Wat is er nieuw

Mijn dwergcichliden (ChristianVT)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ChristianVT
  • Startdatum Startdatum
C

ChristianVT

Guest
Zoals vermeld bij het voorstellen ben ik een enorme fan van dwergcichliden, en dan met name de Apistogramma en de Dicrossus soorten. Daarom zou ik graag een aantal foto's met jullie willen delen. Helaas ben ik door een kapotte telefoon mijn foto's van mijn Apistogramma Macmasteri, Apistogramma Agassizii, Apistogramma Baenschi en Apistogramma borrelli kwijt geraakt (hier heb ik nog 1 foto van gevonden). Toch hoop ik dat jullie hier van kunnen genieten. Ik heb ook een aantal foto's bijgevoegd van de verschillende inrichtingen van de bakken.

Om te beginnen, de Apistogramma Eremnopyge

Eremnopyge male 2.jpg
Eremnopyge male 3.JPG
Eremnopyge male 5.JPG
Eremnopyge 4.JPG
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_324.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_325.jpg
Eremnopyge female 1.jpg
IMG_0185.jpg

Eremnopyge male 1.jpg

Zeker weten van genoten! Ziet er goed uit!
Welke planten heb je tussen het hout door? Laatste foto, laatste post van je lido, lijkt mij hier ook wel heel gaaf!

Edit; ik kwam er al achter in je topic over deze bak. De Echinodorus bleheri als ik me niet vergis

Zeker weten van genoten! Ziet er goed uit!
Welke planten heb je tussen het hout door? Laatste foto, laatste post van je lido, lijkt mij hier ook wel heel gaaf!

Edit; ik kwam er al achter in je topic over deze bak. De Echinodorus bleheri als ik me niet vergis

De echinodorus bleheri zijn de twee grote planten. Die kleintjes zijn echinodorus tenellus

Mooie vissen hoor, lekker mysterieus. Knappe foto's ook.

Mooie vissen al zijn de Filamentosous wel degene die ik persoonlijk het mooiste vind Christian,hoeveel bakken heb jij trouwens staan want ik neem aan dat al die Apisto's niet samen zitten?

Oh die D. Maculatus is echt schitterend :smitten:En die A. Eremnopyge is ook een plaatje!
Heb je nog een wensenlijstje welke dwergchiclide je nog graag zou willen houden?

Ik zou nog heel graag de Apistogramma Rositea, de Apistogramma Diploteaniata en de Apistogramma Elizabethea willen houden. De eerste soort heb ik echter nog nooit in de winkel gezien, ik weet wel dat ik hem bij een winkel zou kunnen bestellen als wildvang, alleen hangt hier een prijskaartje van zo'n 60 euro per stuk aan. De Elizabethea weet ik ook wel te vinden zowel winkel als via via, in de winkel kost deze ook nog 27 euro per stuk (ook boven mijn budget). Verder heb ik nu natuurlijk ook gewoon geen plek 🙂 De Maculatus zou ik ook graag weer terug willen, deze werd helaas gewoon te groot voor mijn bak. Het ging eigenlijk nog best goed in het begin, totdat ik rustig zat te studeren en het vrouwtje ineens uit de bak sprong. Toen heb ik toch maar besloten om een beter huis voor de Maculatus te zoeken.

Mooie vissen al zijn de Filamentosous wel degene die ik persoonlijk het mooiste vind Christian,hoeveel bakken heb jij trouwens staan want ik neem aan dat al die Apisto's niet samen zitten?

Ik heb 2 bakken. Dit zijn de soorten die ik over een aantal jaar gehouden heb. Momenteel heb ik de Abacaxis 1m/2v in mijn ADA bak zitten.

De Dicrossus Filamentosous zitten in mijn juwel 120 1m/3v. Hier zit ook nog het Apistogramma Eremnopyge vrouwtje bij en een jong mannetje Apistogramma Ortegai (eigenkweek, bleef stom toevallig leven in mijn gezelschapsbak). Omdat de Apistogramma's verschillende soorten zijn en tegen overgesteld geslacht zonder dat hun partner aanwezig is doen ze elkaar niks. Het Eremnopyge vrouwtje is alleen tijdens het eten een beetje territoriaal naar het Ortegai mannetje. De Filamentosous worden met rust gelaten.

We zijn inmiddels 9 maanden verder en ik heb nog een aantal soorten om aan mijn lijstje toe te voegen.

Apistogramma sp. Schwarzkehl

3AED18D2-217B-4058-A35C-859B4A9FB674.jpeg
0C33BD7E-7A8A-498F-9281-A3783247720A.jpeg
2CF15E64-76F8-4930-B918-6C67A681B509.jpeg

Apistogramma sp. D10

462B1926-BA5D-476D-BBE9-6A8DCBB96001.jpeg

9D836DC6-716D-4570-AC30-7AC7C081AE47.jpeg

Prachtig Christian, de foto's van de Apistogramma Megaptera vind ik trouwens heel erg mooi.

Dank voor alle complimenten! Ik ben pas net in het bezit van de Megaptera (5 dagen). De sp. D10 zwemmen al sinds oktober in de bak. Erg grappig om te zien is dat toen ik de sp. D10 kreeg de man nog helemaal geen rode kleur had. Nu een aantal maanden verder heeft hij schitterend rood in zijn vinnen. Voor mijn gevoel draagt het met regelmaat levend artemia voeren echt bij aan de kleur ontwikkeling van de Apistogramma’s.

Prachtige soorten heb je. Ik vind hun kleuren erg mooi maar kan ze zelf niet houden dus hou je vooral niet in met foto's😀

Leuk fotoalbum. Ook helemaal gek op dwergcichliden zo te
zien. Mooie nieuwe aanwist hoor, je laatste Apistogramma's (de andere ook hoor). Prachtige kleuren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan