Wat is er nieuw

mijn sluiers samen met neon tetra

• Onderwerp starter Onderwerp starter kortje
  • Startdatum Startdatum
kan je wat meer over de bak vertellen afmetingen en welke tempratuur?
wat voer je ze ?
sluierstaart goudvissen kun je over het algemeen niet zo goed houden bij tetra's om dat tetra's warm watervissen zijn en sluierstaarten liever wat kouder

mocht je vragen hebben stel ze gerust 🙂

bart_ramakers12 zei:
sluierstaart goudvissen kun je over het algemeen niet zo goed houden bij tetra's om dat tetra's warm watervissen zijn en sluierstaarten liever wat kouder
Neon tetra's horen juist op kamertemperatuur. Sluiers ook toch?

~ Ivo

hallo,

Mijn bak is 80 liter, er komt nog een groter aquarium. Heb het water op 23 graden en dit gaat prima. ik voer ze goldpearls van jbl en af en toe een beetje sla. De neon tetra's eten gewoon mee van dit voer. De vissen zitten nu zo'n 7 maanden samen en heb nog geen problemen of dode vissen gehad.

Groeten Alexander

je bak is sowieso overbezet. elke vis moet namelijk 50 lite rhebben en orandas meer liever 80 per vis.
en door de extra vis bij te voegen verbeterd dit niet.
de vissen hebben ook minimaal 1 meter rechte zwemruimte nodig.
ik ben zelf niet zo van verschillende vissen in een sluierbak te houden.
liever de sluiers alleen houden

Ook ik ben geen voorstander ervan om sluierstaarten met neontetra's samen te houden maar als de sluiers ouder/groter worden is dit 'probleem' snel opgelost want sluiers lusten wel een neontetraatje....oeps 😛

Dit vertel ik uit eigen ervaring want ook ik ben ooit overgestapt van tropisch naar sluierstaarten en had nog enkele (10 stuks ongeveer) kardinaaltetra's zwemmen maar deze werden echt opgegeten tot ik de laatste 5-6 visjes naar een oom heb gebracht want ik vond het niet nodig ze allemaal opgegeten te laten worden.

Waar zijn trouwens je eerste sluierstaarten gebleven? Die zwarte telescoopoog en die rood witte sluierstaart met de lange staart?

Neons houden ook van een leefruimte wat flink wat randbeplanting bevat. En het liefst niet te felle verlichting. Dat ze niet dood gaan en er redelijk gezond uit zien zegt niet alles.

Als ik jou in een kliko zet en je elke dag eten geef kan je ook 80 worden en er redelijk gezond uit blijven zien. Of je het leuk hebt is een tweede. 😉

De ruimte krijgen ze zeker nog wel. Hoe het gaat net de neon tetra's zal ik afwachten😛

Mijn zwarte telescoopoog en die rode met die lange staart zitten bij mijn vader in het aquarium. Ik ben verhuist maar mijn vader was er aardig aan gehecht dus heb ik ze daar maar gelaten. Zijn nu echt groot geworden, als ik er weer ben zal ik eens een foto maken.

homines zei:
Als je een groter aquarium krijgt kun je daar toch sluiers in doen en de tetra's in de andere bak laten?
Precies goed oplossing toch.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan