Wat is er nieuw

Mijn 150x60x60 opnieuw ingericht (nog niet helemaal klaar) door Vitor040

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vitor040
  • Startdatum Startdatum
ziet er ook super mooi uit.
misschien kan ik mijn bak in 2e splitsen? en dan aan 1 kant de kreeften laten, en de andere kant vol met planten voor de visjes.

Kreeften hebben niet veel ruimte nodig? toch?
kan je proberen.

Die zoenvissen zitten nu in de 1.50 m bak. Deze bak was lek geraakt, moest alles er uit.

ze zitten inderdaad grotendeels in hun holletje. zal er eens naar kijken.

dat is balen, komt er weer een nieuwe? of laat je ze waar ze nu zitten.

of repareer je het aquarium gewoon?

Is al gerepareerd, hoor.

Draait nu weer 8 weken.

Nu zou ik dan toch graag eens een close up van die kreeften willen zien.

Ik heb totaal geen ervaring met kreeften. En de huisvesting ervan al helemaal niet.
Maar dat in tweeen delen van het aquarium, waardoor de vissen wel het hele aquarium kunnen gebruiken en de kreeften maar een stukje. Lijkt mij wel een hele mooie oplossing. Dan kan je toch een hoop echte planten neerzetten, en veel hout op het stuk voor de kreeften.
Dit komt alle dieren ten goede. Want planten zijn erg belangrijk voor het ecosysteem.
Bijkomend voordeel is dat die planta plastificata er dan mooi uit kunnen.

Nu alleen nog op een creatieve manier bedenken hoe je die scheiding kan bewerkstelligen.

Succes.

oke dus dat is alweer opgelost 🙂

inderdaad marcel, ik heb er al een scheiding tussen gemaakt, alleen ga het nog meer aanpassen denk ik, wat meer gaten erin, zodat de vissen nog makkelijker heen en weer kunnen gaan. 😀

Uiteraard 🙂

12291262_788898611219207_5725478084946892400_o.jpg

het geheel
12238368_788898744552527_5814582890004959655_o.jpg

Mag ik vragen hoe je dit toch nog zo netjes voor elkaar hebt gekregen? Ziet er wel goed uit! Al beetje nagedacht hoe je het verder dan gaat inrichten>

Vitor040 zei:
oke dus dat is alweer opgelost 🙂

inderdaad marcel, ik heb er al een scheiding tussen gemaakt, alleen ga het nog meer aanpassen denk ik, wat meer gaten erin, zodat de vissen nog makkelijker heen en weer kunnen gaan. 😀

Dat heb je idd mooi gemaakt. Wel uitkijken dat die kreeften er niet doorgaan.
Trouwens die kreeften vallen wel op ja. Kun je er wel wat drijfgroen of waterpest bij doen? Of eten ze dat ook op. Want ik denk dat ze wel mooier uitkomen met wat groen erbij.
Nu moet je alleen je plantjes nog wat uitbreiden zeker?

En wat is die 'bloemkool' rechts van het midden?

ik heb er een plaat plexiglas tussen gezet, met daar gaten erin. simpel en snel 😀
thanks! ik wil de rechterkant vol zetten met planten, en er komt nog meer hout in.

tips en ideeen voor de planten zijn zeker welkom. 🙂

thanks, die "bloemkool" is een drijfplantje die ik heb gekregen 🙂

er komen zeker nog meer planten in, weet alleen nog niet zo goed welke ik het beste kan nemen.

Mooi gemaakt zeg :thumbs:
Hoe zit dat nu eigenlijk met de stroming? Afvoer van afvalstoffen? Zal dat in beide delen van de bak nu wel in voldoende mate gebeuren?

thanks 🙂 dat is niet zo'n probleem, af en toe de bodem "stofzuigen" helpt goed 🙂

ja inderdaad goed opgelost zo. 😀
ziet er leuk uit, ook erg goedkoop 🙂

kellemes zei:
Mooi gemaakt zeg :thumbs:
Hoe zit dat nu eigenlijk met de stroming? Afvoer van afvalstoffen? Zal dat in beide delen van de bak nu wel in voldoende mate gebeuren?

Stroming hoeft geen probleem te zijn denk ik. Als je de aanzuig in het kreeften verblijf hebt, en de instroom in de plantenkant, heb je voldoende circulatie.

ik denk dat ik een stromingspomp aan de kant van de kreeften zet, boven in de bak, richting het water oppervlak, zodat er genoeg beweging is.

waarschijnlijk morgen weer wat mooie stukken hout erbij 🙂 dus weer even de indeling wat verbeteren.
uiteraard zal ik een foto posten 😀

en van het weekend haal ik wat mooie planten, voor aan de rechter kant 🙂
ook daar zal ik een foto van posten 🙂

Kan je de kreeften niet gewoon samen met de vissen doen????

als je even terug leest heb jij je antwoord 😀

Nee, als de vissen slapen gaan hun knippen.
Of ze knijpen ze dood,en eten ze op.

meer hout regelen is vandaag helaas niet gelukt, dit zal waarschijnlijk morgen worden.

We wachten geduldig af. :juggle:

Ik heb 3 stukken hout gekocht, ik zal er morgen foto's van posten 😀

Het nieuwe hout zit erin 🙂
Nou in totaal 4 "grote" en 2 kleine stukken aan de linkerkant
en 2 "grote" stukken aan de rechterkant.

Foto van het geheel, helaas slechte kwaliteit.

12322638_790486054393796_2863361647654606566_o.jpg

en nog een extra foto 😀

12309592_790486051060463_5322248972497331272_o.jpg

Dat ziet er al een stuk beter uit. Nu alleen nog wat meer groen.
Misschien eens wat (goedkope) waterpest voor bij de kreeften.
En bij de vissen wat anubias op het hout.

Maar ja ik ben een echte plantenman, dus ik mis al snel wat groen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan