Mijn Eerste Aquarium 8,5L Nano-Cube met garnalen


W

wijthoef

Guest
Goeie middag allemaal

ik heb mij laten verleiden tot het nemen van een aquarium
Nu je der eentje heb wil je het natuurlijk zo goed mogelijk doen!
Ik ben verder een echte forum Junkie en hoop hier veel te leren
Er komt veel kijken bij het houden van een aquarium dus ik zal nog veel fouten maken
bij aanschaf van dit bakje heb ik me laten adviseren door een verkoper

dit is een 8,5L aquarium
niet geschikt voor vissen ben ik achter gekomen jammer genoeg! want een betta erin leek me echt super leuk
maar helaas! dat is dier onvriendelijk dus maken we er een garnalen bakje van.
Met hopelijk een beetje leuke aquascaping

Setup:
superfish iQube3

Bodem:
Aquariumbodembededekker grint zwart 1-2 mm

Supplementen:
Sera Aquatan waterverbeteraar
Sera Bio nitrivec

Plantenvoeding:
Kleikegels met sporenellementen bj elk plantje heb ik nu zo een voedings pil in de bodem gedaan

Planten:
ben de namen van de planten vergeten! grrrr misschien herkennen jullie het

Ornamenten:
Kienhout: wi deze gaan bekleden met mos zodat het een boom ljkt

Dieren: geen
ben nog aan her oriënteren wat erin kan. voor nu heb ik 10 sakura garnalen op het oog
agtQj6dL43Q4282604zzo1ld1biCBZLF.jpeg


ben nu mijn bak aan het opstarten: geen idee hoe lang ik moet draaien voordat de garnalen er veilig in kunnen
hoop veel tips en ideeën te krijgen




Bekijk media item 490Bekijk media item 489
[
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je mag een bakje wel 4 weken laten indraaien hoor en je kunt wat voer verkruimelen om de opstart te bevorderen. Er is een grote keuze in leuke garnalen. Je hebt een flinke bodem zie ik maar goed garnalen zijn goede opruimers;)

Ze waarderen ook wat mos en dat kun je wellicht op een klein stukje hout opbinden.
 
kan het niet sneller? vrouwlief wil er nu al namelijk garnalen ingooien maar dat leek me niet zo een goed idee.
kwa garnalen heb ik sakura garnalen op het oog :)


wat zou een goeie mos soort zijn om op te binden?
 
Haha, nog iemand met net zo weinig geduld als mij dus:D:D. Je kan van alles toevoegen en willen maar garnalen zijn gevoelig en ik zou dan geen risico gaan lopen en al helemaal bij zo n klein bakje. In principe kun je alle mosjes goed opbinden met bv visdraad hoor.
 
Ik zou ook minimaal 4 weken aanhouden, niet alleen om stabiele waterwaarden te hebben, maar ook om voldoende micro voeding voor de garnaaltjes te ontwikkelen.

Verder wil ik je uitdrukkelijk adviseren om bij zo'n klein bakje, zeker twee keer per week 1 kopje water te verversen.
Met zo'n klein bakje heb je namelijk heel snel schommelende waterwaarden.

Zorg er ook voor dat het bakje staat in een omgeving/ruimte/plaats waar de temperatuur zo constant mogelijk is.
Dus niet bij een raam of verwarming in de buurt.
En ook niet in een ruimte waar het overdag 23 en snachts 15 graden is.

Zorg verder dat er altijd een (stuk)blad in hun bakje ligt dat zullen ze waarderen.
Catappa, moerbei, bananen, brandnetel, maakt niet uit.
 

Terug
Bovenaan