Wat is er nieuw

mijn nieuwe trofis 1500

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gera
  • Startdatum Startdatum
G

Gera

Guest
sinds zaterdag staat mijn nieuwe trofis 1500
De oude bak moest wijken en alles op 1 dag overgezet dus alle water uit mn 130 bak bewaard en dat dus gebruikt in de nieuwe en 1 filter ook gebruikt overgezet
tot nu toe draait het prima Vissen gaat ook goed alleen zondag even iets water ververst ivm nitriet.

811344_0_82_20150720_122217_resized.jpg

En zoals hij vandaag er bij staat . Al een stuk veranderd weer helderder en zie ook al dat planten weer wat doen
754592_0_82_20150721_150348_resized.jpg

Hij draait op een eheim 2060 en een SunSUn filter HW 403B met lamp erin
Verder CO2 met milwaukee controller en zelfgemaakte reactor met bypass

Bak is met pvc leidingen met aftap aangelegd en 2 aanzuigleidingen en 2 uitstromers achterin de hoeken

864799_0_82_20150720_205707_resized.jpg

oude bak staaat hier nog en moet nog weg
130 50 50 met stalen onderframe en meubelombouw

Welkom en mooie bak!

Dank je
Ben er ook erg blij mee dat alles goed verliep
was toch hele onderneming om oude leeg te halen en deze op nagenoeg zelfde plek te zetten in 1 dag
Wel alles goed voorbereid van te voren
maar waterpas zetten moest ook nog.
Uitgemeten op de grond met mdf en met formica plaat hoogte bepaald dat er tussen moest
de plaatjes iets groter rond als de pootjes gemaakt en tussen pootjes en kast geschroefd dus makkelijk te schuiven daarna voor de goede plek

Mooie bak zo, Gera.
Stevige kast ook.
Ja, het waterpast stellen,he.

Maar,?????? tussen pootjes en kast geschroefd dus makkelijk te schuiven daarna voor de goede plek?

Was het daar dan goed? of daar na gesteld?

Ik heb eerst de plaatsen van de pootjes afgetekend op de plavuizen en toen met mdf stukjes als referentie gewerkt
laagste punt dus mdf en de rest naar elkaar waterpas gemaakt met formica plaatjes
net zolang tot het klem onder waterpas lag tussen de 2 buitenste en daarna de voorste uitgemeten.
toen de plaatjes per poot die nodig waren rond gemaakt en tussen poot en meubel geschroefd met langere schroef
was makkelijker om dan de bak erop te zetten en leidingen te lijmen en dan meubel op de afgetekende plek te schuiven.
op die manier heb ik het tot de halve mm ondersteund gemaakt.

Gisteren koeling gemaakt in mijn aquarium
ik heb 2 pc ventilatoren (stille) geplaatst met 55 m3 luchtverplaatsing in de kap gemaakt
en in andere klep 2 schoepenroosters om de warme lucht af te voeren
alles word door een temperatuur controller uit china aangestuurd
aangezien de temperatuur best iets hoger mag worden heb ik voor 25 graden gekozen om te stoppen met koelen en bij 27 graden dan begint hij met koelen.
Gisterenavond om half 10 heb ik het aangezet en de temperatuur van het water was toen 29.1 graden.
Vanmorgen rond half 10 was de temperatuur 25.2 graden.
De temperatuur zag ik gisteravond gewoon teruglopen ook met verlichting aan.
Ik denk dat nu de temperatuur op de 25.2 staat bijna constant met verlichting hij die vannacht als de lampen uit zijn wel onder de 25 kan krijgen zodat hij de ventilatoren uitschakelt.
De begin waarde is dan al veel lager dan de 29 graden van gisteren.
Kortom een goede stap om te doen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan