Wat is er nieuw

Mijn bakje:) van GewoonJoey

• Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
Ja moet even kijken voor genoeg ruimte.
Gaat namelijk om een stuk of 50 garnaaltjes.

Zat te denken aan een bakje/emmer.

Ga even langs bij je broodjeszaak daar doen ze soms van die afsluitbare emmers weg, heel erg handig.

Voor vuurtjes helemaal niet nee, zorg voor 50/50 verdeling van water en lucht in de plastic zak (liefst een grote zak dit ivm het warmte vasthouden van het water) en als je het helemaal goed wilt doen is een doosje met piepschuim mee nemen en daar de zak inzetten en vervolgens nog wat piepschuim overheen. (ook om de warmte langer vast te houden)

Teminste, zo doe ik het altijd ^^.

Je weet toch wel hoe je de garnaaltjes aan je waarden en temperatuur van je bak moet laten wennen?

Het laten wennen is me helemaal bekend!
En ik moet morgen nog even beslissen of ik het doe.
Heen en terug kost me waarschijnlijk al 40euro aan benzine (auto is ook niet heel zuinig als ik rij)
De kans dat ik gewoon een nieuw bakje haal met garantie en alles erop er eraan is groot.
En hier in de buurt hebben ze ook vuurtjes voor 50cent, dus hier hoef ik het niet voor te doen.
Morgen of vrijdag even kijken en dan kan er goed van het weekend een nieuw bakje opstaan.
Deze keer met fotos van de plantjes waar ik mee begin enzo. En dan de bak van 0 tot eindresultaat.

Toch gegaan voor een zwarte achtergrond🙂
Had mijn garnalen bak gedaan en ziet er toch wel goed uit.
Het probleem is alleen dat ik deze nu mooi aangeplant hebt en mijn andere (deze) valt nu een beetje tegen..
Nog tips om hem een beetje op te fleuren?

(Foto komt nog als het ligt aan is)

WP_20140214_0011_zps9bc8b372.jpg

Helaas sinds vandaag 1 bewoner minder..
Vis begon gister na het eten nogal raar te zwemmen (99% zeker dat het lucht was in de zwemblaas)
Vanochtend deed hij het weer gewoon goed..
Helaas toen ik thuis kwam van mijn werk vandaag was hij al overleden..

Voor de zekerheid het water maar getest en alles was (volgens mij) nog goed.
Heb gemeten met een strip dus is niet 100% (testkoffer is onderweg)

En dan de inrichting van de bak weet ik ook al hoe ik die wil gaan doen.
De Alternanthera wil ik wat naar voren halen en beetje uitdunnen (wil er ook wat bolletjes bij steken maar waar haal ik die ?)
Vervolgens wil ik de plant links (weet de naam zo niet) ook wat naar voren halen en verkleinen.
En dan als laatste wil ik de achterkant wat dichter beplanten met als mogelijke kandidaat de Vallisneria of wat Cabomba uit mijn andere bakje
(kan ik vallisneria trouwens ook stekken? denk het niet he?

Alweer een updatje🙂
Kreeg vandaag zin om mijn bakje aan te pakken.
Moest in beide bakken toch al gesnoeid worden dus heb de Alternanthera wat ingekort en uitgedunt.
Binnenkort even kijken voor wat bolletjes voor erbij.
De plant rechts (naam niet bekent bij mij) ook wat ingekort en uitgebreid.en vervolgens uit de andere bak mijn Caboma gesnoeid en achter de Alternanthera geplaats, deze moet uiteraard nog even een heel stuk groeien.
Bij deze de laatste foto:
WP_20140215_002_zpse5e49662.jpg

Maandag komen er garnaaltjes bij dus dan komt er weer een update!
Daarna zal er pas weer een komen als alles een beetje gegroeid is.

Is beter voor je planten om geen luchtpomp te gebruiken want de belletjes halen voeding (co2) voor je planten uit het water.

Heb er al aan zitten denken hem weg te halen.
Maar vind het opzich wel een leuke toevoeging.
Moet binnenkort even wat voedingsbolletjes halen, om te planten groei nog wat te bevorderen.
Al moet ik zeggen dat ze het ondanks alles goed doen.

Gister garnaaltjes gehaald, laten wennen en daarna allemaal uitgezet in de bak.
Doen het super en heb vandaag wat foto's kunnen maken.
Ook heb ik het luchtpompje afgezet om te kijken hoe de planten daarop reageren (en omdat de garnalen elke keer bijna tegen de lichtkap aan vlogen omdat ze er dwars doorheen wouden zwemmen)

Foto's zijn niet heel duidelijk van kwaliteit (mobiel):
WP_20140218_0041_zps7913c0a0.jpg

WP_20140218_0031_zps9e07c42d.jpg

WP_20140218_0021_zpsffb8bc62.jpg

WP_20140218_0011_zps2895bf49.jpg

Leuk om te zien dat ze zo lekker zichtbaar bij elkaar zitten. Geweldige diertjes om naar te kijken en klopt het dat er al een velletje ligt van een van de garnalen of is dat wat anders?

Als je dat ding bij het stuk hout bedoelt?
Dat is geen velletje maar een pluisje of een plukje alg dat weet ik zelf ook niet.

Helaas vandaag weer een dood visje, deze weet ik niet wat hij had maar was af en toe een beetje aan het sukkelen maar deed het dan weer heel goed.
Gister begon hij lucht te happen en toen ik vandaag thuis kwam was hij dood..
Voor de garnalen geen probleem deze hadden hem al half op toen ik het zag.

Hier zitten ze met zijn alle na te genieten van het feestmaal met nog wat restjes van het visvoer.
WP_20140221_0071_zpsd85fba2d.jpg

Ook heb ik nog wat zwangere garnaaltjes gevonden. (foto is helaas heel onduidelijk maar heb ook een filmpje van een (volgens mij) bevalling)
WP_20140221_0041_zpscaf20ccf.jpg

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=J-ownt1fKv4

Ja, ik bedoelde inderdaad bij het hout... Leek wel op een vel zo op de foto.

Je garnalen zijn in ieder geval aan het genieten ja... Zonde van de vis, maar hoort er helaas bij.

Filmpje heb ik gekeken, heel leuk om te zien hoe ze dat zo doet. Maar waar maak je uit op dat het een bevalling is? Want aan het einde heeft ze keurig nog eitjes in haar buik.

(overigens best wel goede kwaliteit, over het algemeen kom ik niet veel filmpjes tegen die zo duidelijk zijn)

Bevalling? Dat klopt niet.. Moet bewaaiering zijn of hoe dit ook gespeld word hehe.
Maar zijn er nu in ieder geval 4 zwanger.
Kan er alleen nog maar 2 vinden welke zich ook maar weinig laten zien.
Goed teken dus.
Heb er ook wat kleine tussen zitten(welke volgens mij nog niet zo oud zijn)

Ook bij deze even een nieuw fotootje na het planten van een nieuw plantje.
De Alternanthera deed niks meer en de garnalen hadden hem inmiddels al helemaal op..

Toch planten besteld dus maar even een nieuwe bijbesteld voor erin.
WP_20140313_0031_zps0ced7d83.jpg

Hopen dat hij een beetje mooi rood kleurt.
Heb er een bolletje met lateriet bij zitten.

Bak ziet er mooi uit. Was is je visbestand nu?

Zitten een aantal cherry barbeeltjes in.
Maar deze doen het niet heel erg goed. Gaan waarschijnlijk naar een andere bak.
Verder zitten er vuurgarnalen in en komen er als de cherrys weg zijn een leuk kleiner schooltje in.

Kleine update omdat er een plantje tussen zat wat het niet lekker deed.
En omdat deze het in mijn Rio super doet, hopen dat hij het hier ook zo doet.
Zoals je kan zien gaat het om de Rotala Wallachii.
WP_20140403_002_zps9c524d04.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan