Wat is er nieuw

mijn garnalen zwemmen opeens alleen maar boven in het water??

• Onderwerp starter Onderwerp starter timsloot
  • Startdatum Startdatum
T

timsloot

Guest
Wie weet wat het is? Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Bijna alle garnaaltjes zitten alleen nog maar aan de oppervlakte van het water en niet lager?

Wie weet wat dit is?
groeten tim sloot.

Heb je vandaag iets gedaan in je bak?

Kan nitrietpiek zijn, zuurstoftekort, te goed je filter schoongemaakt etc.
Zou nu wel wat water gaan verversen.

Kun je het nitriet testen?

Het nitriet heb ik 2 week gelede al op elke week als ik het heb gemeten is het nog goed. Ph waarde ook goed
K heb dit ook nog nooit eerder gezien. Is dit een grote kans dat de garnalen dood kunnen gaan?

Ik heb trouwens niks gedaan in de bak john alleen een tablet voor de garnalen in gedrukt.

Zou toch ff verversen wat Peter ook aangeeft want is meestal geen goed teken als garnalen zo hoog gaan zitten.

Nieuwe planten?
Zou in ieder geval wat water gaan verversen.

Kheb er helemaal niks aan gedaan vandaag. Toch bedankt voor de tips ik ben al bezig.

groeten tim sloot.

de choco's doen dat ook, gaat het licht aan smorgens dwarrelen ze allemaal naar beneden,
hier zitten ze vooral boven in als ik voer verkuimeld heb, dat blijft dat tussen de planten hangen en drijven dus garnalen zitten dan op, onder en tussen de blaadjes bovenin

Klopt hoor.
Doen ze hier ook,onderste boven in het kroos,en maar plukken.
Had ook net vlokvoer verkruimelt.

Doen de garnalen bij mij ook..hangen onderaan de riccia.

Maar bij de TS zijn de garnalen dit plotseling gaan doen..weet niet of hij drijvers heeft.

Ik heb in dit aquarium crystal red en vuurgarnalen zitten. Er zijn nu weer een stuk of 9 garnaaltjes weer druk bezig op de bodem. De rest hangt nog boven....

Vaak zitten garnalen graag in het drijfgroen aan het oppervlak.
Weet je de waterwaarden ook en hoelang draait de bak nu??

Ph zit tussen de 7.5 en 8 in.
deze bak draait nu al ongeveer 2maand zit verder ook geen drijfgroen in.
de garnalen zitten nu wel weer gewoon op de planten enz. Niks meer mee aan de hand gelukkig 😉

Groeten Tim sloot

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan