mijn rio 450 van woutDR


overzichtje
de linker houtblok lag al een jaar buiten in een ton onder water , maar wou nog niet helemaal zinken, ligt een steen op daarom. Hem er toch maar ingezet
verder wat planten verplaatst
vindt het wel beter zou in vergelijking met voorheen
 
thorychthis Eliotti
Adinoacara aequedens electric blue
nog wat zweefvuil na de werken

 
De congozalmen
de blue acaras volgen me steeds dus ja, die staan er ook op
verder geen veranderingen
alles loopt stabiel

 
20210320_201437.jpg

de dominante man van de T. Ellioti s
 
Leuk hoor om te lezen hoe je bak zich ontwikkelt. Een volg!
 
Weinig nieuws te melden
 

Bijlagen

  • 20210425_213331.jpg
    20210425_213331.jpg
    449.1 KB · Weergaven: 104
De man T. Eliotti constant in beeld, rest zijn vrouwen
 
Laatst bewerkt:
spijtig genoeg vorige week drama
was een week op verlof, zondag terug. Maandag niets aan de hand, normaal voeding gegeven.
Dinsdagavond 5 congozalm mannen en 1 vrouw, dood en ook de 3 Rio Atabapo's , heb toen 1 liter water eruit gehaald opzij gezet
en hierna 1/2 waterwissel gedaan.
op de watertesten van de 1 L , duidelijke piek NO2/NO3

weet niet goed hoe dit gekomen is, was in augustus al 3 weken weggeweest zonder problemen.
mogelijk stond de automatische feeder wat anders georiënteerd waardoor er veel voedsel achter een stuk hout viel en heeft dit de rottende voedsel de piek veroorzaakt.
Verder laatste jaar geen medicijnen gebuikt, ook filter was eind augustus gespoeld ( niet de keramische pijpjes! , enkel sponzen)


Nu zit ik dus met een 150 cm

met
1/4 T. Ellioti
1/1 A. pulcher electric blue
1/4 P. Interruptus

even nadenken naar wat erop termijn bij kan
....

nog een cichlide?
terug scholenvis ? andere of congozalmen uitbreiden...
 
Dat is balen Wout en daarom zal ik niet snel zo n feeder gebruiken want ja ook daar kan iets mee misgaan maar soms kun je moeilijk anders als je niet thuis bent.
 
het is inderdaad wat het is, les weer geleerd
hout is nu verplaatst zodat er niet meer achter kan blijven liggen

de vraag is nu wat komt er in de toekomst bij
-cichliden : 4x Krobia X. ? 2x Heros severum? 2x gele moga ( niet compatibel in mijn gedachten) ? 4x heterotilapia multispinosus? ( overeen komen met A. Pulcher electric blue?) , 4xamatitlania myrnae? 4x amatitlania altoflavo? ...

OF

-scholenvis : uitbreiden congozalmen, andere kleinere soorten?

OF

Niets erbij?

OF

enkel een paar loricaria?

ervaringen/ideeën graag
 
Balen zeg - had ook niet verwachten dat zoiets zo snel een nitriekpiek kan veroorzaken.
 
ik ook niet maar ik vrees dat , dat toch de oorzaak is geweest
bij de waterwissel goed alles van de boden afgezogen over de gehele bak dus heden geen "afval" dentritus" meer aanwezig is
 
Laatst bewerkt:
Overzicht, na alle gebeurtenissen ook het hout en stenen anders geschikt
20211006_192226.jpg
 
Het koppel zat reeds vooraf steeds in die hoek, de nieuwe steen vinden ze prima precies
 
nee zoals het er nu bij staat niet nee
ik had door wat problemen alle stengelplanten moeten verwijderen zodat ik de bodem perfect kon afzuigen, de achterwand moet nog een zwarte sticker krijgen en dan beginnen we opniuwe
even prioriteiten : namelijk vissen in goede conditie houden/brengen
 

Terug
Bovenaan