Mijn 450 liter avontuur. (1 Viewer)

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 mrt 2011
Leeftijd
25
Ik heb een Eheim 2080 met 2 aanzuigslangen en 1 afvoer slang.
Ben er mee naar Wesdijk gereden en daar hebben we een connector in de kop vervangen (had ik vannacht gelezen op een Tangayika forum.
Daarmee was het eigenlijk opgelost, dat wil zeggen, de pomp deed het weer.
Nu eenmaal thuis gekomen de boel aangesloten en het een en ander verhangen (Co2 reactor hing te laag) en nu krijg ik op 1 of andere manier niet beide aanzuigslangen aan het werk. Links (de langste) zuigt niet aan, rechts wel, knijp ik rechts af, zuigt links aan, laat ik rechts los, stopt links er weer mee.
Ben in alle staten en helemaal klaar met Eheim eigenlijk.
Weet het ff niet meer, ben nu in totaal al meer dan10 uur met dat bagger filter bezig.
Water zoekt de weg van de minste weerstand. Mogelijk dat het daardoor komt dat 1 van beide slangen niet aanzuigt? Kogelkraan ofzo tussen de ene aanzuig om deze te reduceren en zo meer weerstand te creëren, zodat ook de andere aanzuig werkt?

en zo uiteindelijk maar €60.- betaald.
Joh, dan dat maar voor liefnemen toch

Walter08

Active member
Lid geworden
13 aug 2019
Leeftijd
47
Moet eerlijk zeggen dat ik niet van de eheim ben qua filters maar dit is echt heel vreemd.

Als de pomp het opzich doet dan moet het wel iets anders zijn maar ik zeg het eerlijk, ik weet het dan ook ff niet.

Misschien iemand anders met tips? Dit is gewoon ***.

TS
Patje1976

Patje1976

Well-known member
Lid geworden
8 nov 2019
Leeftijd
43
Water zoekt de weg van de minste weerstand. Mogelijk dat het daardoor komt dat 1 van beide slangen niet aanzuigt? Kogelkraan ofzo tussen de ene aanzuig om deze te reduceren en zo meer weerstand te creëren, zodat ook de andere aanzuig werkt?
Neeuuh, kranen tussen slangen zetten om ze te knijpen zodat de andere goed gaat lopen is niet mijn ding, bovendien kwam er een pis straaltje uit die eigenlijk geen naam mag hebben, maar je hebt in principe wel gelijk en iig bedankt voor de tip.

TS
Patje1976

Patje1976

Well-known member
Lid geworden
8 nov 2019
Leeftijd
43
Moet eerlijk zeggen dat ik niet van de eheim ben qua filters maar dit is echt heel vreemd.

Als de pomp het opzich doet dan moet het wel iets anders zijn maar ik zeg het eerlijk, ik weet het dan ook ff niet.

Misschien iemand anders met tips? Dit is gewoon ***.
Nou, ik ben ook genezen van Eheim, voor dit filter ook een hoop gekloot met een ander filter (op een andere bak destijds).
Maar tips zijn (voor mij dan) niet meer nodig want ik heb hem er al tussen uit gedonderd en ben om een nieuwe pomp gereden (JBL 1502) eh die erop gezet.
Ga ik binnenkort nog eenzelfde pomp bijhalen en die er ook nog bij plaatsen, maar eerst maar eens de lampen bestelling laten bezorgen en erin hangen.

AQUAR3LL3

Well-known member
Lid geworden
31 jan 2020
Ik heb een Eheim 2080 met 2 aanzuigslangen en 1 afvoer slang.
Ben er mee naar Wesdijk gereden en daar hebben we een connector in de kop vervangen (had ik vannacht gelezen op een Tangayika forum.
Daarmee was het eigenlijk opgelost, dat wil zeggen, de pomp deed het weer.
Nu eenmaal thuis gekomen de boel aangesloten en het een en ander verhangen (Co2 reactor hing te laag) en nu krijg ik op 1 of andere manier niet beide aanzuigslangen aan het werk. Links (de langste) zuigt niet aan, rechts wel, knijp ik rechts af, zuigt links aan, laat ik rechts los, stopt links er weer mee.
Ben in alle staten en helemaal klaar met Eheim eigenlijk.
Weet het ff niet meer, ben nu in totaal al meer dan10 uur met dat bagger filter bezig.
Als je bij wesdijk bent geweest kan je ook wel aquarium-planten.com bezoeken voor je visjes ;)

TS
Patje1976

Patje1976

Well-known member
Lid geworden
8 nov 2019
Leeftijd
43
Als je bij wesdijk bent geweest kan je ook wel aquarium-planten.com bezoeken voor je visjes ;)
Dat zou voor mij geen probleem zijn (had daar ook al gekeken wat er aan vis verkocht wordt daar maar dat kon ik niet vinden) want voor de manen die erin gaan komen heb ik ook nog een tripje van 3 uur enkele reis voor de boeg.
Afstanden maak ik me nooit zo druk om als chauffeur zijnde maar het moet wel de moeite waard zijn, en uiteraard de moeite lonen.

AQUAR3LL3

Well-known member
Lid geworden
31 jan 2020
Dat zou voor mij geen probleem zijn (had daar ook al gekeken wat er aan vis verkocht wordt daar maar dat kon ik niet vinden) want voor de manen die erin gaan komen heb ik ook nog een tripje van 3 uur enkele reis voor de boeg.
Afstanden maak ik me nooit zo druk om als chauffeur zijnde maar het moet wel de moeite waard zijn, en uiteraard de moeite lonen.
Het aanbod is niet super groot maar de prijs wel super goed.

TS
Patje1976

Patje1976

Well-known member
Lid geworden
8 nov 2019
Leeftijd
43
Gisterenavond nog even met mijn vrouw over de filtering gehad en toch maar besloten om vandaag meteen maar die extra pomp erbij halen.
En gezien dat ik in de verste hoek nog een aanzuigpunt hebben en toch maar besloten om er een maatje groter op te zetten dus een JBL 1902.
Zijn we net terug van de trip (ja, voor de 3de keer in 2 dagen naar Barendrecht :LOL:) krijg ik een berichtje dat mijn lampen binnen zijn gekomen, en ja, dan kunnen we toch niet wachten en zijn we toch ook daar maar om gereden.
De pomp gaan we morgen installeren maar met de lampen kon ik toch niet wachten.
Nu nog met de bijgeleverde mini controllertjes die op zich wel werken maar verreweg van ideaal zijn.
Er komt binnenkort wel een Wifi controller op maar HVP heeft een week of 2 geleden gezegd dat er iets nieuws gaat komen en ik heb "geruchten" gehoord dat dat wel eens een nieuwe controller zou kunnen zijn, dus die gok ga ik nu nog niet nemen.

Bijlagen

AQUAR3LL3

Well-known member
Lid geworden
31 jan 2020
Klopt het dat ik op de site geen vissen zie staan?
Of kijk ik er over heen?

Mvg ronald
Klopt, waarschijnlijk omdat ze niet versturen. Weet dat aquarium vereniging in hoogvliet alles bij hun besteld qua vissen en planten. Alleen is wel zelf bestellen en halen. Heb zelf alleen vissen op voorraad gehaald.

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 mrt 2011
Leeftijd
25
Gisterenavond nog even met mijn vrouw over de filtering gehad en toch maar besloten om vandaag meteen maar die extra pomp erbij halen.
En gezien dat ik in de verste hoek nog een aanzuigpunt hebben en toch maar besloten om er een maatje groter op te zetten dus een JBL 1902.
Zijn we net terug van de trip (ja, voor de 3de keer in 2 dagen naar Barendrecht :LOL:) krijg ik een berichtje dat mijn lampen binnen zijn gekomen, en ja, dan kunnen we toch niet wachten en zijn we toch ook daar maar om gereden.
De pomp gaan we morgen installeren maar met de lampen kon ik toch niet wachten.
Nu nog met de bijgeleverde mini controllertjes die op zich wel werken maar verreweg van ideaal zijn.
Er komt binnenkort wel een Wifi controller op maar HVP heeft een week of 2 geleden gezegd dat er iets nieuws gaat komen en ik heb "geruchten" gehoord dat dat wel eens een nieuwe controller zou kunnen zijn, dus die gok ga ik nu nog niet nemen.
Stuk betet dan dat kleine lampje!

TS
Patje1976

Patje1976

Well-known member
Lid geworden
8 nov 2019
Leeftijd
43
Stuk betet dan dat kleine lampje!
Zeker weten, echt mooie verlichting.
Alleen de 2 losse controllertjes zijn wel te gebruiken maar verre van ideaal.
Vanmorgen opnieuw de stekkers erin gedaan en een keuze gemaakt uit de presets (de 10 uur cyclus) en dan kunnen de stekkers er tot ik mijn keus heb gemaakt qua controller want dat zal wel een stuk prettiger werken zijn.

Users Who Are Viewing This Onderwerp (Users: 0, Guests: 1)

Bovenaan