Mijn garnalen eten mijn planten


Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Berichten
185
Leeftijd
27
Goedemorgen ,

mijn garnalen eten mijn planten op en daar word ik helemaal gek van . Ik heb een potje met garnalenvoer maar heb niet de indruk dat ze dat eten . Ik heb brandnetel en zo groot stuk blad . Kan even niet op die naam komen . Komkommer voer ik ook elke dag maar zelfs daar eten ze niet van . Is er een manier om ze wel te laten eten zodat ze van mijn planten afblijven . Desnoods als er een optie bestaat om ze te vangen dan hoor ik het graag . Dan zet ik ze in een aparte bak .
 
Weet je zeker dat het je garnalen zijn? Hier zitten ze ook wel eens bij bepaalde planten maar de meeste planten laten ze met rust. Welke planten eten ze? Heb je l-nummers? Je zou ook nog spinazie, gourgette en repashy soilent green kunnen proberen.
 
Komkommer voedt ook amper. Ik zou naast de brandnetel eens wat ander voer proberen. Hier eten ze dat wel maar ja als ze dat niet eten dan is er een kans dat ze van je planten gaan knagen want ze hebben voedingsstoffen nodig.
 
Wat voor eten raad je mij aan
 
De keuze is reuze en ik zou eens kijken naar een totaalvoer.


Zelf koop ik vaak 3 soorten en mix die dan.
 
Maar hoe zorg je er voor dat de vissen er vanaf blijven .
 
Doe eens een foto? Is het niet een tekort aan je planten waardoor er gaten in vallen en de bladeren verdwijnen?
Garnalen komen altijd wel aan hun voer. Goed voer is bijvoorbeeld Sera Shrimps Nature of Jurns Wolkje (heb je gelijk ook stfvoer voor baby's mee).
 

Terug
Bovenaan