Wat is er nieuw

Mijn kh duikelt telkens naar 0

Natrium in een zee bak is minder schadelijk voor de vis dan in een zoetwater bak

Antje, het betreft bij jou een kweekstelling.

Dus jij hebt heel veel opgroeiende vissen. Die vissen maken dus een sketel aan.
Daar is oa calcium carbonaat voor nodig.

De carbonaat meet je dmv de KH test.

De calcium (+ magnesium) meet je met een GH test.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je ook ziet dat je GH naar beneden gaat.

Maar goed, ik denk dus dat je KH (en ook calcium) verbruikt wordt door de groei van de vissen.
Daarom zal veel verversen ook zo goed zijn bij opgroeiende vissen.

Dat gaan mijn vissen niet waarderen is ik 750 liter in 1 klap ververs ik heb geen beschikking over warm water op het ververswater en om nou vissen die op 29 graden zitten te confronteren met water van krap 10 graden lijkt mij geen geschikt plan
Je hebt toch een wasbak met mengkraan?
Daarin kan je water op temperatuur mengen en dan naar je aquarium verpompen

Pas op dat je straks geen overschot natrium hebt.
Dat zal wel los lopen, 2 eetlepels is ongeveer 30 gram (afhankelijk van je lepel natuurlijk)

Antje, het betreft bij jou een kweekstelling.

Dus jij hebt heel veel opgroeiende vissen. Die vissen maken dus een sketel aan.
Daar is oa calcium carbonaat voor nodig.

De carbonaat meet je dmv de KH test.

De calcium (+ magnesium) meet je met een GH test.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je ook ziet dat je GH naar beneden gaat.

Maar goed, ik denk dus dat je KH (en ook calcium) verbruikt wordt door de groei van de vissen.
Daarom zal veel verversen ook zo goed zijn bij opgroeiende vissen.
Ja het verversen is voornamelijk je tds zo laag mogelijk te houden zodat vooral de jonkies optimaal groeien, gh kan ik niet meten (test is verlopen en onbetrouwbaar geworden)

Dus?
Pompje erop ipv slangkoppeling en je kan vullen vanuit je wasbak.
Jaren zo gedaan bij gebrek aan beter, ging altijd met ongeveer 1000L/U
Kan me voorstellen dat de vissen het niet zo waarderen koudwater.

Kan me voorstellen dat de vissen het niet zo waarderen koudwater.
Dat klopt deels, daarom heb ik standaard 150 liter water op kamertemperatuur in voorraad staan en als ik dan de boel ververs doe ik dat dus met dat water aangevuld met leidingwater

Dat klopt deels, daarom heb ik standaard 150 liter water op kamertemperatuur in voorraad staan en als ik dan de boel ververs doe ik dat dus met dat water aangevuld met leidingwater
Hoezo geen verwarming in? Om het nog iets warmer te maken?

Hoe zijn de waterwaarden nu het bioloog is gereinigd?

De Bioloog is nog niet verder gereinigd dan het was de laatste keer, maar ik meette iedere keer ook een NO2 van 0,05 en de laatste meting van gisteren gaf een NO2 van 0 aan

3 april 200 liter water ververst en de PH kwam daarna uit op 7,56 en de Kh op 3 heb daarna 4 theelepels baking soda toegevoegd maar het lijkt er dus op dat de drukke bezetting van de houteters de oorzaak is geweest van de duikeling van die Kh want de ph was toen schrikbarend laag (5,3)

blijf het wel vreemd vinden dat het toch nog zo veel zakt....

Ja opzich vind ik de verklaring dat het door de vele ontlasting komt best aannemelijk

Je noemt ook houteters... Hoeveel hout zit er in de bakken? En welk soort hout?
Ik zou het bizar vinden als het door het hout komt maar het is al bizar genoeg dus wie weet...

Je noemt ook houteters... Hoeveel hout zit er in de bakken? En welk soort hout?
Ik zou het bizar vinden als het door het hout komt maar het is al bizar genoeg dus wie weet...
Komt niet door het hout maar de vele schijt die de houteters veroorzaakten, er zaten 40 volwassen houteters in en dat scheet flink door, nu nog maar 9 houteters en dat merk ik terug in de waardes, de Kh blijft stabiel evenals de Ph

Laatst bewerkt:
Ja daar zijn wij ook heel blij mee dan kunnen we er in de toekomst rekening mee houden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan