Wat is er nieuw

mijn desastreuze l nummer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mellon1982
  • Startdatum Startdatum
M

Mellon1982

Guest
Hallo,

Mijn pleco veegt mijn plantjes altijd uit de bodem.
Is hier wat aan te doen.
Ook voer ik genoeg mijn plantjes zijn in een mum van tijd kaalgevreten.

En om welke 'pleco' gaat het? Aangezien er een paar honderd soorten zijn die zo genoemd worden is een naam wel handig. Voor het eerste probleem zou je wat (kalkvrije)stenen bij de planten kunnen leggen

Sorry klopt ja.
Heb gewoon een standaard nummer. Durf even niet het nummer te zeggen.

Ben er ook nog niet uit hoe ik een foto kan plaatsen via mijn tablet.
Zie net dat ik dit niet kan . Komt later via de pc.

Mellon1982 zei:
Ben er ook nog niet uit hoe ik een foto kan plaatsen via mijn tablet.
Zie net dat ik dit niet kan . Komt later via de pc.
jawel hoor, dat kan. Kijk hier maar eens:
http://tinypic.com/

Kan er ook niets aan doen, hij is te groot maar niemand wil hem overnemen. Ben mijn best aan het doen om een iemand te vinden die haar overneemt. Ik noem het de fout van de verkoopster, zei had moeten zeggen dat dit een grote werd en niet de kleine soort.

En zelf even research doen voor aankoop was geen optie omdat.....?

Je mag hem hebbenals je wilt

Mellon1982 zei:
Kan er ook niets aan doen, hij is te groot maar niemand wil hem overnemen. Ben mijn best aan het doen om een iemand te vinden die haar overneemt. Ik noem het de fout van de verkoopster, zei had moeten zeggen dat dit een grote werd en niet de kleine soort.

Heb je daarom gevraagd dan ???

Mellon1982 zei:
Je mag hem hebbenals je wilt

Wat aardig! Laat ik nou ook geen 2 meter bak hebben...

Zo aardig zijn we hier niet heb ik de indruk.

Ja navraag heb ik gedaan, laat mijn andere l nummer wel klein zijn. Ook andere mensen kunnen fouten maken.
Het enige waar ik me druk om maak ik dat mijn grote l nummer ook fijn kan leven niet om commentaar.

Ja,hoor.
Je hebt gewoon een verkeerde indruk.
Zet hem op Marktplaats.
Zijn er best wel die grote pleco,s wilt.

Hij staat er ondertussen al 3xop en niemand die hem wilt hebben.

zet hem er elke vrijdag middag/avond weer opnieuw op 😉 en in de vakantie's ook wat vaker.

dan staat hij in de weekenden bovenaan, en dan kijken mensen juist 😉

Fatsoenlijke identificatie helpt ook. MEnsen de advertentie laten vinden op de wetenschappelijke naam ipv "algeneter".

Goh, wat een aardigheid weer. We kunnen de TS toch ook gewoon op een normale manier helpen?
Nog even proberen een foto te plaatsen en we kunnen je waarschijnlijk zeggen welke soort het precies is.

Helemaal mee eens Rikkert. De hatelijkheid druipt eraf. We zijn mensen en maken fouten daar leren wij van. Ik heb ooit een placebo gekregen voor mijn verjaardag. Had hem de naam stoffie gegeven hij groeide mijn bak uit en niemand wilde hem hebben. Na een aantal advertenties op mp, heb ik hem met pijn in mijn hart naar de dieren winkel gebracht
Elke week ging ik kijken of hij er nog was. Hij had het prima naar zijn zin daar en na een aantal weekjes was hij weg. Naar iemand met een grote bak. Heb deze vis toch een aantal jaren gehad.

En kan je er niet vanaf komen en is je bak dusdanig klein dat je het dier geen goed leven kan geven, dan is afmaken nog een optie.

jacqueline zei:
Helemaal mee eens Rikkert. De hatelijkheid druipt eraf. We zijn mensen en maken fouten daar leren wij van. Ik heb ooit een placebo gekregen voor mijn verjaardag. Had hem de naam stoffie gegeven hij groeide mijn bak uit en niemand wilde hem hebben. Na een aantal advertenties op mp, heb ik hem met pijn in mijn hart naar de dieren winkel gebracht
Elke week ging ik kijken of hij er nog was. Hij had het prima naar zijn zin daar en na een aantal weekjes was hij weg. Naar iemand met een grote bak. Heb deze vis toch een aantal jaren gehad.

Ik kan hier met de beste wil van de wereld geen hatelijkheden ontdekken. Maar dat kan uiteraard aan mij liggen. Ook de beloofde foto is nog steeds niet geplaatst

PS

Placebo ??? Pleco zal je bedoelen neem ik aan. Placebo is een als geneesmiddel voorgeschreven middel zonder werkzame bestanddelen

Wanneer je de vis met de juiste naam gratis op mp zet, is hij zo weg. Ik had het ook niet verwacht bij mijn vis, maar heb wel bijna 10 mails gekregen. En met vereiste dat hij in minimaal een 1.5 meter bak zou komen. Ben wel benieuwd naar je foto.

AquaVISie zei:
PS

Placebo ??? Pleco zal je bedoelen neem ik aan. Placebo is een als geneesmiddel voorgeschreven middel zonder werkzame bestanddelen

Plecostomus als algeneter zit ook een zekere mate van placebo in vind ik. 🙂

Hierbij dan de foto, het was niet mogelijk om dit vanaf mijn tablet te doen.
173825_0_82_20130806_101335_resized.jpg

Heb ook al navraag gedaan bij de betere dierenwinkels hier, maar deze nemen er geen terug.

Lastig te zeggen vanuit deze hoek maar ik ben toch bang dat dit weer een Pterygoplichthys gibbiceps is. Als niemand 'm wil hebben dan is het misschien toch tijd om een flesje kruidnagelolie te gaan halen...

van deze foto is onmogelijk iets te zeggen, heb je geen betere ?

Ziet er uit als Pterygoplichthys pardalis.

Ik denk dat je mag stellen dat je bent misleid door de verkopende partij. Volgens mij heb je alle argumenten om de vis terug te brengen en je geld terug te krijgen.

Hier word niemand blij van, jij niet, de verkoper niet en misschien wel het belangrijkste de vis zeker niet.

Malloot zei:
Ziet er uit als Pterygoplichthys pardalis.

Ik denk dat je mag stellen dat je bent misleid door de verkopende partij. Volgens mij heb je alle argumenten om de vis terug te brengen en je geld terug te krijgen.

Hier word niemand blij van, jij niet, de verkoper niet en misschien wel het belangrijkste de vis zeker niet.

Terug brengen mag natuurlijk alleen maar als je nadrukkelijk ge�nformeerd hebt naar de omstandigheden waarop je dit dier kan houden. Heb je dit niet gedaan dan maak je geen schijn van kans

Ik denk inderdaad dat je verder komt met 'coulance' van de verkoper dan met in de aanval gaan over 'misleid' zijn.

~ Ivo

Hallo allemaal,

gisteren heeft mijn pleco een nieuw huis gekregen. Ben hem gaan brengen zodat ik het ook zeker ervan kon zijn dat het goed was.
hij zwemt nu rond in een binnenvijver. Beter kan hij het niiet krijgen

Goed gedaan!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan