Mijn fotografie


K

Kingfisher

Guest
Halowkes
Mijn grootste passie is fotografie, indien het met de beheerders ok is start ik hier in de babbelbox mijn eigen fotografie topic om zo nu en dan een reeksje mooie foto's te tonen.
Ik ga de foto's hier niet uploaden maar linken naar mijn eigen server, dit bespaart ruimte voor dit forum.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Als eerste, een Meikever, een libelle en een vlieg.

509A4978.jpg

509A0138.jpg

509A3413.jpg
 
Mooie Macro’s. Haarscherp.
 
prachtig!
 
Verbazend mooi kunnen insecten zijn, zo klein maar zo gedetailleerd.

O ja, mooie foto's:thumbs:
 
Prachtige foto's, ik ben al fan. En een meikever begot, ik dacht dat deze een zeldzaamheid geworden waren in onze streek!
 
Halowkes
Mijn grootste passie is fotografie, indien het met de beheerders ok is start ik hier in de babbelbox mijn eigen fotografie topic om zo nu en dan een reeksje mooie foto's te tonen.
Ik ga de foto's hier niet uploaden maar linken naar mijn eigen server, dit bespaart ruimte voor dit forum.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Als eerste, een Meikever, een libelle en een vlieg.

509A4978.jpg

509A0138.jpg

509A3413.jpg

De onderste, daar hebben we een mepper voor, weliswaar met een gaatje in het midden; "give the fly a change", maar toch. Nu ik de foto zie rijst er twijfel... Prachtige foto's!
 
Fraaie macro's en ondanks de zeer beperkte scherpte diepte, de scherpte op de juiste plaats :thumbs:
 
Welke lens gebruik je?
 
Welke lens gebruik je?
Camera is een Canon 7D MII en de lens voor macro is een Canon EF 100mm 1:2.8 L IS USM
Voor macro fotografie gebruik ik ook soms tussenringen en een macro belichting die op de lens gemonteerd is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
Mooie foto's met mooie apparatuur!
 
Prachtig, een volg waard!
 
Dank u wel allemaal voor de reactie's.
Ik zal proberen zo nu en dan 3 nieuwe foto's te posten.
Hier mijn volgende 3,
- Een bellen blazende vlieg
- Een vliegende bij op zoek naar nectar
- Een stel parende lantaarntjes (Waterjuffers)

004.jpg


005.jpg


006.jpg
 
Prachtig weer, die vlieg vind ik erg mooi, ook in de grotere weergave.
 
Prachtig om te zien ,ga zo door.ik blijf het volgen.ook de wat mindere foto,s van aparte dieren of gebeurtenissen zijn welkom .
 
Goedemorgen, 3 nieuwe foto's in mijn topic.
Een Slakkendoder, een sprinkhaan en dan een heeel klein insectje (werkelijke grootte is ong 3 mm ) waar ik de juiste naam niet van weet,
Enjoy
007.jpg



008.jpg



009.jpg
 
Schitterend weer! Wat is die sprinkhaan statig :)
Slakkendoder had ik nog nooit van gehoord.
 
3 nieuwe foto's

Een vlieg
Een lantaarntje
En een slakkendoder aan het buffet .
Volgend reeksje gaan macro foto's zijn van bloemen

010.jpg




011.jpg



012.jpg
 
Vandaag een vuurjuffer kunnen vastleggen :foto:

016.jpg



013.jpg



015.jpg
 
Wat is ze mooi! Ook erg mooie wazige achtergrond op deze foto's.
 
Nog enkele supermacro's van waterjuffers, genomen op 2 juni, een warme zomerdag :foto:
017.jpg



018.jpg



019.jpg
 
Kan niet weer iets anders zeggen dan prachtig.

Ik verbaas me over de kleuren, de haren, de (grote) ogen.
Schiet je vanuit de hand, nee toch?
 
Schiet je vanuit de hand, nee toch?

Ja hoor volledig uit de hand....moet zeggen, doe al vele jaren aan fotografie, weet wel waar ik mee bezig ben :foto:
Plat op de buik en mij in bochten wringen is er soms ook bij
En ja, soms zijn kleine beestjes zoooo mooi als je ze dichter bekijkt....vele halen de mepper :'( boven, maar van mij is dit al lang verleden tijd, ik haal de camera boven :thumbs:
Dan pas zie je hoe wonderlijk mooi die wezentjes zijn.
 
Hoe krijg je het voor elkaar. De eerste is echt waanzinnig mooi. (De anderen ook hoor, maar de eerste springt er voor mij uit)
 
Erg mooie foto s Gino.

Hoe krijg je eigenlijk de lijm weer van de pootjes nadat je de foto hebt genomen? ;)
Prachtige plaatjes hoor!

Volgens mij meer een kwestie van goed africhten ;)
 
Ik wordt stiekem al wat enthousiast wanneer ik de melding krijg dat er nieuwe macro's gepost zijn. Top foto's, ik kijk al uit naar de volgende :thumbs:
 

Terug
Bovenaan