Mijn eerste aquascape (BossAVD)


BossAVD

Member
Lid geworden
10 augustus 2020
Berichten
14
Leeftijd
29
Hoi allemaal,

Ongeveer 6 weken geleden heb ik dit superfish 70 aquarium gekocht en mijn eerste poging tot een aquascape gedaan. Het is een budget aquascape dus zonder CO2 aansluiting of buitenfilter.
Aquarium 06-10.jpg

Ik voeg dagelijks 1ml vloeibare CO2 en een spuitje plantenvoeding toe.
Het visbestand bestaat voornamelijk uit vissen die ik al eerder in bezit had.

Het huidige visbestand:
- 5 Gouden Danio's
- 9 Neontetra's
- 6 Oto's (Dwergalgeneters)
- 5 Japonica garnalen
- 10 Crystal Red garnalen
- 10 Blue Dream garnalen
- +-25 Vuurgarnalen

De vissen zitten nu ongeveer 2 weken in het aquarium en zijn allen in goede gezondheid. Ook lijken de garnalen het goed te doen hoewel ze soms in grote getale kwijt zijn. Er scharrelen 3/4 zwangere vuurtjes rond dus ik hoop op een uitbreiding van de populatie.

Ik hoor graag wat jullie van de bak vinden.

Groet,
Abel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Abel,

Wat een prachtige bak heb jij! Ik vind dat je de echt een mooi contrast hebt met de stuk hout en die prachtige planten, die het allemaal goed lijken te doen! Ik wou dat mijn eerste aquascape er zo uit zag. Ik zie dat je vloeibare CO2 gebruikt. Als dat goed gaat kun je het best doen, maar ik heb genoeg ervaringen gelezen van mensen die hun vissen er mee hebben laten stikken - pas dus goed op met de dosering. Zodra je ziet dat je vissen lucht beginnen te happen of anderszins raar beginnen te doen, zou ik er wel mee ophouden.
 
Hoi Abel,

Wat een prachtige bak heb jij! Ik vind dat je de echt een mooi contrast hebt met de stuk hout en die prachtige planten, die het allemaal goed lijken te doen! Ik wou dat mijn eerste aquascape er zo uit zag. Ik zie dat je vloeibare CO2 gebruikt. Als dat goed gaat kun je het best doen, maar ik heb genoeg ervaringen gelezen van mensen die hun vissen er mee hebben laten stikken - pas dus goed op met de dosering. Zodra je ziet dat je vissen lucht beginnen te happen of anderszins raar beginnen te doen, zou ik er wel mee ophouden.
Bedankt! De planten gaan inderdaad super goed en groeien als kool! Snoei ze nu al regelmatig bij haha! Ik zal p de CO2 letten, goed dat je het zegt! Tot nu toe nog geen problemen gehad maar zal het in de gaten houden!
 
Prima bak! Tip: gebruik een plastic card om tussen bodem en glas te reinigen. Dat hoeft niet je Visa Card te zijn hoor! :):):)
 
Leuke bak, de kans is vrij groot dat je caredinagarnalen het loodje hebben gelegd door de co2 en je ze daarom niet ziet, co2 en garnalen zijn vaak geen vriendjes van elkaar
 
Ik hoor graag wat jullie van de bak vinden.

Leuke bak. Mooie scape en leuk stuk hout.
Techniek is mooi weggewerkt. :thumbs:

1 tip: Ik zou "iets" voorzien aan de achterwand.
Bvb het glas zwart verven of een zwart/wit/... stuk karton/plexi/houtpaneel op maat maken en dat achter de bak klemmen.
Dan zie je de kabels (en de spraybar en de muur ;)) ) niet meer en zal je meer diepte en extra contrast tussen planten en achterwand creëren.
 
Leuke bak. Mooie scape en leuk stuk hout.
Techniek is mooi weggewerkt. :thumbs:

1 tip: Ik zou "iets" voorzien aan de achterwand.
Bvb het glas zwart verven of een zwart/wit/... stuk karton/plexi/houtpaneel op maat maken en dat achter de bak klemmen.
Dan zie je de kabels (en de spraybar en de muur ;)) ) niet meer en zal je meer diepte en extra contrast tussen planten en achterwand creëren.
En vaak voelen je vissen zich dan ook wat veiliger!
 
Mooie eerste scape! Een stuk beter dan mijn eerste knutsel werk!
Punt van kritiek (MENING): Als je nu die varenachtige plant in de voorgrond achter de steen waar die voor staat plant, het naaldgras wat korter snoeit dan creëer je een stuk meer diepte in je bak. Nu zorgt die plant in de voorgrond ervoor dat je oog weg getrokken wordt van je scape in plaats van erin.
 
Prachtig! Denk dat een matte raamfolie tegen de achterkant je planten nòg mooier laten uitkomen :))
 

Terug
Bovenaan