Daarnaast heb ik op dit moment Hydrocotyle leucocephala bovenin drijvend (deels boven water).
Op dit moment ben ik de drijfplanten meer en meer aan het uitdunnen om plaats te maken voor de bladeren van de Hydrocleis en de Nymphaea.
Daarnaast wil ik wat meer licht op de bodem, de zwaardplanten groeien nu niet genoeg en blijven te klein. Bij te veel licht loop ik weer risico op alg, dus het blijft een kwestie van balanceren.

Heb je wat foto's van je Colomesus Asellus?
Ben zelf ook in het bezit ervan.

GykZWfa0jidaww-NG3QgOZZASpxSNYjs.jpegDSC_5585_copy by Edvet, on Flickr
Ik had er twee, deze waren tesamen nogal schuw, altijd achter in de bak. Een was het filter ingezwommen en overleden, de andere was toen een stuk actiever, de hele bak door, erg bezig, at goed. Een paar weken geleden was ik deze "plots" kwijt, wsl ook overleden. Ik wil er wel weer eens wat aanschaffen.

Even een update. De Hydrocleis groeit zo hard dat er te veel licht geblokkeerd wordt. Hierdoor doen de zwaardplanten het onvoldoende. Weer een groot deel weggehakt van de H.n. Ik hoop nu dat de Nymphaea het ook beter gaat doen en dat de drijfbladeren, vad de lelie, makkelijker beheersbaar zijn.
Fw33nP0IzFKCRg6jxs4abAOa7Spyc9_k.jpegDSC_6561_copy by Ed Prust, on Flickr

wel een duidelijk verschil met de vorige foto, qua licht.

ziet er nog steeds schitterend uit.

Prachtig! Ik vind dit echt een hele mooie bak. Persoonlijk houd ik dus niet van ZA biotopen omdat ik vind dat ze vaak erg saai, kaal en donker worden ingericht. Jouw bak bewijst dat het ook zeker anders kan! Moet je natuurlijk wel een klein meer aanleggen in je huis maar dat is volgens mij zeker de moeite waard als ik je foto�s bekijk.

Hoe heet de plant rechts bovenin trouwens?

Dat is los drijvende Najas sp "Roraima", deze verstopt de overloop netjes. (met CO2 worden de toppen een stuk roder, maar verder groeit de plant goed)
6NpdP5PlJikfZfdRyCYXmaOCV_B5I6Kh.jpegDSC_6569_copy by Ed Prust, on Flickr

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan