Mijn 70x70x70 bakje..... (Rogerke45)


Omdat dit een fototopic is:


Kegelvlek barbeel, zit een schooltje van 12 exemplaren in mijn bak en zijn mooi op kleur.
IJyHMmhrtz4QoG7PMBKAFlFl_Tra02NH.jpeg



Kardinaaltetra, erg moeilijk om mooi te fotograferen, ze zijn snel en weerkaatsen het licht enorm. Deze is redelijk goed gelukt.
IJyHMmhrtz4QoG7PMBKAFlFl_Tra02NH.jpeg
 
Overzicht na de wekelijkse verzorging: 50% waterwissel, ruiten schoon gemaakt, planten verplaatst, voedingsstoffen bijgevuld en de stromingspompjes schoon gemaakt.

Overzichtje, sterrenkruid is bijna bij de oppervlakte, staat er nu 3 weken in. Waren 2 kleine plantjes.
9lK-37RasBeLBtXv--jyK_VZcDHnoqvn.jpeg


Een Crypto die door de Javavaren komt groeien.
9lK-37RasBeLBtXv--jyK_VZcDHnoqvn.jpeg


Alternanthera reineckii, ik heb ze moeten verplaatsen omdat het Sterrenkruid op hun plekje ging overwoekeren. Ze doen het nog steeds goed na 3 weken, maken mooi gezond nieuw blad aan en hier en daar een zijscheutje. Ik hoop er een flinke bos van te kunnen opkweken.
9lK-37RasBeLBtXv--jyK_VZcDHnoqvn.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tegekke foto's.....Ben jaloers op die close-ups!
Leuk formaat bak en zie je nooit met die maten.

Heel tof.

Bak is gemaakt door Aquatop in Aken op bestelling. Glasdikte is 12mm. Onderkast is een frame van metaal bekleed met dik mdf. Ik heb nog toestemming moeten vragen aan de woningbouw om deze bak te mogen plaatsen. Het is dik 600kg op nog geen vierkante meter. Gelukkig mocht ik hem plaatsen langs een dragende muur. Staat nu 4 jaar en het gewicht is tot nu toe geen enkel probleem geweest.
 
Ik ben zeer geïnteresseerd in die Led verlichting. Ziet allemaal erg mooi uit.
 
Het aquarium draait goed. Sterrenkruid heeft de oppervlakte na 3 weken bereikt. Ik blijf het vreemd vinden dat al mijn planten het goed doen behalve de Hygrophila pinnatifida, deze blijft last houden van bruin/zwarte aanslag en laat de onderste bladeren los.

A_DXnL5iW1AixmNpRoZo9LmB21c3xTS0.jpeg


A_DXnL5iW1AixmNpRoZo9LmB21c3xTS0.jpeg


15977483_758406497650760_75275176568583182_n.jpg



Ranunculus inundatus groeit zeer snel.
A_DXnL5iW1AixmNpRoZo9LmB21c3xTS0.jpeg
 
Jammer van de alggroei op de Hygrophila pinnatifida. Maar wat een geweldige totaalfoto's!
 
Bekend probleem: groeit tergend langzaam en daarmee best vatbaar voor alg.
De ranunculus daarentegen :petjeaf:
 
Prachtige bak Roger! Leuk je ook hier te ontmoeten. Je bent overigens al de derde PD'er die ik hier tegenkom, kleine wereld. ;)
 
Tijd voor een foto update:

De plantengroei is echt enorm met de 2 Aqualantis ledbalken, het groeit allemaal de pan uit. Het begint nu eruit te zien zoals ik in gedachten had, een groen eiland in het midden van de bak.
De Ranunculus inundatus heeft al het grind in de voorgrond bedekt en begint nu "laagjes" te maken. De Alternanthera reineckii is verdubbelt qua formaat in een maand tijd. Hygrophila pinnatifida lijkt zich te herstellen, blad wordt niet meer bruin/zwart.

Alle techniek in deze kubusbak wegwerken blijft toch een groot probleem. Iemand misschien tips of opmerkingen daarover?

YqaJpxXGmBiwjziVm-zn72QE94NguJE3.jpeg

YqaJpxXGmBiwjziVm-zn72QE94NguJE3.jpeg


YqaJpxXGmBiwjziVm-zn72QE94NguJE3.jpeg


YqaJpxXGmBiwjziVm-zn72QE94NguJE3.jpeg


YqaJpxXGmBiwjziVm-zn72QE94NguJE3.jpeg


YqaJpxXGmBiwjziVm-zn72QE94NguJE3.jpeg


YqaJpxXGmBiwjziVm-zn72QE94NguJE3.jpeg
 
Prachtige bak Roger! Leuk je ook hier te ontmoeten. Je bent overigens al de derde PD'er die ik hier tegenkom, kleine wereld. ;)


Ah, kijk eens aan, Rob de fotograaf. Leuk je hier te ontmoeten, aquaria en fotografie gaan goed samen :)
 
Foto update.

Bruinalg is sterk op z'n retour, de Hygrophila pinnatifida is aan het herstellen. Verder gaat alles z'n gangetje zonder problemen.

zSWCJZe5x8HqmDtWaIL2MlF82gDWXA7L.jpeg


zSWCJZe5x8HqmDtWaIL2MlF82gDWXA7L.jpeg
 
Naar aanleiding van dit topic heb ik me een Hydra 50 aangeschaft:

https://www.aquaforum.nl/threads/hydra-vooruitstrevend-in-het-filteren.93454/

Gewoon gekocht uit nieuwsgierigheid en naar aanleiding van dit topic. Wat ik eigenlijk hoop is dat de Hydra mij af gaat helpen van de bruinalg. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt. De Hydra zou Diatomeeën doden.

Elke week mijn water meten ga ik niet doen, ik ben geen aquariaan van meten maar van kijken en observeren. Ik ben vooral benieuwd hoe mijn planten hierop gaan reageren, want ik heb een volle plantenbak en volg de EI methode en ga verder niks veranderen.
Problemen die ik nu heb:

*bruine aanslag op apparatuur.
*bruin/zwarte aanslag op de Hygrophila pinnatifida.
*elke week ruiten van binnen fors schoonmaken, algaanslag.
*bruine aanslag op de oudere bladeren van de Echinodorus Bleheri.

Wordt vervolgt........

Ik weet dat er hier veel tegenstanders zijn van de Hydro, het zou niks toevoegen. Toch wil ik hem proberen als ondersteuning en om te kijken of mijn bruinalg opgelost kan worden met dit product.
 
Niet allen zeer mooie foto's zijn dit maar ook je bak ziet er voortreffelijk uit, om door een ringetje te trekken zeggen wij hier :)
 
Kardinaaltetra's, deze foto's wel gemaakt met een reflexcamera met macrolens :)

16486990_771285473029529_6224548595181145075_o.jpg


16422366_771285476362862_4478451026422672832_o.jpg
 
Je bak blijft een genot om naar te kijken, Roger.
Persoonlijk vind ik de techniek niet storend in je bak, maar ik kan je ook geen tips geven wat betreft het wegwerken.
 
Knap dat je ze zo op de foto hebt gekregen je tetra's! Bij mij lukte dit nooit, al helemaal niet van zo dichtbij, Veel te snel die visjes! Prachtige bak trouwens!
 

Terug
Bovenaan