Mijn mannetjes gup ligt stil op de bodem


G

guppyliefhebber

Guest
hoi :) mijn mannetjes gup blijft maar op de bodem liggen en was heel dik en nu ineens dun ... Het is ook nog eens me mooiste en er bestaan er niet veel van denk ik dit is nu al 3 dagen zo en hij lijkt ziek weten jullie wat dit is ? En kan ik hier wat aan doen esha 2000 gebruiken ofz ? Ik heb hem nu ff in ze ��ntje in een schaaltje gedaan waar 15 liter water in gaat mijn grote aquarium daar zat die eerst in met nog 24 vriendjes daar kan 80 liter in straks zal ik een foto maken van hem graag zal ik hier informatie over willen hebben groetjes rick
 
Graag de foto van de vis. eet hij nog wel en zijn de waarden van de bak goed??
Werd er op hem gejaagd of is er anders iets wat op is gevallen misschien??
Zolang je niet weet wat de vis heeft is behandelen ondoenlijk denk ik.
 
Ik weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen
 
jessicapilon zei:
Graag de foto van de vis. eet hij nog wel en zijn de waarden van de bak goed??
Werd er op hem gejaagd of is er anders iets wat op is gevallen misschien??
Zolang je niet weet wat de vis heeft is behandelen ondoenlijk denk ik.

Ik heb geen idee hoe ik hier foto's moet plaatsen kunt u me helpen ?
 
Huhh ik krijg een heel ander fotootje ? Dat is nie eens een foto van mij klopt het dat jij ook een grote kast ziet met 3 aquariums erin ?
 
Hij leeft nu nog steeds alleen Zwemt een rondje en gaat weer liggen op de bodem
 
Mooi dat je de foto s kan plaatsen alleen zie ik daar niet echt veel op. Vis lijkt me zeker wat mager toe als ik het zo snel zie.
Kun jezelf misschien zeggen of er iets aan de vis is te zien qua uiterlijk. Geen schimmel of stip of andere rare uiterlijke kenmerken??
Misschien dat de leeftijd ermee te maken heeft?
Een Gup kan rond de 5 cm worden dacht ik dus 24 op 80 liter is ook wel wat veel vind ik.
Op 80 liter moet je dan eerder aan 15 stuks denken.
wat zijn de maten van je bak??
 
Hij heeft wel een beetje lichte schubben gekregen naja de huid beetje wit geworden en volgens mij 75cm bij 45 bij 40 hij is aardig groot hoor en egt niet te vol ... Dacht ik zo :) maar het kan hoor maar ze voelen zich wel goed erin en hebben de ruimte en de vis is een half jaartje oud volgens mij en ja klopt hij was gisteren super super super dik en nu ineens dun en zwemt niet meer kan ik hier esha 2000 voor gebruiken ?
 
Ik heb 2 aquariums 1 die van 80 liter voor de volwassen guppen en 1 van 20 l voor de baby's die opgroeien tot ze 2 cm zijn naja 2 maanden oud en dan mogen ze de grote bak in ...
 
Ik ga proberen foto's te maken die beter zijn
 
Esha2000 is alleen geschikt voor de vuilnisbak. Sinds de jaren 70 is de receptuur nooit veranderde n is vrijwel elke ziekteverwekker resistent geworden voor esha2000.

Wat betreft je Gup, ik denk dat hij gewoon "af" is. Daarnaast zal zijn dunne lichaam moeite hebben om die enorme staart te dragen. Daarom fokken ze nu steeds meer Guppen met kortere staarten en zwaargebouwde lichamen.
 
Die laatste foto is mijn algeneter dat vond ik gwn leuk om even met jullie te delen :) en oke dan zal ik geen esha 2000 gebruiken maar wat kan ik hier tegen aan doen ? En trouwens hoe kan ik hem voeden dat die dikker wordt en kijk alstublieft de vorige berichten want dan weet ik het helemaal wat het is en is dit dus een ziekte of niet en mag ik hem gwn weer in me aquarium Zetten met me andere guppen ?
 
Eerst was die nog vreselijk dik en dat is te zien op te vorige foto van gisteren ... Daar was die nog mooi blauw en dik en actief ...
 
Ik heb ook een gup man die volwassen is nu en lange straart heeft. echt een hele mooie blauwe maar sinds een paar weken zat hij alleen nog maar op de bodem en hapte snel met zijn bekje. en nu ligt hij dood volgens mij. als hij soms naar boven zwom werd hij gelijk aangevallen door de koperzalmen. ik was al eerder naar de dierenwinkel gegaan en die zeiden dat de gup op de bodem lag tussen de corydoras omdat dat het gedrag van de vis zou zijn. ik had daar mijn twijfels al bij. hij is nu iets meer dan een jaar oud.
 
Er kan van alles aan de hand zijn. Dat is uit jouw verhaal niet op te maken. Ik begrijp dat je met twee guppen problemen hebt. Eentje is dood als ik het goed heb en eentje ligt op de bodem.

Je hebt er guppen in, een algeneter en koperzalmen. Alleen de guppen zijn al met zn 24-en.

Als ik de foto van je aquarium zie en je verhaal, kan het aan van alles liggen, bijv aan overbevolking en/of vervuiling. Overbevolking leidt ook tot vervuiling.
Ik zou een grote waterwissel uitvoeren met water op dezelfde temperatuur. 80 % of meer. Vervolgens checken of je filter doorstroomt en deze anders licht spoelen, niet schoonmaken.
En vuil uit je aquarium halen als dat erin ligt van plantenresten e.d.

De gup op de foto is ‘af’, zegt Botia. Mogelijk komt hij uit Belgie en bedoeld hij ‘op’. Dat betekent dat ie niet meer te redden is en dood gaat.
Je kan de gup uit zn leiden lossen door hem te euthanaseren.

in zn algemeenheid zou ik je adviseren om je te verdiepen in aquarium houden. Dan begrijp je je aquarium beter en kun je beter inschatten wat er mogelijk aan de hand is.

Je kutn op dit forum lezen of bijv. De filmpjes op you tube kijken van Nickey Aquaria. Daar zit ook een filmpje tussen over hoe je een vis kan euthanaseren.

Sterkte met je gup.
 
Ik heb ook een gup man die volwassen is nu en lange straart heeft. echt een hele mooie blauwe maar sinds een paar weken zat hij alleen nog maar op de bodem en hapte snel met zijn bekje. en nu ligt hij dood volgens mij. als hij soms naar boven zwom werd hij gelijk aangevallen door de koperzalmen. ik was al eerder naar de dierenwinkel gegaan en die zeiden dat de gup op de bodem lag tussen de corydoras omdat dat het gedrag van de vis zou zijn. ik had daar mijn twijfels al bij. hij is nu iets meer dan een jaar oud.
Zoals ik het lees gaat dit over 1 guppy man. Naar aanleiding van wat er is verteld in de dierenwinkel heb ik reden om te twijfelen aan hun kennis van vissen. Wat dat betreft: goed dat je contact opneemt met het forum.

Ik zou je aanraden om even bijvoorbeeld een filmpje van @stanovic te kijken.

 
Haha, dus volgens de lfs liggen Guppen op de bodem. Nou rare opmerking en dat is vast een nieuwe soort oftewel de Corydoras Gup;)
Hij is toch niet dood gelukkig. hij verplaatst zich wel van tijd tot tijd. mijn aquarium is 1m 20 . hij is mijn enige gup en ligt al een maand op de bodem en is nu wel minder dik dan eerst zie ik. ik weet niet wat te doen?
 
Zoals ik het lees gaat dit over 1 guppy man. Naar aanleiding van wat er is verteld in de dierenwinkel heb ik reden om te twijfelen aan hun kennis van vissen. Wat dat betreft: goed dat je contact opneemt met het forum.

Ik zou je aanraden om even bijvoorbeeld een filmpje van @stanovic te kijken.

Sorry ik zie geen filmpje?
 
Ja die zwemmen . die van mij ligt er zo bij . zie foto
 

Bijlagen

  • IMG_5914[1].JPG
    IMG_5914[1].JPG
    1.7 MB · Weergaven: 24
Hier een filmpje . kunnen jullie beoordelen wat er met de gup is? waarom doet hij zo snel happen met zijn bekje???
 
Wat ik zo op het eerste oog zie is dat de vis zich niet happy voelt. Persoonlijk zou ik die vis uit de bak halen.

Verder zou ik ff een eigen topic maken met meer info over de bak en de bewoners. Ook de apparatuur, filter, verlichting, verwarming (temperatuur) en dergelijke. Ook hoelang de bak al draait. Foto's waaronder ook een totaalplaatje.

Edit
Ook welk filtermateriaal in filter
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan