Mijn japonica garnaal zwanger

  • Onderwerp starter herman46
  • Startdatum

H

herman46

Guest
Is al aardig dik.

20170503_195308.jpg


20170503_195258.jpg
 
Hoe krijg ik zo snel een brak bakje voor elkaar?
Kan ik ook grove zeezout gebruiken?
 
Snel hoef je niet te zijn. Ze dragen vanzelf weer eitjes. Ik heb altijd wel een paar die vol eitjes hangen.

http://www.kogelforum.nl/index.php?...aliteit&category=Opstarten+brakwater+aquarium

Dit is voor kogelvissen. Ik denk dat zeezout wel kan. Brakwater ontstaat waar zoetwater, zoutwater ontmoet in de natuur. Ik zou gewoon beginnen met 1 garnaal en een aquarium met een laag zoutgehalte. Kijken hoe dat gaat. Japonica's zijn taai dus het moet wel erg mis gaan wil je iets verkeerd doen.
 
Zover ik weet is het zout uit de winkel anders qua samenstelling. Ik betaal nu voor een emmer zeezout 70 euro en in de winkel is een kilo misschien 2 dubbeltjes.
 
Ja, je moet RED Sea zout hebben. Daar zitten meer stoffen nog in. en osmosewater.

Weet je iemand met een Zeebak, wisselwater.
Draai ik nu mee met artimea,s.

Maar je moet de Japonica eerst de larven in zoetwater los laten .
Dan als ze leeg is eruit en terug. en de larven nar het brak.
Dan ook phytoiplankton voor de larven.

Bij www.GEK.nu is wel een verslag. ook voor het voeren.
 
kijk hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Wij hebben op dit moment ook 5 japonica's met eitjes (en 1 erg gelukkig mannetje gok ik :D) maar doen hier verder niks mee. Heb de video die Bertus plaatst ook eerder al eens gezien maar ga me dat werk nu (nog) niet op de hals halen.
 
Ben benieuwd naar je kweekpoging.lijkt me niet zo simpel. Ik kijk uit naar het vervolg
 

Terug
Bovenaan