Mijn Kleine Bakkie (van Lagerwerf)


20220414_215009.jpg

Goedemorgen.
 
Even een kleine reorganisatie, afgelopen 4 weken heb ik weer logees gehad, maar de vakantie voor de 16 Sahyadria Denisonii zit er weer op,en die zijn weer terug verhuist naar de bak van opa.

Alle planten weer even opnieuw ingedeeld, zodat ik eindelijk met deze bak kan gaan doen waar ik hem in eerste instantie voor heb neergezet: volknallen met diverse planten, in diverse kleuren.
Nu ben ik op het idee gekomen om er maar 1 soort vis in te houden, en wel een grote school Hemigrammus Bleheri. Aantal ben ik nog niet helemaal over uit, maar zal minimaal 100+ worden.

Eerst maar eens kijken hoe de planten het gaan doen, en de boel weer een beetje laten stabiliseren.

20220511_212141.jpg
20220511_222703.jpg


Zal wel wat betere foto's plaatsen als de planten er weer wat beter bij staan.
 
Laatst bewerkt:
20220531_223249.jpg

Aankomend weekend toch maar eens gaan snoeien..
De Limnophila Heterophylla heeft het wateroppervlak bereikt en groeit vrolijk door, lengte is nu +-95cm.

Waterwaarden op dit moment:
Ph 6.4
Kh 3
No3 10
Po4 1.0
Fe 0.5
Tds 240
Temp. 24°C

Vorige week ook de volgende planten erbij geplaatst:
Nesaea pedicellata golden
Lilaeopsis novea zelandea
Nymphaea Zenkeri
 
Laatst bewerkt:
Bijna zonde om te snoeien. Fraai geheel en zeker als de rest ook lekker gegroeid is 👍.
 
Klopt ja, ik ben 2 maanden geleden begonnen met 6 stengeltjes.
Inmiddels heb ik al +- 50 stengels in andere bakken staan.
Het is net onkruid, maar wel heel mooi om te zien hoe elke dag de kranzen open en dicht gaan.

Zaterdaf wil ik ook weer een het snoeisel overzetten in mij andere bakkie.
 
Bijzonder dat je juist op de delen die aan het oppervlak drijven wortels ziet ontstaan. Ik denk een teken dat door meer licht de plant de uitlopers gaat aanmaken.
 
Is inderdaad wel bijzonder om te zien ja, maar ook op de bodem en in de midde van de plant maakt hij wel uitlopers.
Maar is natuurlijk ook wel een erg snel groeiende plant. De langste lengte was nu +-120cm. Is nu dus in 4-5 dagen 25cm gegroeid...
 
Ja dat is inderdaad net onkruid en ik had deze in een 60cm met weinig licht en zelfs daar moest je hem bijna wekelijks toppen.
 
Mooie koppen en een kleine bellenstroom. Alles alweer hersteld na je snoeibeurt?
 
Eigenlijk is het weer hoog tijd.
Zowel de Eustralis als de Ludwigia hebben het wateroppervlak van 90cm bereikt. Maar ben nu eerst op vakantie, dus ben heel benieuwd wat het over 3 weken doet.

Dan denk ik dat een grote snoeibeurt weer nodig is, en dat ik ook de Eustralis weer een stuk terug moet zetten.
Is overigens wel een hele mooie plant, waarvan de bladeren bovenin diep paars worden.

Als er nog liefhebbers zijn voor een paar stekken hoor ik het wel.
 
Afhelopen zomer heb ik een hele poos geen tijd gehad om de bak goed bij te houden.
Hierdoor is de Ludwigia sp white, en de Althernanthera rosefolia overgenomen door algen.
Inmiddels heb ik weer gewonnen van de algen, en de draaid de bak weer stabiel genoeg voor de planten.
Vanmiddag de Rotala Rotundfolia H'Ra toegevoegd.

Nu nog op zoek naar een paar andere kleurrijke plantjes.

@LunatiC
Heb ze vanmiddag geteld, en zitten nu nog +- 70 roodneuszalmjes in
 
Dat is best een berg haha, plantjes staan er netjes bij. Beetje wild en overwoekerend vind ik altijd wel wat hebben.
 
Zit eigenlijk te denken om er nog een stuk of 50 bij te zetten.....
Planten groeien nu inderdaad weer lekker, dus misschien oven een enekele week weer wat andere soorten toevoegen, en dan zien we wel hie het gaat worden.

Zit zowieso te te denken om de Ludwigia sp white er weer in te zetten, die was toch wel heel erg mooi.
En dan misschien nog een rotala soort
 
Zojuist Rotala Wallichii, en Bacopa Colorata besteld.
Ben nog oo zoek naar Ludwigia Sp White, maar kan hem nog niet vinden.
Weet iemand waar ze nog op voorraad zijn?
 
Dit bakkie gaat in de verkoop.
Als er mensen zijn die interesse hebben graag info via pb.
Advertentie staat op mp, en hier op het forum.
 

Terug
Bovenaan