Mijn Ferplast Dubai 100. (Marlou)


M

Marlou

Guest
Hallo,

Al een hele tijd niet meer actief geweest op dit forum!
Maar sinds ongeveer 3 maanden nu een nieuw aquarium. En wel een dubai 100. afmetingen: 101X41X53 cm. Ben tot nu toe erg tevreden over dit aquarium. hiervoor had ik een bakje van 60 cm dus dat was een heel verschil. Echt genieten nu!
Ik houd van planten in mijn bak en het is dus ook echt een planten/gezelschapbak.
Mijn visbestand is het als volgt:

- een koppel colisa chuna gold
- 10 barbus pentazona
- 5 corydoras melanistius en nog 1 panda uit de 60 cm.
- 5 otocinclus vittatus
- nog 4 iriatherina werneri vrouwtjes ook uit de 60 cm.
- 1 L052

Waterwaardes(wel met strip de druppels komen nog)
Ph 7
gh 8
kh 3

temp. 25 graden.

qua waterwaardes passen de werneri's en de panda er niet meer zo goed bij maar ze mogen bij me rond blijven zwemmen op hun oude dag.

Hier dan wat foto's:

vooraanzicht
497487mloutjuh17_0_82_20140108_165241.jpg


144585mloutjuh17_0_82_20140108_164600.jpg


achteraanzicht
187717mloutjuh17_0_82_20140108_164645.jpg


L052 op zijn lievelinsplek, de grot.
498812mloutjuh17_0_82_20140108_164613.jpg


colisa chuna man
961845mloutjuh17_0_82_20140108_164926.jpg


de vijfstreepbarbeeltjes, te snel voor de camera.
684885mloutjuh17_0_82_20140108_165248.jpg
 
Mooie bak zo, zal helemaal mooi zijn als de verlichting straks wat meer wordt gedempt door de drijfplanten.

Temperatuur zou nog wel enkele graadjes omlaag mogen voor de chuna en pentazona, maar ik weet niet of je andere vissen dat gaan waarderen.
 
dank je wel! ja de drijfplantjes moeten nog wat groeien idd.
Op aquavisie staat dat de temp. voor de chuna's tussen 22-28 moet zijn en voor de barbeeltjes tussen 22-26. Ik dacht dus dat ik zo wel goed zat? of is die niet betrouwbaar? ik kan hem nog wel een graad naar beneden halen dat waardeert de rest dan ook nog wel.
 
Ik ben trouwens vergeten mijn naam in het onderwerp te verwerken. Weet iemand of ik dit nog kan veranderen? ik kan zo niets vinden.....
 
Bij deze staat je forumnaam in de titel. :) Je kan altijd via "Report post" een melding naar beheer maken.


Je bak ziet er leuk uit.
 
oke dank je voor de hulp :)
 
Marlou zei:
dank je wel! ja de drijfplantjes moeten nog wat groeien idd.
Op aquavisie staat dat de temp. voor de chuna's tussen 22-28 moet zijn en voor de barbeeltjes tussen 22-26. Ik dacht dus dat ik zo wel goed zat? of is die niet betrouwbaar? ik kan hem nog wel een graad naar beneden halen dat waardeert de rest dan ook nog wel.
Aquavisie staat, vind ik, vaak foutieve informatie. Ik kijk liever naar sites als seriouslyfish. Hobbykwekers ook weleens.

Chuna's en pentazona's kunnen prima rond een graad of 22 gehouden worden, de chuna kan ook onverwarmd.
 
op aquavisie staat nog wel eens behoorlijk verouderde/foute info....

mooie bak hoor! gaaf die chuna met rood in de staart.
 
Leuke bak, heb ook nog een Dubai 100 gehad! Maar is je Kh waarde niet wat laag? Onder 4 Kh is het wel heel gevaarlijk om grote Ph schommelingen te krijgen... Oftewel zijn die druppeltests niet goed :)
 
jase zei:
Leuke bak, heb ook nog een Dubai 100 gehad! Maar is je Kh waarde niet wat laag? Onder 4 Kh is het wel heel gevaarlijk om grote Ph schommelingen te krijgen... Oftewel zijn die druppeltests niet goed :)

*strips
 
mmmm ja die strips vind ik altijd wat onnauwkeurig. Ik heb een druppeltest set besteld dus die komt er aan. Dan weet ik de exacte waterwaardes.
 
Mooi bakkie & leuk ingericht. Ik vind de ferplast fijne bakken, heb de Dubai 1 maatje groter als jouw :)
 
Wat een leuke grasjes staan daar vooraan, wat is de naam van die plantjes?
 

Terug
Bovenaan