Wat is er nieuw

Mijn slakkenbak (Rio 180L) door Mascha

Super leuke bak!!! Wat leuk al die kleuren appelslak!! :smitten: Ik wil ook graag wat appelslakken, dus als je nog slakjes kwijt moet 😀 , ik wil graag een witte en een paarse (en misschien wel zo'n roze, die had ik nog nooit gezien!). Mijn bak is pas half september klaar, dus duurt nog even...

Zo, ik ben terug van weggeweest. Heb van een heerlijk lange vakantie genoten. Gelukkig was alles nog in leven toen we thuiskwamen. Na wat poetsen, verversen en flink snoeien staat de bak er weer lekker fris bij.
367665_0_82_img_3698.jpg

Komende maandag komt er een betta in huis, in de aparte 40 liter bak. Een donkerblauwe die ik via MP gratis op mag halen! Er komen nog een stuk meer planten en wat hout in dit bakje, zodat de betta zich op zijn gemak zal voelen.
235154_0_82_img_3694.jpg

Mocht er iemand nog tips hebben voor een goede betta-inrichting: laat maar horen!

Ja, dat begreep ik inderdaad. Er zit gelukkig al een afdekplaat bij de bak, maar bedankt voor de tip!

Altijd leuk om te doen die grote schoonmaak na een vakantie. Ziet er goed uit.
Donkerblauw vind ik de mooiste betta's.

Groetjes John.

Dank jullie voor de complimenten. Ben er heel blij mee dat er zo goed voor gezorgd is tijdens onze afwezigheid!

Mijn huidige bestand, nadat ik een hele hoop vissen van iemand gratis heb gekregen die er mee om hoog zat. Ik zal uit moeten gaan dunnen. Dit is te veel voor deze bak.
Boehlkea fredcochui � Blauwe tetra 4 x
Hasemania nana - Koperzalm 5 x
moenkhausia pittieri - diamantzalm 10 x
Sewellia Lineolata - Algeneter Saigon 2x
Ancistrus cf. cirrhosus - pleco 1 x
Poecilia reticulata - guppen ??? te veel nu
Corydoras paleatus 6 x
Pomacea Diffusa - appelslakken blauw, paars en roze
Hymenochirus boettgeri - dwergklauwkikker 5 x

De koperzalmen, blauwe tetras, saigons en de corydoras zijn nieuw. Kunnen verschillende corydoras soorten bij elkaar gehouden worden? Dan zouden die bij mijn corydoras trilineatus kunnen.
Ik heb sinds kort ook nieuwe T5 lampen in deze bak, 1 x day light, 1 x colour.

221716_0_82_img_4476.jpg

Ik ben guppen een het �uitdelen� via MP. Ik heb er nu zo�n 20 weg gegeven. Er gaan er nog meer weg. Voor de rest van het bestand moet ik even goed kijken. Ik heb 10 diamantzalmen. Ondanks dat ik ze erg mooi vind, weet ik niet of ik ze wil houden. Ik vind hun gedrag niet zo passen bij de andere vissen. Iemand interesse?

Zo, de koperzalmen en blauwe tetra�s heb ik kunnen verkopen via MP. Ze worden morgenmiddag opgehaald. Dan is de bak al weer een heel stuk leger. Er zijn vandaag nog 12 guppen opgehaald en morgen worden er nog eens 30 kleintjes opgehaald. Ik heb de diamantzalmen ook te koop staan.
Ik ga het allemaal een beetje anders doen.
De betta�s en cory�s trilineatus bak (Juwel rekord 600) is inmiddels ingedraaid en de genoemde vissen (incl. fry) zitten daar nu in en dat gaat goed.
Ik heb nog een gewone 60 cm Juwel bak. Deze ga ik inrichten voor de garnalen en de overgebleven guppen. Mijn 40 liter bak houd ik als quarantainebak.
De Juwel Rio 180 ga ik van een zandbodem voorzien. Hier blijven de corydoras paleatus in, welke ik wil uitbreiden van 6 naar 10 stuks. De dwergklauwkikkers en appelslakken, de ancistrus en saigons blijven. Voor de rest wil ik hier enkel een schooltje pseudemugil gertrudae in. Ook zit ik er aan te denken om de achterwand van deze bak zwart te maken.

De koperzalmen, de blauwe tetra�s en zeker 60 guppen (waarvan 30 baby�s) zijn opgehaald. Daarnaast zijn er ook weer een hoop baby appelslakken weg. De diamantzalmen heb ik uitgevangen. Deze worden dit weekend opgehaald. Om ze te kunnen vangen heb ik al mijn planten uit de bak moeten halen! 😳
Ach, die heb ik nu in een hele grote bak met water staan. Ik wilde toch een andere bodem in deze bak gaan doen... Dan kan ik dat nu meteen gaan doen. 😀

Het was een heel werk, maar de nieuwe inrichting is er... foto's!
Het is nog wat troebel, want het is pas een uurtje klaar.
525452_0_82_img_4974.jpg

En de bewoners (nu enkel de volwassen appelslakken, de pleco, de 2 saigons, 5 dwergklauwkikkers en 10 corydoras paleatus en betta Red).
329554_0_82_img_4975.jpg

629658_0_82_img_4977.jpg

184512_0_82_img_4980.jpg

515916_0_82_img_4978.jpg

279965_0_82_img_4981.jpg

Ik heb Red apart gezet omdat ze maar blijft paren met Blue. Ik kan me niet anders voorstellen als dat het een uitputtingsslag moet zijn om steeds al die eieren te produceren.

HUH zie ik nu dat jij je Prachtige boompje weggedaan hebt

ik was er jaloers op ik heb namelijk nog geen stuk hout kunnen vinden naar mijn zin om dit te kunnen maken jammer hoor
moet zeggen dat je bak er werderom weer netjes bijstaat

Dank jullie, dat boompje heb ik nog wel hoor Patty, dat komt in een andere bak te staan 😉 Ik heb 8 pseudomugil gertrudae besteld om mee te beginnen. Die komen in deze bak erbij. Later nog eens 8 als alles naar wens verloopt.

Dit zijn mijn 2 Borneo suckers, ik geloof een gastromyzon crenastus en een gastromyzon scitulus, maar zeker weten doe dat ik dat niet.
694751_0_82_img_5038.jpg

861454_0_82_img_5015.jpg

283563_0_82_img_5035.jpg

Totaaltje hoe het er nu bij staat..
156138_0_82_img_5219.jpg

De eerste 8 psudomugil gertrudae zijn binnen. Ik vind de kleur nog niet zo zichtbaar helaas.
962263_0_82_img_5224.jpg

Er komen er nog 4 bij en nog een aantal Iriatherina werneri.

Inmiddels zijn de pseudomugil gertrudae mooi op kleur en heb ik ook de iriatherina werneri aan het bestand toegevoegd. Hier wat foto's van de bak nu en de bewoners:
155512_0_82_img_5287.jpg

pseudomugil gertrudae:
786755_0_82_img_5294.jpg

iriatherina werneri:
466522_0_82_img_5303.jpg

926473_0_82_img_5285.jpg

449441_0_82_img_5284.jpg

659493_0_82_img_5297.jpg

836346_0_82_img_5279.jpg

677923_0_82_img_5280.jpg

Ik heb net 16 corydoras eitjes in een apart bakje gedaan. Ik hoop dat het lukt om er een paar groot te brengen. Ze hebben al vaker eitjes gelegd, maar ze worden steeds opgegeten, vandaar nu eens op deze manier proberen..

Prachtige vissen heb je daar zitten zeg.

Succes met de eitjes! Zou leuk zijn als het een keertje lukt! 😀

Heb je trouwens een idee van welke corydorassoort het is?

Ik weet het niet zeker. Ik heb ze niet zien afzetten. Maar tot nu toe zijn de corydoras paleatus het meest actief in de weer met elkaar, dus grote kans dat ze daarvan zijn.

Leuk! Die soort heb ik ook zitten in mijn rekord 600. Ik ben een grotere bak aan het indraaien en de corydoras zullen daar naar toe verhuizen. Graag wil ik ze uitbreiden aangezien ze nu nog maar met 4 zitten. Dus mocht de kweek lukken, het zijn de paleatus en je moet ze kwijt 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan