Wat is er nieuw

mijn oppas-vijver, gewoon even showen...

• Onderwerp starter Onderwerp starter bababoel
  • Startdatum Startdatum
B

bababoel

Guest
Deze week zijn de buren op vakantie en verzorg ik hun vijver en vissen. Als wij weg zijn doen zij mijn aquaria, dus dat is netjes geregeld zo :thumbs:

Omdat buurman zo trots is op zijn vijver en met recht (vind ik dan) hier even een paar foto's.
Zelf heb ik geen vijver en er ook niet echt veel verstand van (alleen dan wat de buurman me geleerd heeft) en wilde ik jullie eens vragen wat jullie er van vinden 😉

Overzicht van de vijver:
184378bababoel_0_82_dsc05858.jpg

Vanaf de andere kant gezien:
645571bababoel_0_82_dsc05867.jpg

Bewoners:
924796bababoel_0_82_dsc05859.jpg

972359bababoel_0_82_dsc05860.jpg

1 van de 2 watervalletjes:
397482bababoel_0_82_dsc05861.jpg

Ik merk dat ze al langzaam aan me beginnen te wennen (vandaag de 3e dag). Zodra ik de poort opendoe zwemt alles al naar de "voerplaats". Ook zwemmen ze niet meer meteen weg zodra ze het eten binnen hebben, maar lijken ze nog even te blijven "schooien"...
Ik heb er in elk geval heel veel plezier in om ze te verzorgen :thumbs:

Ik hou niet zo van het steriele van een koivijver! Maar je kan zien dat er met liefde voor wordt gezorgd en de vissen zien er goed uit.

De kleintjes zijn jongen?

Vindt het wel grappig, van het huis zijn de rolluiken gesloten en de vijver ligt open en bloot. Als je dan bedenkt wat je voor zo'n grote koi betaald bij de LFS of tuincentra.

Nouja als ik de vissen zo zie zijn het vooral euro koi's en/of B kwaliteit Israel koi's (leuke vissen dat wel). Niet echt dieren waarvoor je een risico voor wil lopen als dief om gepakt te worden omdat ze relatief gezien niet zoveel waard zijn. Met koi's van 10 of 20.000 euro zullen dieven meer risico nemen.

Inderdaad. En dat zonder net.

Vroeger ,inmijn vijver, waren de reigs er als Kippen bij ,om leeg te halen.
Als je ziet wat hier i zit!.
En rondom opstapjes voor ze.

Niet heel erg om dat te verzorgen,Jane. 😀

Nou, er is zeker wel een beveiliging...een enorme stalen poort (waarvan ik nu de sleutel heb) en boven de hele tuin zijn draden gespannen 😉

Ik heb geen verstand van koi, maar ik vind ze wel mooi. Kan dus niet oordelen of deze iets waard zijn of niet; weet alleen dat de buurman regelmatig kleintjes verkoopt en daarmee zijn gehele vijver onderhoudt...

De kleintjes die hij zelf houdt zitten in de vijver erbij, maar die wat voor de verkoop zijn zitten apart (achter de vijver staat een grote 1500-liter container), maar daar kon ik even geen foto's van maken door de lichtinval op dat moment 😉

Mondeo zei:
Niet heel erg om dat te verzorgen,Jane. 😀

zeker niet 😉
Ik ga ook graag bij ze op de bbq (maar ze serveren geen vis) 😀

😀 Smaakt ook niks karper,een al graat.

Het zijn ook best leuke visjes maar geen koi's zoals je bij de rijkere liefhebbers of bij diegene die zich zwaar in de schulden stort voor een goede japanner.

Ik denk dat diegene met die hele dure vissen ook veel meer stres kennen dan diegene die dat niet hebben. En ik denk dat diegene die dat niet hebben wellicht nog meer genieten van hun visjes. En plezier is het belangrijkste.

Ik zag vandaag ook een paar leuke euro koi'tjes bij een tuincentrum en die kunnen me eigenlijk net zo bekoren als een dure.

Dure vissen
Ww4vMpqjMZoSD_8i4EfRnzy6SxQfbWAt.jpeg

Gelukkig voor jou ligt er geen mijnenveld rond de vijver als beveiliging. 😛

Botia zei:
Ik denk dat diegene met die hele dure vissen ook veel meer stres kennen dan diegene die dat niet hebben. En ik denk dat diegene die dat niet hebben wellicht nog meer genieten van hun visjes. En plezier is het belangrijkste.

Gelukkig voor jou ligt er geen mijnenveld rond de vijver als beveiliging. 😛
De buurman zegt zelf helemaal tot rust te komen als hij na een lange werkdag bij de vijver zit (geen stress dus).
Genieten doen zowel de buren als wij er enorm van...en dat zou met een mijnenveld niet echt kunnen 😀

Dat kan ik me voorstellen dat heb ik ook als ik bij mijn vijver zit. Met goudvisjes van nog geen euro, want mijn vijver is te klein voor koi's. Ook in een zware periode van rouw gaf de vijver nog een beetje plezier en afleiding.

Hier geven mijn bakken mij ook rust...
Wat dieren al niet kunnen doen, als je maar de tijd neemt om van ze te genieten 😉

Geweldig mooie vijver en dat je daarbij tot rust komt kan ik me voorstellen!
Ons vijver is nu 4 jaar weg en ik mis hem nog steeds enorm, ooit komt er weer eentje dat weet ik zeker!

Hele mooie vijver, alhoewel ik nu ook niet echt een fan ben van koi's. Ik zou er al direct schildpadden bij doen. Leuk dat je zo een wisselwerking hebt met de buren.

Dat is leuk Jane!
Vergeet trouwens niet de blommetjes wat water te geven he! 😉

de buren zijn inmiddels terug van vakantie en ze waren blij om te zien dat alles zo goed gegaan was. de kleintjes waren zelfs flink gegroeid volgens de buurman 🙂
de bloemetjes hebben het helaas niet allemaal overleefd door die hitte, al heb ik ze wel elke dag water gegeven en de plantjes in de potten in de schaduw gezet...

ik heb meteen gevraagd wanneer ze weer op vakantie gaan 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan