Mijn ervaring met bemesting.


Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Klaas Kwast

Guest
60C4973B-7D99-4A65-B0EC-502A47712C59.jpeg
 
Speciale manier van posten, dit.
Ook leuk dat je spontaan schrijft dat je inhoudelijk niet ingaat op "vragen, opmerkingen en verdere domme prietpraat"! :D:thumbs:
Hehehe, dat is de juiste ingesteldheid!
Zo moet het!


Helaas is zoiets voor mij bijna een reden om wat vragen, opmerkingen en vooral wat domme prietpraat te verkopen!
:rolleyes::D:6:zwaai:

Dus bij deze...

Het valt me op dat je nog maar pas begonnen bent en je denkt al om een winstgevend handeltje te beginnen door water te verkopen aangelengd met een drupje van je wondermiddel?
Dus net zoals andere fabrikanten maar dan met het verschil dat jij vertrekt vanuit ready made land- en tuinbouwbemesting?
Een beetje ijzer en een beetje nitraat erbij en hoppaa!
Handjes geven?!
:thumbs:

Zet dan zeker de juiste (geen geschatte, maar exacte) verhoudingen, doseringen en toevoegingen op je potje verdund wondermiddel, je "goudmijntje"!
:D
Zodat de mensen weten wat ze toevoegen in welke hoeveelheden.
En vermeld liefst ook de gebruikte chelaten, zeker mocht je een "all in one" goedje willen aanbieden.

Begin misschien nu al met een wachtlijst op te maken! Alle aquarianen zitten op een nieuwe, (liefst) goedkope en revolutionaire all in one meststof te wachten.
Of dat goedje nu ontwikkeld is om aardappelen te kweken is of om in een bak met visjes te gebruiken, dat is bijzaak!
Als jij zegt dat het veilig is dan weten we genoeg, hé!

En zelfs de bodemcapsules zijn niet meer nodig met jouw productjuh? :D
Super handig!

Mijn interesse is echter al een beetje getemperd wanneer ik onderstaande tabel bekijk...
Verhoudingen zijn belangrijk, zeker in een aquarium. Ga jij dat allemaal omrekenen na verdunning van de cropfuel?
Bijsturen wordt misschien een beetje moeilijk denk ik, maar ja, wie wil er nu bijsturen.
:rolleyes:


Schermafbeelding 2019-03-06 om 10.23.12.png



Tot zover mijn prietpraat. :br:
Zie mijn post als een mededeling, ik ga hier ook niet meer inhoudelijk op reageren... :D

Jij verder ook veel succes met wakker zijn én vooral met wakker blijven!
:zwaai:
 
Speciale manier van posten, dit.
Ook leuk dat je spontaan schrijft dat je inhoudelijk niet ingaat op "vragen, opmerkingen en verdere domme prietpraat"! :D:thumbs:
Hehehe, dat is de juiste ingesteldheid!
Zo moet het!


Helaas is zoiets voor mij bijna een reden om wat vragen, opmerkingen en vooral wat domme prietpraat te verkopen!
:rolleyes::D:6:zwaai:

Dus bij deze...

Het valt me op dat je nog maar pas begonnen bent en je denkt al om een winstgevend handeltje te beginnen door water te verkopen aangelengd met een drupje van je wondermiddel?
Dus net zoals andere fabrikanten maar dan met het verschil dat jij vertrekt vanuit ready made land- en tuinbouwbemesting?
Een beetje ijzer en een beetje nitraat erbij en hoppaa!
Handjes geven?!
:thumbs:

Zet dan zeker de juiste (geen geschatte, maar exacte) verhoudingen, doseringen en toevoegingen op je potje verdund wondermiddel, je "goudmijntje"!
:D
Zodat de mensen weten wat ze toevoegen in welke hoeveelheden.
En vermeld liefst ook de gebruikte chelaten, zeker mocht je een "all in one" goedje willen aanbieden.

Begin misschien nu al met een wachtlijst op te maken! Alle aquarianen zitten op een nieuwe, (liefst) goedkope en revolutionaire all in one meststof te wachten.
Of dat goedje nu ontwikkeld is om aardappelen te kweken is of om in een bak met visjes te gebruiken, dat is bijzaak!
Als jij zegt dat het veilig is dan weten we genoeg, hé!

En zelfs de bodemcapsules zijn niet meer nodig met jouw productjuh? :D
Super handig!

Mijn interesse is echter al een beetje getemperd wanneer ik onderstaande tabel bekijk...
Verhoudingen zijn belangrijk, zeker in een aquarium. Ga jij dat allemaal omrekenen na verdunning van de cropfuel?
Bijsturen wordt misschien een beetje moeilijk denk ik, maar ja, wie wil er nu bijsturen.
:rolleyes:


Bekijk bijlage 269216


Tot zover mijn prietpraat. :br:
Zie mijn post als een mededeling, ik ga hier ook niet meer inhoudelijk op reageren... :D

Jij verder ook veel succes met wakker zijn én vooral met wakker blijven!
:zwaai:

Of bedoel je de boel oplichten?


Kijk nou eens, dit is dus weer enkele heren ten voeten uit. De muppets Waldorf en Stadler

Juist om dit gezwets kun je beter hier niet komen.
Mensen ga eens wakker worden die hele voeding handel is nepperij en 100 keer te duur.
Alles is afkomstig ui de normale handel er is geen fabriek die alleen aquarium voeding maakt ook osmocote niet.

En Willem en Bertus leer eens lezen en Willem het is niet ingesteldheid , zeg maar instelling.
En die van jullie is ruk te noemen.
Bertus stouterd je kunt niet zo maar iemand voor oplichter uitmaken, zoals je reeds gemeld is was dat sarcastisch bedoeld ik ageer tegen jullie maar ga zeker niet in een handel die ik verafschuw .
Bemesting is oke maar zoals hier gepropageerd is het zeker niet goed en heel erg over de top te noemen, maar ja commersie he.
 
Wat een onzin. Als je niet open staat voor vragen en opmerkingen, waarom plaats je het dan hier?
Verschrikkelijk dat je zo met het leven van jou vissen speelt. Maar dat je dat goedje dan nog eens met de natte vinger wil oplossen en verkopen is totaal niet verantwoord. Het is niet omdat jij, na een aantal weken, geen dode vissen hebt (maar wel zieke blijkbaar) dat andere er geen problemen mee zullen ondervinden.
 
Ik blijf wel bij een zakje Tenso van 5 euro waar ik drie maanden mee doe:D
 
Zo was er vroeger ook een, die maakte Festal na. en verkocht dat. voor weinig.

Nou dat heeft ze geweten, Alles ging dood. heef t manden geduurt eer het er weer uit was. uit de tuinvijver.
 


Je vergelijking met voedingscapsules gaat een beetje mank naar mijn idee.
Je geeft aan dat de voeding als die in het water zit ook de bodem in gaat, dit zal deels waar zijn en zal ik niet tegenspreken.
Echter de bolletjes komen direct bij de plantwortels om zo de plant direct een boost te geven en niet de gehele bodem.

Dit is overigens ook iets wat steeds meer in de land/tuinbouw wordt toegepast, bemesting afstemmen op de behoefte en samenstelling van de grond.
Niet meer zomaar een x-hoeveelheid meststof per hectare maar meer/minder meststof al naar gelang de groei van planten/bodemsamenstelling.
 
Wat je “ff” vergeet is dat de mensen die bemesting verkopen om hun boterham mee te verdienen hiervoor redelijk wat geld moeten rekenen.
Hun moeten hun vaste lasten voor het bedrijf betalen, pensioenopbouw en inkomsten belasting, je kan het dan nooit zo goedkoop verkopen als jij van plan denkt te zijn.

Bijkomend ben ik wel benieuwd naar het effect van nitraat en ijzer toevoegen (om op de juiste verhoudingen te komen) doet met de kostprijs van de bemesting.

En in hoeverre heb je “jouw” product vergeleken met de huidige aanbieders van bemesting qua samenstelling en chelaten?
En komt dat inderdaad 100% overeen? Of is het een guesstimate?
En als je het gaat verdunnen waarmee doe je dat en hou je dan ook rekening met eventuele micro/macro elementen in de toegevoegde vloeistof?

Ook je bewering over bodem bemesting ben ik het niet met je eens, bodems zoals zand en grind zijn inert en hebben niet de mogelijkheid voeding op te slaan en door te geven aan de wortels.
Akadama is inert maar kan wel voeding opslaan, een soil is dan wel weer voorzien van voeding en kan dit ook opslaan voor de wortels.
Ik ben ook van mening dat de bacterie cultuur in de bodem niet voldoende voeding kan “aanmaken” voor de groei van de planten.
 
Voor niets komt de zon op.

Dat is dan ook het enige.

De rest is ruilhandel. En als je niets te ruilen hebt, dan ruil je met geld.

De hele economie is er op ingesteld om een ‘iets’ een meerwaarde te geven. Zodat meerdere wezens daar een leven van kunnen onderhouden.

Soms is deze meerwaarde niets dan een verpakking en een etiket. En soms wat meer.

De flessen spa, kosten eigenlijk ook geen drol. Maar je moest eens weten hoeveel er verkocht wordt.

Je hebt thuis 1000 liter voor een euro. Bij spa een fles voor een euro.

Daarnaast geven zijnwel de garantie, dat jou niets overkomt bij het nuttigen van dat water.

Als ik morgen een fles water verkoop aan de deur voor een euro. Dan maak ik maar liefst 99,999 cent winst per fles.

Alleen krijg ik na verloop van tijd wat mensen op bezoek, die graag een vorm van btw willen ontvangen.
Daarnaast krijg de nVWA op bezoek.

En moet ik mijn iso 9001 certificaat voorleggen. En moet ik er een analyse op plakken.

Dan komt er iemand in een net pak, met kaartje in zijn hand. Een mooie kaar met een zwart randje.

Zijn vrouw is overleden door legionella. En mijn fles lijkt de oorzaak. Oeps. Wat nu.

Ik ben niet verzekerd. Dus ik ben failliet. En mag de rest van mijn leven de schuldsanering aflossen.

Zomaar wat dingen die bij een handeltje komen kijken.

De grondstof bij jou gehele inhoud van de koelkast, vriezer, provisiekast. Is een paar cent.
De rest is voor de keten er omheen.
 
Je bent 18 lees ik net dus wellicht ben je wat te enthousiast of te onervaren in de aquawereld. Soms is het moeilijker dan het lijkt hoor;)
 
dit is dus weer enkele heren ten voeten uit. De muppets Waldorf en Stadler

:br:
Die vond ik altijd erg vermakelijk en humorvol :D

Ik ook!
En ze hadden inderdaad de goede gewoonte om op grappige wijze onomwonden de waarheid te zeggen! :thumbs:
Dus ik zie dit eigenlijk als een verdoken compliment!
Waarvoor dank.
:petjeaf:


en Willem het is niet ingesteldheid , zeg maar instelling.

Uhuh...
Klaas toch...:rolleyes:

Je kan beter eerst een taalbad, een taaldouche én een taalsauna nemen vooraleer je mij taaladvies geeft imo. :c:deal:
Want je bent er nog niet vrees ik anders zou je beseffen dat zowel "ingesteldheid" als "instelling" bruikbaar zijn.
Iets met synoniemen en zo...

En je PB:

Schermafbeelding 2019-03-06 om 19.15.54.png


Is ontvangen en goedgekeurd!

:zwaai:
 
Wel grappig dat beide plantenvoedingboys direct op hun achterste poten gaan staan bij een beetje weerstand/kritiek
 
Opzich wel jammer dat je er nooit meer wat van hoort van dit soort lui, of de plannen echt zijn uitgevoerd en of het echt zoveel goedkoper is dan ze zeggen
 
Volgens een laatste bericht van AbHalma waren een paar planten aan het verslijmen, en dat gebeurd niet zomaar.
 
Dat zijn idd eigenzinnige plantjes, opstarten hebben sommige ook moeite mee.
5 weken terug heb ik er 2 geplaatst, één begon al redelijk snel de ander is erg traag van begrip.
 
Wat je “ff” vergeet is dat de mensen die bemesting verkopen om hun boterham mee te verdienen hiervoor redelijk wat geld moeten rekenen.
Hun moeten hun vaste lasten voor het bedrijf betalen, pensioenopbouw en inkomsten belasting, je kan het dan nooit zo goedkoop verkopen als jij van plan denkt te zijn.

Bijkomend ben ik wel benieuwd naar het effect van nitraat en ijzer toevoegen (om op de juiste verhoudingen te komen) doet met de kostprijs van de bemesting.

En in hoeverre heb je “jouw” product vergeleken met de huidige aanbieders van bemesting qua samenstelling en chelaten?
En komt dat inderdaad 100% overeen? Of is het een guesstimate?
En als je het gaat verdunnen waarmee doe je dat en hou je dan ook rekening met eventuele micro/macro elementen in de toegevoegde vloeistof?

Ook je bewering over bodem bemesting ben ik het niet met je eens, bodems zoals zand en grind zijn inert en hebben niet de mogelijkheid voeding op te slaan en door te geven aan de wortels.
Akadama is inert maar kan wel voeding opslaan, een soil is dan wel weer voorzien van voeding en kan dit ook opslaan voor de wortels.
Ik ben ook van mening dat de bacterie cultuur in de bodem niet voldoende voeding kan “aanmaken” voor de groei van de planten.

Opzich wel jammer dat je er nooit meer wat van hoort van dit soort lui, of de plannen echt zijn uitgevoerd en of het echt zoveel goedkoper is dan ze zeggen

Behalve crypto’s die schijnen dat nog wel eens zomaar te doen en dan weer terug te groeien

Kijk dit zijn berichten waar je wat mee kan, mening en vragen. En dit op een fatsoenlijke manier.
Dat er geld mee verdiend moet worden is natuurlijk logisch maar de verhouding daarin is volgens mij wel een beetje zoek.
Lijkt een beetje op het printerinkt verhaal.
Om antwoord te geven op je vragen het volgende.
Ijzer en nitraat is niet gemixt met de crop fuel, die meet en doseer ik apart , basis voor mij is aantoonbaar is goed en overdaad schaad ( is het niet je aquarium dan is het wel je knip)
Kostprijs ? Nul komma niks, ik heb het geluk de nodige connecties te hebben en zo alles gratis heb.
Ik heb de opgaves van de diverse aanbieders gezien en vergeleken en mijn conclusie is dat er zo veel verschil inzit dat je er niets mee kan, je kan verdunnen tot elke gewenste waarde en de verhoudingen zijn zo is mijn ervaring niet zo belangrijk.
Het komt er kort gezegt op neer als het er maar in zit de planten nemen wel wat ze moeten hebben en overdaad is weggegooid geld.
Verdunnen doe ik met dood water oftewel demin water dat is voor iemand die dat niet weet gedemineraliseerd water (condensaat) dat heb ik ruim beschikbaar.
Ja de osmocote, kan misschien wel zinvol zijn , schaden zal het wel niet maar ben veel banger voor overdoseren de korrels kunnen ook verschillend in samenstelling zijn dus ben je in mijn ogen wel aan het gokken. En zoals ik zie gaat het water met de meststof ook de bodem in en kan dan ook opgenomen worden.
Maar wat ik mij afvraag , als het erin kan kan het er ook uit wat doen de korrels dan welke ongecontroleerde invloed heeft dat dan?
Ik heb ook eens geken naar npk kunstmest maar dat risico is mij te groot. De samenstelling van de korrels vertrouw ik niet.
Zoals het nu gaat is prima te noemen planten doen het goed en de crypto,s zijn er ook weer.
Tis nog te vroeg maar ik zal wel wat fotoos plaatsen, misschien dat dat overtuigender werkt.




———————————————————————————————————————-

Moet mij nog een ding van het hart,
Ik begrijp goed dat mijn berichten hier de nodige emoties en reacties oproept.
Reden hiervoor is dat ik hier door mensen op de site regelrecht bedreigt ben doordat ik berichten maak over de plantenvoeding en andere goedkopere alternatieven. Begon al direct met de led alternatieven.
Deze gebeurtenissen gaan ook mij niet in de koude kleren zitten en ik ben me er van bewust van dat ook mijn reactie niet de juiste was.
Vreemd is dat dit ook via email ging, maar ook weer goed want zo weet ik de verschillende namen want email verraad ook de herkomst. Hoe weten ze mijn mail adres?
Ook nu dus hebben dezelfde mensen anthousiast gereageerd en zijn volgens mij te vinden in de reageerders op dit topic. Die denken anoniem te zijn. Om privacy redenen ga ik de namen (nog) niet bekend maken, maar schend dan ook mijn privacy niet haal of laat mijn naam weghalen vrienden.
Ik overweeg om aangifte te gaan doen daar sommige berichten nogal ver gaan en ik niet gediend ben bij dit soort zaken.
Ik wacht verdere ontwikkelingen af.
————————————————————————————————————————
 
Voor niets komt de zon op.

Dat is dan ook het enige.

De rest is ruilhandel. En als je niets te ruilen hebt, dan ruil je met geld.

De hele economie is er op ingesteld om een ‘iets’ een meerwaarde te geven. Zodat meerdere wezens daar een leven van kunnen onderhouden.

Soms is deze meerwaarde niets dan een verpakking en een etiket. En soms wat meer.

De flessen spa, kosten eigenlijk ook geen drol. Maar je moest eens weten hoeveel er verkocht wordt.

Je hebt thuis 1000 liter voor een euro. Bij spa een fles voor een euro.

Daarnaast geven zijnwel de garantie, dat jou niets overkomt bij het nuttigen van dat water.

Als ik morgen een fles water verkoop aan de deur voor een euro. Dan maak ik maar liefst 99,999 cent winst per fles.

Alleen krijg ik na verloop van tijd wat mensen op bezoek, die graag een vorm van btw willen ontvangen.
Daarnaast krijg de nVWA op bezoek.

En moet ik mijn iso 9001 certificaat voorleggen. En moet ik er een analyse op plakken.

Dan komt er iemand in een net pak, met kaartje in zijn hand. Een mooie kaar met een zwart randje.

Zijn vrouw is overleden door legionella. En mijn fles lijkt de oorzaak. Oeps. Wat nu.

Ik ben niet verzekerd. Dus ik ben failliet. En mag de rest van mijn leven de schuldsanering aflossen.

Zomaar wat dingen die bij een handeltje komen kijken.

De grondstof bij jou gehele inhoud van de koelkast, vriezer, provisiekast. Is een paar cent.
De rest is voor de keten er omheen.
Zo heb ik al een aantal keren de vraag gekregen om Aquariumcomputers met programmering aan te bieden. Om exact dezelfde redenen kan ik hier niet aan beginnen hoewel ik iedereen wil helpen met eigenbouw. De verantwoording overnemen is een heel ander verhaal! Eens dus met het bovenstaande!
 
Eerste foto opstart , tweede foto nu .
Gisteren bijna 2 emmers vol met planten uitgedund uit de bak , niet slecht toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan