Wat is er nieuw

Mijn Juwel Rio 180 LED Zuid-Amerika van Luis marques.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Luis marques
  • Startdatum Startdatum
Nadat mijn andere 180l aquarium gekrakt is en is gaan lekken in mijn woonkamer ben ik niet meer zo actief geweest in de forum.
Dus hier is nu een update van de Juwel 180.

Binnen filter van Juwel verwijdert en een externe filter geïnstalleerd. Ik heb een jbl cristalprofi e1501 greenline geïnstalleerd dus 1500 l/h en ben hartstikke tevreden erover. Alg is nu ook helemaal weg en heb een paar visjes toegevoegd. 15 Corydoras 1 week geleden en dit weekend heb ik 1 koppel apistogramma agassizi fire en 1 koppel Apistogramma ramizeri electric blue

Later worden nog 20 phantom tetra's toegevoegd

IMG_1737.JPG
IMG_1738.JPG
IMG_1741.JPG
IMG_1746.JPG

Kwam erachter dat ik alg kreeg door flow deadspots, zodra ik de nieuwe pomp heb aangesloten was het in no time weg 🙂

Hoe kwam dat zo? Had je die bak al heel lang?

Ik had die bak al 2 jaar en had hem Tweede hands gekocht toen de tijd, hij was gekraakt in de zijwand bij de filter toen ik thuis kwam had ik een heleboel water op de vloer, ik denk dat hij ging kraken door druk miss was hij niet goed waterpas maar hoe dan ook deze bak hier is perfect waterpas en is splinter nieuw dus ik hoop dat ik dat nooit meer ga beleven

Ik had die bak al 2 jaar en had hem Tweede hands gekocht toen de tijd, hij was gekraakt in de zijwand bij de filter toen ik thuis kwam had ik een heleboel water op de vloer, ik denk dat hij ging kraken door druk miss was hij niet goed waterpas maar hoe dan ook deze bak hier is perfect waterpas en is splinter nieuw dus ik hoop dat ik dat nooit meer ga beleven

Wat een ellende.... De nachtmerrie van een aquariaan. Gelukkig heb je nu een nieuwe en prachtig ingericht!

Ziet er gezond uit!

Ik heb bij mijn Rio180 geen kast, wellicht dat ik die ga aanschaffen. Maar ik vroeg me af of je externe pomp in je kast past. Aangezien hij er nu naast staat.

Word je niet vrolijk van als je kamer ineens blank staat, gelukkig heb je nu een nieuwe en staat die er heel mooi bij!

Dat is echt een nachtmerrie, daarom was ik eerst een beetje bang voor een 2e hands bak... maarja, bij een nieuwe bak bestaat de kans dat het knapt ook. Gelukkig heb je weer een mooie bak staan nu!

Petje af.

Mooie strakke bak met veel mooie kleuren groen.
Ze zeggen dat zwart grind mooier staat maar zand ziet er ook erg mooi uit.

Heb zelf ook zand voor de welzijn van de vissen. Maar het weerkaatst wel veel licht.

Gebruik je een foto filter als je foto's maakt?

Ziet er gezond uit!

Ik heb bij mijn Rio180 geen kast, wellicht dat ik die ga aanschaffen. Maar ik vroeg me af of je externe pomp in je kast past. Aangezien hij er nu naast staat.
Hij past er wel in ik moet gewoon nog grotere slangen kopen

Petje af.

Mooie strakke bak met veel mooie kleuren groen.
Ze zeggen dat zwart grind mooier staat maar zand ziet er ook erg mooi uit.

Heb zelf ook zand voor de welzijn van de vissen. Maar het weerkaatst wel veel licht.

Gebruik je een foto filter als je foto's maakt?
Nee ik maak gewoon de foto en zet het hier op de forum gebruik geen filter

Super ingericht. Ik heb een keer gehad dat mijn 60l bak barstte van linksonder tot boven alle 60l over de vloer. Gelukkig was ik thuis zodat ik de vissen kon redden. Oorzaak was een heel klein steentje wat onder de hoek was komen te liggen nadat ik het aquarium verplaatst had

Super ingericht. Ik heb een keer gehad dat mijn 60l bak barstte van linksonder tot boven alle 60l over de vloer. Gelukkig was ik thuis zodat ik de vissen kon redden. Oorzaak was een heel klein steentje wat onder de hoek was komen te liggen nadat ik het aquarium verplaatst had
Ik had gelukkig nog geen vis erin

Update

Ik werk bij een calamiteiten bedrijf en moest vorig week bij een huis gaan werken die brand had gehad. Wij moesten laminaat legers assisteren.

De eigenaren van de woning hadden en aquarium van 260 vol met vissen waaronder en blue diamond discus. Het eerste dat ik gemerkt heb is dat de discus een beetje donker was, begrijpelijk aangezien zij brandschade hadden gehad en de eigenaar vrij weinig tijd had gehad om onderhoud te maken van de aquarium.

Dus 2e dag aan het werken daar en ik moest naar een andere klus, en andere collega's gingen daar aan de slag. 'S morgens ging de eigenaar en de buurman aquarium leeg maken en hebben hem buiten gezet met een kleine laag water ong 15cm. Laminaat was gelegd en aquarium weer op zijn plek nadat hij 4 a 6 uur is buiten geweest met een laag water van 15cm.

3e dag moest ik weer daar naar toe, eerste wat mij opviel was dat de discus helemaal zwart was, ik denk dat het kwam door de stress van de vorige dag. De eigenaar zei tegen mij dat hij al zijn vissen zou gaan weg doen. En vroeg mij als ik er eentje wou hebben . Werd mij ook verteld dat de discus waarschijnlijk de prullenbak in zou gaan want in hun gedachten hij zou niet meer bijkomen, dus ik zei dat ik de discus zou willen hebben omdat ik het zielig vond voor die kleine. Hij was trouwens ook in een aquarium vol met agressieve vissen onder anderen rood staart labeo enzo. Hij werd constant achtergevolgd.

Ik nam dus de discus naar huis en dezelfde dag heb ik nog 5 discus gehaald van 6 cm bij een discuskweker.

Niet schrikken ik weet het dat dit aquarium niet geschrijk is voor discus en nog minder voor z'on grote hoeveelheid, maar het is in mijn planing om in de aankomende 6 maanden een juwel 450 te gaan kopen en een discus tank ervan maken. Het is allemaal nagedacht.

Het is dus inmiddels 1 week geworden dat de discus in mijn aquarium zijn en de "zwarte discus is een beetje op kleur gekomen maar maak me nog steeds zorgen ondas ik niet week hoeland get duurt tot hij weer normals wordt.

Hier zijn een paar foto's van de discus.

IMG_1834.JPG

IMG_1835.JPG

Hier ook een video van de aquarium vanuit mijn bankstel.

Ik schrok in eerste instantie wel, 6 discussen op een 180 liter bak is echt not done.
Zou eerder denken aan 6 weken voor een grotere bak dan 6 maanden, of je moet er zeker van zijn dat je enorme waterwissels kunt gaan doen om de boel schoon te houden.
Het zijn wel schitterende dieren, ik hoop dat de kneus het houdt en goed tot zijn recht gaat komen!

Ik schrok in eerste instantie wel, 6 discussen op een 180 liter bak is echt not done.
Zou eerder denken aan 6 weken voor een grotere bak dan 6 maanden, of je moet er zeker van zijn dat je enorme waterwissels kunt gaan doen om de boel schoon te houden.
Het zijn wel schitterende dieren, ik hoop dat de kneus het houdt en goed tot zijn recht gaat komen!

Ookal kan ik niet de 450 gaan halen in minimaal 2 maanden tijd heb ik wel een vriend die ze wel neemt totdat ik de 450 heb.
Hij heeft zelf namelijk een 800l aquarium met discussen dus komt helemaal goed 🙂

Ik denk dat hij het wel houdt, hij eet goed en zwemt over de hele aquarium. Dat deed hij niet 3 dagen geleden

Ik heb trouwens ook nog een 600 l/h externe filter erbij gezet om het een beetje schoon te houden, ik doe ook 1 a 2 keer per week waterwissels.

Dus ik pomp nu eingelijk 2000 l/h in dit aquarium het is eingelijk iets meer dan 10x de aquarium. Hopelijk komt het goed

Ik kon hem gewoon niet daar zo achterlaten, en wou hem ook niet alleen in dit bak, hij had een paar vriendjes nodig

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan