Mijn Led verlichting doet raar!


D

dravle

Guest
Goede morgen,

Ik heb vorig jaar januari een Juwel lido 120 liter aquarium gekocht, alles inbegrepen (Led verlichting, pomp, filter etc etc)
Nu zijn we bijna een jaar verder en beginnen mijn Led lampen op een heel zwak vermogen te knipperen en geven geen licht in het aquarium meer.
Ik heb een nieuwe led lamp gekocht om te kijken of dit het probleem zou verhelpen.
Helaas ook met de nieuwe lamp erin kregen we precies hetzelfde resultaat.

Ik weet zeker dat er geen kortsluiting is geweest en er is ook geen sprake van condens in de lampen maar wij hebben wel drie katten in huis.
Ze weten dat ze niet boven op de aquarium mogen komen maar helaas.... je raad het al! mag ik ze er wel eens van af jagen! :)
Kan het zijn dat de Led bak een klap heeft gehad? of zou de issue meer in de bedrading kunnen zitten of zou er toch een ander probleem kunnen zijn?

Ik heb een foto toegevoegd van de sterkte van de lamp.
Je ziet het uiteraard niet knipperen maar dit geeft wel een indicatie van de zwakte!

Hoop dat jullie wat weten en ik hoor het graag!

groetjes,
Peter
 

Bijlagen

  • zwak verlichting.jpg
    zwak verlichting.jpg
    45.7 KB · Weergaven: 109
Vermoed dat de aansturing defect is als je de boel nieuw hebt aangekocht hebt zou je eens kunnen proberen of dit onder de garantie valt.
Repareren kan wel maar is een klus en eigenlijk zelf niet te doen en de boel wordt er niet mooier op behuizing moet open gemaakt worden.
Wat je poezen beesten betreft dat zal de oorzaak niet wezen en die beesten zoeken nu eenmaal net als wij de warmte op en gelijk hebben ze. :D(al gaan wij niet op de bak liggen) :cool:
 
Vermoed dat de aansturing defect is als je de boel nieuw hebt aangekocht hebt zou je eens kunnen proberen of dit onder de garantie valt.
Repareren kan wel maar is een klus en eigenlijk zelf niet te doen en de boel wordt er niet mooier op behuizing moet open gemaakt worden.
Wat je poezen beesten betreft dat zal de oorzaak niet wezen en die beesten zoeken nu eenmaal net als wij de warmte op en gelijk hebben ze. :D(al gaan wij niet op de bak liggen) :cool:
Zie je wel? Die @flipper34 is zo dom nog niet... :D:D:D;). Het probleem zal iderdaad niet in je lamp liggen, wel in je aansturing dus. Zelf zou ik er waarschijnlijk inkijken, ik ben nogal nieuwsgierig maar als er nog garantie opzit moet je dit beslist niet doen. Als je niet weet wat je doet ook niet trouwens.
 
Mijn kat sprong ook altijd op mijn discus aqua, lekker warm.
Totdat ik bezig was met onderhoud en de lichtkap open stond, plons, verzopen kat.
 
Mijn kat sprong ook altijd op mijn discus aqua, lekker warm.
Totdat ik bezig was met onderhoud en de lichtkap open stond, plons, verzopen kat.

Verzopen? Tja wie leert zn kat in zo n geval dan ook niet zwemmen:juggle:
 
Dankjewel lieve mensen! hier kan ik zeker wat mee! ik ga morgen even de dierenwinkel bellen hoe het zit met de garantie!
ik ben niet al te technisch dus het is zeker niet verstandig om zelf te gaan klooien ondanks ik het wel interessant vind xD
 
Heb je je bekabeling nagekeken? Misschien heeft een van je katten eraan geknaagd.
 
Heb je je bekabeling nagekeken? Misschien heeft een van je katten eraan geknaagd.

Marters! Die doen dat wel eens, dat aan kabels knagen. Vooral aan kabels in je auto. Maar katten...? Wij zoeken vaak een poes en als we er een gevonden hebben zoekt poes de warmte maar verder gaat dat niet, denk ik.
 
Marters! Die doen dat wel eens, dat aan kabels knagen. Vooral aan kabels in je auto. Maar katten...? Wij zoeken vaak een poes en als we er een gevonden hebben zoekt poes de warmte maar verder gaat dat niet, denk ik.

Een Jiskevet poes misschien wel Ben :D :D
 
Marters! Die doen dat wel eens, dat aan kabels knagen. Vooral aan kabels in je auto. Maar katten...? Wij zoeken vaak een poes en als we er een gevonden hebben zoekt poes de warmte maar verder gaat dat niet, denk ik.
Ik denk van wel :)

Hmm kat en 220volt is geen goede combi als die daar aan gaat knagen :oops: :D

Voltage an sich zegt nog niet zoveel; stroomsterkte meer. Optater zal ie wel krijgen met de gemiddelde lamp tho. :)
 

Terug
Bovenaan