mijn bakjes met weirde vissen en meer (Nekko)


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,148
Locatie
Rotterdam
Zoals sommige weten ben ik al een tijdje geleden verhuist en sinds ik nu allemaal nieuwe bakken heb. (met gedeeltelijk nog steeds dezelfde dieren) dacht ik. Waarom niet een compleet fotoalbumpje.
foto 1: 1x salamander cynops terrarium (denk 12jaar oud vuurbuikje)
foto 2: schildpad muskus (heb die ook al jaar of 14 ofzo)
foto 3,4,5,6 : erythrinus aquarium (regelboogwolfvis mijn nieuwste aanwinst/familie) + 400 garnalen
foto 7, garnalen en 2x cpo kreeft
foto 8,9,10 lipsalamander+ baby guppen opkweek bak
IMG_0581.JPG
IMG_0571.JPG
IMG_0787.JPG
IMG_0599.JPG
IMG_0815.JPG
IMG_0821.JPG
IMG_0817.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_0818.JPG
    IMG_0818.JPG
    280.5 KB · Weergaven: 47
  • IMG_0786.JPG
    IMG_0786.JPG
    319 KB · Weergaven: 47
  • IMG_0598.JPG
    IMG_0598.JPG
    337.4 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
en dan nog kreeftjes
-roofvis afrikaans/amerikaans bestand
met nu : 3 polypterussen, 1 vlidnervis, 1 klimbaars, 1 aalmeerval, 1 hoplo meerval /kwikwi, 1 hejuta beani, 1 goudaal
en dan nog wat geleedpotige bakken maar die zijn niet zo gaaf om te laten zien. Wat pissenbedden enzo..
IMG_0822.JPG
IMG_0823.JPG
IMG_0824.JPG
 
Leuke verzameling heb je. En ik heb het vage vermoeden dat die babyguppen geen lang leven beschoren zijn.....
 
Leuke verzameling heb je. En ik heb het vage vermoeden dat die babyguppen geen lang leven beschoren zijn.....
hahaha dat heb je goed gezien. Alleen soms als ik iets te laat ben met ze voeren ,krijgt er 1 een naam door mijn vriendin en dan mag ik hem niet meer voeren.. :oopss:

Vind het altijd wel prettig om de roofvissen iets om te roven aan te bieden ipv alleen maar diepvries.
 
Mooi om te zien dat je nog vol op met je hobby bezig ben.

Verbazend dat je uberhaupt een vriendin heb. ;)Pissebedden en andere geleedpotige :eek:
 
Vind het altijd wel prettig om de roofvissen iets om te roven aan te bieden ipv alleen maar diepvries.
Het is altijd leuk om te zien hoe blij ze zijn als ze een echt lekker hapje krijgen. Ik heb Maanvissen en Keizertetra's. Officieel zijn Keizertetra's omnivoren, maar ze gedragen zich als piranha's bij verwenhapjes.
Na mijn verhuizing als de bakken weer op orde zijn, wil ik een klein groepje vlindervissen erbij, dan kunnen die meteen de aangroei van de Zwaarddragers wat beperken....
 
Het is altijd leuk om te zien hoe blij ze zijn als ze een echt lekker hapje krijgen. Ik heb Maanvissen en Keizertetra's. Officieel zijn Keizertetra's omnivoren, maar ze gedragen zich als piranha's bij verwenhapjes.
Na mijn verhuizing als de bakken weer op orde zijn, wil ik een klein groepje vlindervissen erbij, dan kunnen die meteen de aangroei van de Zwaarddragers wat beperken....
Ze eten geen vissen hoor. Die van mij pakt niks wat onder water zit alleen voer wat op het water valt. Het zijn meer insecten jagers dan vissen. Dus je moet comfortabel zijn met geluid makende krekels of iets van insecten(en een winkel hebben die het verkoopt). Ik heb ook altijd te horen gekregen dat je ze beter alleen kan houden ivm agressie.
 
Ik neem toch aan dat een vlindervis niet een jong visje die voor zijn neus voorbij zwemt aan de oppervlakte laat zwemmen?

Volgens de aquainfo site:
Houdt ze daarom of solitair in het aquarium of in een groep met 5 exemplaren of meer zodat de agressie wat wordt verdeeld over alle dieren.

Volgens de site van nbat.nl/artikelen/vissen/pantodon-een-andere-oppervlaktebewoner
Omdat vlindervissen scholenvissen zijn, mag het gezelschap van enkele soortgenoten beslist niet ontbreken,

Ik heb een bak van 2m, ik dacht dat ik daar wel een koppeltje of een triootje in kan houden? Vooral ook door met vallisneria en drijfplantjes wat meerdere 'zones' te creëren. Ik heb verder in die bak ook maanvissen en keizertetra's, ik denk niet dat dat echt een probleem op zal leveren, aangezien die niet echt bij de oppervlakte leven.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem toch aan dat een vlindervis niet een jong visje die voor zijn neus voorbij zwemt aan de oppervlakte laat zwemmen?

Volgens de aquainfo site:
Houdt ze daarom of solitair in het aquarium of in een groep met 5 exemplaren of meer zodat de agressie wat wordt verdeeld over alle dieren.

Volgens de site van nbat.nl/artikelen/vissen/pantodon-een-andere-oppervlaktebewoner
Omdat vlindervissen scholenvissen zijn, mag het gezelschap van enkele soortgenoten beslist niet ontbreken,

Ik heb een bak van 2m, ik dacht dat ik daar wel een koppeltje of een triootje in kan houden? Vooral ook door met vallisneria en drijfplantjes wat meerdere 'zones' te creëren. Ik heb verder in die bak ook maanvissen en keizertetra's, ik denk niet dat dat echt een probleem op zal leveren, aangezien die niet echt bij de oppervlakte leven.
Ik hoor ook vaak dat rouwtetra's hiervoor gebruikt worden.
 
Rouwtetra's als voedselvis bedoel je?
 
Mooie bakken @Nekko! Complimenten!
 
Waarom zou je een vis aan schaffen om een andere vis op te eten?
guppen kweken als konijnen. Veel andere vissen ook zoals sommige cichliden. Nou kan je ze iedere keer apart in een bak opkweken en dan verkopen. Of je kan jezelf die moeite besparen en er iets instoppen wat de eieren/babys opeet.
 
guppen kweken als konijnen. Veel andere vissen ook zoals sommige cichliden. Nou kan je ze iedere keer apart in een bak opkweken en dan verkopen. Of je kan jezelf die moeite besparen en er iets instoppen wat de eieren/babys opeet.
Ja natuurlijk. Bij mij is het een beetje anders om: ik heb mijn zwaarddragers erbij genomen om levend voer te hebben, ik was niet goed wakker denk ik.
 
Super gaaf @Nekko, wat je allemaal hebt zitten. :D Kleine dierentuin. Hoe is het nu met jouw aqua life?
 
wat leuk dat je het vraagd :)

Er is hier niet zoveel veranderd. Blijf maar meer planten krijgen, alle bakken overwoekeren langzaam maar ik vind het ook wel mooi.
Ik heb een nieuwe hejuta erbij. 1 polypterus is helaas dood (wss interne bloeding). verder heb ik weer miljoenen garnalen en slakken en pissenbedden erbij.
Ik heb Laatst een nieuwe bak gemaakt voor mijn pissenbedden zal het later posten.


Dit is mijn wolfvis bak. Met duizenden garnalen.
 

Bijlagen

  • FVL_3252.JPG
    FVL_3252.JPG
    676 KB · Weergaven: 37
  • FVL_3258.JPG
    FVL_3258.JPG
    697.3 KB · Weergaven: 43
  • FVL_3272.JPG
    FVL_3272.JPG
    893.4 KB · Weergaven: 37
  • 0C3ED337-A7D6-47F0-AEEC-8584251CE84D.JPG
    0C3ED337-A7D6-47F0-AEEC-8584251CE84D.JPG
    216 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Bovenste is muskusschildpad bak (met 10 danios )
daaronder de hejutas in mijn 'roofvisbak'. Heb laatst een tweede gehaald en ze zijn echt heel cute samen.
daaronder mijn super oude dog tail newt.
en dan nog mijn mini garnalen / kreeft bakje.
Laatste foto is mijn aal meerval en hoplo meerval en goudaal.
Ik heb nog wat andere bakken zal vanmiddag wat goede fotos maken en opsturen.
Screenshot 2022-12-11 at 09.55.51.png
Screenshot 2022-12-11 at 09.57.19.png
Screenshot 2022-12-11 at 09.57.50.png
Screenshot 2022-12-11 at 10.00.04.png
Screenshot 2022-12-11 at 09.58.26.png
Screenshot 2022-12-11 at 09.59.05.png
 

Bijlagen

  • Screenshot 2022-12-11 at 10.00.27.png
    Screenshot 2022-12-11 at 10.00.27.png
    1.5 MB · Weergaven: 37
  • Screenshot 2022-12-11 at 09.56.02.png
    Screenshot 2022-12-11 at 09.56.02.png
    1.6 MB · Weergaven: 38
Mooie bakken hoor, filter je alleen met die kleine superfish filtertje?
 
hierbij nog wat fotos
 

Bijlagen

  • FVL_3407.JPG
    FVL_3407.JPG
    588.8 KB · Weergaven: 30
  • FVL_3406.JPG
    FVL_3406.JPG
    595.5 KB · Weergaven: 31
  • FVL_3403.JPG
    FVL_3403.JPG
    715.8 KB · Weergaven: 30
  • FVL_3402.JPG
    FVL_3402.JPG
    632.3 KB · Weergaven: 31
  • FVL_3388.JPG
    FVL_3388.JPG
    800.5 KB · Weergaven: 32
  • FVL_3378.JPG
    FVL_3378.JPG
    860.7 KB · Weergaven: 27
  • FVL_3408.JPG
    FVL_3408.JPG
    635.5 KB · Weergaven: 30
Mooie bakken hoor, filter je alleen met die kleine superfish filtertje?
bij de salamander wel ja. Ik voer hem 3 wormpjes per week maximaal. Hij vervuilt heel weinig. En ververs iedere week 50% ongeveer dus dat zit altijd wel goed.
 
Wauw, je bakken staan er mooi bij! Bijzondere soorten. En je hebt nog aardig groene vingers, voor een (soort van) "monster fish keeper". 😄👍

Wat zijn de maten van die hele brede/diepe bak? Ziet er tof uit zo met die diepte. En heb je rechts in de muskusbak nou een strandje gemaakt? Hoe heb je dat gedaan? 🙃
 
Wauw, je bakken staan er mooi bij! Bijzondere soorten. En je hebt nog aardig groene vingers, voor een (soort van) "monster fish keeper". 😄👍

Wat zijn de maten van die hele brede/diepe bak? Ziet er tof uit zo met die diepte. En heb je rechts in de muskusbak nou een strandje gemaakt? Hoe heb je dat gedaan? 🙃
Bedankt,

Maten zijn 80x80
Ja zit inderdaad een strandje in. Het is een heel groot stuk hout en daar heb ik gewoon zand opgegooid :) zo simpel eigenlijk.
 

Terug
Bovenaan