Mijn fotografie


Mooie foto s Gino en ik verwacht dat je af en toe wel veel geduld moet hebben om een goede foto te maken.
 
Mooie foto s Gino en ik verwacht dat je af en toe wel veel geduld moet hebben om een goede foto te maken.
Dank u wel, en inderdaad komt soms veel geduld bij kijken.

Hier een vlinder in macro.

vlinder1.jpg


vlinder2.jpg
 
Dank u wel, en inderdaad komt soms veel geduld bij kijken.

Hier een vlinder in macro.

vlinder1.jpg


vlinder2.jpg
Jeetje wat prachtig, als je ze groter bekijkt lijkt het we of ze twee (knaagdieren)snijtanden hebben :)
En dan dat patroon in de ogen, verwachtte ik helemaal niet.
 
Jeetje wat prachtig, als je ze groter bekijkt lijkt het we of ze twee (knaagdieren)snijtanden hebben :)
En dan dat patroon in de ogen, verwachtte ik helemaal niet.
Dat is hun tong dat je ziet waar ze de nectar mee uit de bloemen halen, die rolt op.
 
Prachtig! Ik heb me altijd afgevraagd wat het voor insect is. Hier zijn een paar bomen die ieder jaar er stampvol mee zitten , laag op de stam.
Vuurwantsen zijn totaal onschadelijk, zelfs nuttig. Ze eten afgevallen groen van de bomen en struiken en dode insecten ruimen ze ook op.
 
Om deze mooie Zondag af te sluiten nog 3 mooie foto's van een limonadewesp.
De limonadewesp heeft zijn naam gekregen omdat het deze beestjes zijn die in de zomer rond je frisdrankje komen vliegen om wat suiker mee te pikken.
Enjoy.

limonadewesp1.jpg


limonadewesp2.jpg


limonadewesp3.jpg
 
Erg mooi Gino en hoeveel tijd ben je kwijt aan zo n mooie foto want ja ze gaan vast niet poseren voor je en heb je af en toe best wat geduld nodig denk ik.
 
Erg mooi Gino en hoeveel tijd ben je kwijt aan zo n mooie foto want ja ze gaan vast niet poseren voor je en heb je af en toe best wat geduld nodig denk ik.
Geduld moet je wel hebben hoor.
Meeste werk is de beestjes zoeken he en eens gevonden moet ik mij soms in alle bochten plooien om de perfecte shot te kunnen maken wat niet altijd lukt hoor......daar komt het geduld terug kijken...soms vliegen of kruipen ze evenvlug terug weg...
Het is een beetje gelijk gaan vissen he, wachten tot je beet hebt en hopelijk hangt hij :cooll: maar soms mis je eens ene...
En een zeer vaste hand is een pluspunt want je kan niet altijd een statief gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk om in verlof te zijn, mooi tijd maken voor de fotografie hobby.
Een druppel, een lantaarntje die zijn middagmaal nuttigt en een lieveheersbeestje.
Enjoy.

druppel1.jpg
lantaarn1.jpg
lieveheers1.jpg
 
Schitterend weer. Met het blote oog zie je niet dat het lieveheersbeestje een metalic schild heeft :)

Dit laat me denken aan een heel oud boek, iets wat wij vroeger konden lezen voor de lijst Nederlands maar ik kom niet helemaal uit de titel. Het was iets als "De wondere wereld van..."
Zegt iemand dit iets? Ik weet nog vaag dat een jongetje in een schilderij kroop en daar avonturen beleefde met oa insecten (geloof ik...)


Edit: ik weet het al. Het is het boek "Erik of het klein insectenboek" van Godfried Bomans. Dus helemaal geen "wondere wereld".
Link naar de inhoud van dit boek: https://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_of_het_klein_insectenboek_(boek)#Inhoud
 
Laatst bewerkt:
Mooi, vooral die onderste foto, maar bij het woord daas lopen me de rillingen over mijn rug :DD
 

Terug
Bovenaan