Mijn Rio 240 :-) van dangermind


D

dangermind

Guest
Hi!
Ik ben een tijdje niet actief geweest hier, ik was verhuisd en had mijn aquarium weggedaan zodra de verhuisplannen gemaakt waren.
maar heb sinds een maandje weer een bak! Dus ik zal hier even een album maken :)

De bak draait nu een maand, Er zwemmen 20 amandae's in, 5 siamesen, 3 otocinclus, 3 appelslakken, 1 zebraslak en een koppel colisa lalia kobalt. De Amandae's zitten er sinds week 3 in en de overigen zijn er vandaag bij in gekomen, dus nog wat schuw :)

123.jpg
 
Mooi begin zo, mogelijk bevatten de stenen welke je hebt gebruikt kalk, pas daar dus mee op.
 
Heel mooi stuk hout! Plantjes doen het goed zo te zien... Maar ze mogen nog wel flink doorgroeien. Goed begin in ieder geval.
 
Mocht je herrie horen vannacht, gewoon lekker doorslapen. Oh, en dat stuk hout heeft het aquarium zelf verlaten ;)
Prachtig, joh! Echt, ziet er super uit.
 
Mooie hoor en een prachtig stuk hout idd!

Waar heb je die kalk arme Seiryu stenen dan vandaan als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Keurig! Misschien kun je nog proberen om de CO2 diffuser iets meer weg te werken met een plantje? Is natuurlijk persoonlijk, sommige mensen storen zich meer aan zichtbare techniek dan andere...
 
Keurig! Misschien kun je nog proberen om de CO2 diffuser iets meer weg te werken met een plantje? Is natuurlijk persoonlijk, sommige mensen storen zich meer aan zichtbare techniek dan andere...
Er komt een nieuwe filterpomp aan. Heb nu een eheim classic 2213 die eigenlijk te klein is voor 240 liter. Met de nieuwe filterpomp heb ik meer stroming, en ook achter het hout. En juist daar komt de diffuser dan :)
 
Niet voor een inline diffuser gaan als je toch een dikkere pomp hebt?
Alleen me filterpomp buiten de bak vind ik al eng genoeg met me nieuwe dure laminaat. Dan ga ik er niet ook nog dingen tussen de slangen zetten :)
 
Nieuwe pomp is besteld, heb voor een prikkie een nieuwe Tetra EX 1200 kunnen krijgen. Die zal wel krachtig genoeg zijn :)
 
Nieuwe pomp geinstalleerd. 1300l/h is veel haha.
Ik wou de CO2 diffusor verplaatsen, maar heb niet genoeg slang, moet nog maar ff wachten dan.

Paste echt net in het meubel!
image.jpg


Planten hebben wat moeite met de stroming haha
image.jpg
 

Terug
Bovenaan