Wat is er nieuw

Mijn DIY garnalen breedingbox

Jeronimos

Well-known member
Lid geworden
30 december 2019
Leeftijd
53
Ik ben geen expert of heel handig, en wil daarom graag even delen wat ik heb gemaakt 🙂
Ik wilde graag een breedingbox binnen mijn aquarium met vissen die geen geluid maakt (dus geen zuurstofpompje), toch voldoende doorstroming heeft en bovendien goedkoop is.
Dit setje kostte bij elkaar €2,50 (koelkastbakje + losse zuignappen). Zie overzichtsfoto.
a) Eerste bakje met spons in alle gaten zorgde voor onvoldoende doorstroming.
b) Een beetje flow van mijn DIY spraybar afgetapt
c) Mini watervalletje in de babykamer
d) vooraanzicht. Je kan de kleintjes zo goed zien. Links zit een klein sponsje voor de waterafvoer. Christmasmos en een Catappa blad
e) De Rode Rio's houden de bewegingen van de babygarnaaltjes nauwlettend in de gaten

Het belangrijkste minpunt wat ik kan bedenken is dat de bak erg dicht op het licht staat en dat ondanks de toevoer van water het bakje teveel opwarmt? Het licht komt schuin van boven. Misschien zou ik zowel de bovenkant als achterzijde moeten afschermen. Dat laatste wil ik i.i.g. niet, omdat je er nu mooi doorheen kan kijken. Ben natuurlijk wel benieuwd hoe ik het straks met de algenaanslag ga doen.

Wat vinden jullie ervan?

Bijlagen

• overzicht.jpg
    overzicht.jpg
    111.2 KB · Weergaven: 161
Je bent handiger dan je denkt hoor 😉

Voor mij is dit al evenveel marteling voor die garnalen als dat zo'n drijvend bakje is voor een gup.
Die beestjes willen niets liever dan wegkruipen naar een donker plekje, ver weg van alle vissen en jij gaat ze in de toonbank leggen.

Buiten het feit om dat ik het maken wel knap vindt zou ik zoiets ook niet gebruiken. Daarbij zie ik dat je bak erg dicht beplant is dus veel kleintjes zullen het wel overleven denk ik zo.

Voor mij is dit al evenveel marteling voor die garnalen als dat zo'n drijvend bakje is voor een gup.
Die beestjes willen niets liever dan wegkruipen naar een donker plekje, ver weg van alle vissen en jij gaat ze in de toonbank leggen.
Haha ja dat is zo. Tegengestelde belangen hier!

Of je plakt alles af behalve de raamkant. Garnalen blij want worden niet lastig gevallen, jij blij want je kan ze zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan