Wat is er nieuw

Mijn 2 Oscars hangen aan oppervlak, wat is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Oscar2020
  • Startdatum Startdatum
Tjah.. de eerste paar dagen 30 graden vind ik wel lekker. Daarna begint het me ook de keel wel uit te hangen..
Dus dat het eerst 1,5 maand goed gaat biedt geen garantie voor de toekomst. Kan best zijn dat ze er nu wel last van beginnen te krijgen.

Een druppeltestkoffer heb je al voor rond de 30/40 euro (Wespro/Colombo). ???

Ik zou als het een extra (groot!) filter erop zetten. Niet alle vervuiling is meetbaar, daar ben ik van overtuigd.

Daarnaast is een oxydator misschien een goed hulpmiddel? Zeker als planten steeds uitgegraven worden.
De tips van waterpest en drijfplanten zijn ook zeker aan te bevelen. Vinden ze misschien ook wel fijn, beetje beschutting. Ik ken de vissen niet qua gedrag verder.

Kijk of je de temperatuur naar beneden kan doen.. en anders mogelijk één van de soorten weg doen ??‍♀️ jammer maar helaas.

Die dieren zijn afhankelijk van jouw verzorging. Ze kunnen niet ff hun koffertje inpakken en verderop kijken.

edit: ik lees dat je een filter erbij haalt, super!

en dat 26 graden mogelijk is voor beide soorten, dat zou mooi zijn ??

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb al heel lang 2 Oscars. Zijn super mooie vissen en leuk om naar te kijken. Maar sinds kort heeft 1 van de 2 Oscars een raar gedrag. Hangt altijd bovenin mijn aquarium, vertoont grauwe kleuren, rugvin staat helemaal plat naar achteren. Verder eet ie wel. De andere Oscar gedraagt zich wel normaal, hangt soms ook boven maar gedraagt zich verder wel normaal. Ik heb het net gevraagd aan een roofvis-expert en die zei dat mijn arowana de baas was over de Oscars en de baas van de bak. S’nachts gaat de arowana soms ook achter de Oscars aan. Is dat een oorzaak van dit gedrag?

F83EBC2A-9F79-4BDC-83DB-116324A9D0CA.jpeg
CD33B3CC-F0F6-463E-AF8D-9228EE5F0022.jpeg

Omdat ze verder goed eet zei de expert dat het door de aro komt, omdat een vis die eet gezond is(zijn woorden)

Dit zijn toch dezelfde Oscars als in het andere topic met de roggen?
Maar nu met een Arowana?

Dit zijn dezelfde Oscars ja, ik ben nu weer een stap dichterbij de oorzaak...mischien is het de arowana gewoon die irritant is en heeft het niks met zuurstof of temperatuur te maken...wel volg ik gewoon de tips op van t vorige topic hoor

Waarom open je dan een nieuw topic.
Verwarrend en ook ineens een Arowana erbij wat voor het vorige topic ook belangrijk is.

1 Arowana met dat ene filter is echt niet mogelijk.

Mischien dat het beter is de Oscars in mijn 2m bak te doen? Zonder arowana en roggen?

Dan word dat gewoon de 2 Oscars en verder niks

die bak staat al een half jaar leeg te draaien, ook wel van tevoren gedaan om dit soort problemen te voorkomen

Stress is doodsoorzaak nr 1 bij cichliden. Denk daar maar eerst eens over na 😉. Misschien volgende keer toch maar eens eerst nadenken over het visbestand alvorens ze allemaal bij elkaar te plempen.

Ik ben het overzicht een beetje kwijt

Wat is je totale vissenbestand nu?
- Arowana
- Roggen pups
- Oscars
- nog meer?

Het gaat om een aquarium van :
- 300 x 100 x 95
- temperatuur 30 graden?
- nu Eheim prof 2 filter maar deze week komen er 2 fx6 bij?

Je wil nog planten erbij?

Oscars
Arowana
Pups
Polypterus
Suncatfish
2 fx6’en
Een bak van 300 100 95
En een draaiende lege bak 200 60 60

Dan neem ik drijvende waterpest als planten en temp. 27c

Ik denk dat het erg belangrijk nu is om een testset Wesdijk/Columbo/JBL met druppels te kopen.
En daarnaast ook een EC/TDS pen.

Je moet gewoon weten hoe de kwaliteit van je water is.

Die 2 fx-en hebben ook wel even nodig voordat ze ingedraaid zijn.

Is altijd mijn droom geweest Roggen en Arowana ( uit de Amazone).
Mijn zwager in Suriname had Arowana heel indrukwekkend. Heb er lang van genoten toen ik daar logeerde.
Het zijn wel gave vissen. Maar ze zijn te groot voor mijn anderhalve meter, dus ze kunnen niet in mijn aura komen.

Zou waterpest wel kunnen overleven in water rond de 30c? Meestal zie je ze in koudwateraquaria met bijv. Goudvissen

Ik weet dat er al een paar keer gevraagd is, ik zou toch eens willen vragen of je een totaal foto wilt maken.

En als je toch bezig bent:
- een mooie foto van je Arowana
- een mooie foto van je Rog Pups
- een mooie foto van je Polypterus
- Oke, vooruit je bent nu toch bezig, van je Oscar dan ook graag

En als je toch bezig bent:
- een mooie foto van je Arowana
- een mooie foto van je Rog Pups
- een mooie foto van je Polypterus
- Oke, vooruit je bent nu toch bezig, van je Oscar dan ook graag
Er werd al meerdere malen gevraagd voor fotos welk niet beantwoord werdt. Ben bang dat die ook niet gaan komen. Ik denk dat er ook een reden voor is.

30 graden is gewoon te warm voor ze, verder vraag je om hulp en als iedereen probeert te helpen horen we niks meer van je.....toch apart, en al helemaal voor iemand die zijn vissen niet helemaal goed huisvest?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan