Wat is er nieuw

Mijn aquariums (Klaske)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Klaske
  • Startdatum Startdatum
K

Klaske

Guest
Hallo,

Ik ben nu hier al een tijdje op het forum met al mijn vragen aan jullie en wilde nu graag eens mijn aquariums laten zien!

835274klaskehoekstra_0_82_imag0566.jpg

215783klaskehoekstra_0_82_imag0567.jpg

554868klaskehoekstra_0_82_imag0568.jpg

382463klaskehoekstra_0_82_imag0569.jpg

875861klaskehoekstra_0_82_imag0570.jpg

673863klaskehoekstra_0_82_imag0571.jpg

285664klaskehoekstra_0_82_imag0573.jpg

De foto`s zijn voornamelijk van mijn 80cm aquarium en 1 foto is van een aqua 30 welke dient als opvangbak voor de jonge vissen. Sommige foto`s zijn wat slecht, maar ik hoop dat alles goed te zien is.

In het 80 cm aquarium zitten:

4 black molly`s (kleine soort)
10 neontetra`s + 2 kardinaaltetra`s
1 grote platty ( ik weet niet zeker of de kleinere oranje vis ook een platty is)
7 guppen + jongen ( de grote variant en 2 volwassen endlers )
2 (cherry??)barbeel
4 corrydora`s
3 gourami`s
5 purper koppen
2 roodkopzalmpjes
2 netbotia`s
1 muisbotia

aqua 40:

Jonge guppen, 1 platy en een paar black molly babies.

In mijn 80 cm aquarium heb ik volgens mij veel te veel vissen. De guppen staan op marktplaats. Ook ben ik van plan om de (chery??) barbeeltjes en de roodkopzalmjes weg te gaan doen.

Het bestand is zo groot geworden omdat een kennis van mij de vissen kwijt moest en ze anders doorgespoeld zouden worden. Dat waren oorspronkelijk 12 platy`s 3 gourami`s, 2 barbeeltjes, 2 roodkopzalmpjes en de muisbotia. De platy`s was ik redelijk snel kwijt, maar heb daar nog wel 1 jong aan over gehouden en de 1 of 2 vissen die we maar niet te pakken konden krijgen.

De guppen zaten in de aqua 30 toen ik hem kocht. Bij thuiskomst bleken er ook een hele bult jongen in te zitten. Ik ben van plan alle guppen weg te doen, maar moet wel eerst een goed plekje vinden.

Binnenkort komt er nog een betta vrouw te logeren. We gaan proberen haar in het grote aquarium te houden, lukt dit niet dan gaat ze weer terug. Een vriedin kweekt met betta`s en dit vrouwtje is te territoriaal en laat geen enkel mannetje toe.

Heb nog wel een vraag voor jullie:

- In het kleine aquarium zitten er op de rots en op de rand van de planten algen. is dit schadelijke alg? de volwassen guppen aten het, maar die zitten nu in de grote bak de kleine vissen kunnen het niet kort houden.

Alle tips en trucs zijn van harte welkom!

Re: Mijn aquariums

Welkom Klaske

Welkom op het forum

Welkom op het forum, we proberen je te helpen waar we kunnen.
Om te beginnen zou ik in ieder geval al je vissen wegdoen en een passend bestand gaan zoeken.
Je hebt bijvoorbeeld meerdere soorten scholenvissen die met te weinig worden gehouden.

Rikkert zei:
Om te beginnen zou ik in ieder geval al je vissen wegdoen en een passend bestand gaan zoeken.
Je hebt bijvoorbeeld meerdere soorten scholenvissen die met te weinig worden gehouden.

LwXYrZIfT7EYDoFDLeUo_iLtfpx5SKz_.jpeg

Welkom op het forum.

Bovenstaande niet al te letterlijk nemen.

Rikkert zei:

Waarom zou hij al zijn vissen moeten weg doen? Hij kan toch iets selecteren en de rest daar op aanpassen?

Zou ook kunnen.

hallo Klaske,
Als leek kan ik alleen maar zeggen dat het vast iets te vol is, maar dat ik het er echt heeeel mooi uit vind zien!
groetjes, Anja

Vandaag de guppen weggegeven (��n was complete staart kwijt, maar lijkt het te overleven) ook zijn de roodkopzalmpjes naar een grote groep gegaan in iemand a sets zijn aquarium.

Ik wil eigenlijk de mollys, tetras, purperkoppen , gouramis, botias en corrys houden. Nog steeds nogal vol.

Wat raden jullie aan om nog meer weg te doen? Als je kijkt naar bodem midden bovenlaag?

Zouden de tetra in de aqua 30 kunnen? vermoed van niet, maar wil het graag zeker weten!

Wat een leuke bakjes om naar te kijken zeg!

Ik wil eigenlijk de mollys, tetras, purperkoppen , gouramis, botias en corrys houden. Nog steeds nogal vol.

Wat raden jullie aan om nog meer weg te doen? Als je kijkt naar bodem midden bovenlaag?

Zouden de tetra in de aqua 30 kunnen?

De tetra's kunnen niet in de aqua 30. Daar zou je beter alleen garnalen in kunnen houden.
Molly's hebben eigenlijk brak water nodig, of in elk geval wat zout in het water.
Die zou ik weg doen.
De Purperkoppen kun je houden. Of de tetra's. Dan word 1 van die 2 een mooie school van minimaal 12 stuks. Je zou ook 6 om 6 kunnen doen, maar bedenk dat een grote groep van 1 soort veel mooier en rustiger is dan 2 kleine groepjes door elkaar.
De Goerami's, dat zijn honinggoerami's toch? Die zou je als koppel kunnen houden.
De Corydoras op de bodem...
Botia's horen denk ik niet in deze bak, je doet ze echt tekort als je ze hierin gaat houden.
De netbotia's horen in een bak vanaf 100 cm en de muisbotia ook. Die laatste kan ook nogal agressief zijn.

Maak je dit ervan:

15 Purperkoppen
10 Corydoras ( welke soort heb je eigenlijk?)
10 Japonica garnalen
een mooie sierslak.

Of
15 Neontetra
Koppel Honinggoerami
12 Corydoras
vuurgarnalen of japonica garnalen

of
6 Purperkoppen
6 neontetra
koppel honinggoerami
6 Corydoras

Die laatste vind ik zelf een minder combi, maar het kan wel.
De keuze is aan jou 😉

Hahaha, ohhh ik zit in het voorstel topic. Niet gezien, helemaal gefocust op je visbestand.
Nou Klaske, welkom 😉

In elk geval bedankt voor je reactie! daar kan ik wel wat mee. Het is natuurlijk niet wat ik horen wil, maar ik wil echt graag het beste voor de vissen. Als dit betekent dat er een aantal weg moeten dan is het niet anders. Mijn vriend ziet me aankomen als ik nog een groter aquarium wil XD

Voor de botia`s alleens een marktplaats advertentie gehad, maar zonder succes. Zal het nog eens proberen 😉

Ik heb een soort van hekel aan garnalen en kreeften :engel: slakjes zijn wel leuk.

Moet dit topic ergens anders heen? Wil ook geen dubbel topic plaatsen 🙂

Garnalen had ik serieus in het begin ook een hekel aan.
Vond ze wat weg hebben van spinnen.
Eng...

Maar heb nu al jaren garnalen en het zijn zulke lieve, vredige, gezellige en bezige diertjes.

Ik denk dat je topic hier kan blijven staan ook hoor.
Maar ben geen moderator dus weet het niet zeker.

MsFelix zei:
Garnalen had ik serieus in het begin ook een hekel aan.
Vond ze wat weg hebben van spinnen.
Eng...

Maar heb nu al jaren garnalen en het zijn zulke lieve, vredige, gezellige en bezige diertjes.

Ik denk dat je topic hier kan blijven staan ook hoor.
Maar ben geen moderator dus weet het niet zeker.

Inderdaad ja, zien er griezelig uit, maar zeg nooit nooit.. Ben er nog niet helemaal uit, wat ik wil houden en wat er weg moet. (heel) Misschien wel iets van garnaaltjes in het kleine aquarium, mijn vriend vind ze leuk..

vanochtend ineens een van de purperkoppen dood. Erg jammer.

Ik houdt jullie op de hoogte 😉

Morgen gaan de neon tetra`s, chery barbelen en de purperkoppen weg. Voor de botia`s nog geen 1,20 bak kunnen vinden, helaas. Heb ook nog niemand kunnen vinden die de black molly`s over wil nemen en ze op brak water houdt. Wat betreft de andere vissen ben ik er nog niet helemaal uit.

We zijn nu van plan om de bak te verhuizen. Hij staat nu op de eettafel, wat natuurlijk niet echt een mooie plek is. We willen de tv aan de muur hangen en het aquarium daaronder plaatsen op een verlaagde kast. Ik zit er zelf stiekem aan te denken om helemaal met een nieuwe bak te beginnen. Kan ik deze goed laten indraaien. De bak die ik nu heb heeft een aantal krassen en er zitten losse draden in van het vaste verwarmingselement en filter die er nu niet meer inzitten, wat natuurlijk niet mooi is.

Er eerst nog maar eens rustig over na denken. De beugel voor de tv komt in elk geval dinsdag binnen en dan maar eens kijken hoe dat eruit ziet als die wat hoger bevestigd wordt en hoe dat dan uit komt met alle kabels enzo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan