Mijn vis is ziek!!!


D

demivissen

Guest
Beste mensen,
Ik heb een vraagje aan jullie. Sinds gister zwom 1 van mijn ramarezi’s al verscholen in een hoekje. Hij wou niet eten. Vanmorgen hing ie boven aan mijn aquarium rand te behungelen. Ik heb hem in een kweekbak gedaan. Hier rust hij op de bodum. Vandaag wil hij weer niet eten. Water waarders zijn goed net zo als altijd. En andere vissen doen het net zo als normaal en eten ook allemaal. Weten jullie wat de vis heeft en of ik em nog kan redden😓
image.jpg
 
Heb je er meer? Kan er sprake zijn van agressie van andere vissen/ soortgenoten naar hem?
 
Ja ramerezies staan bekend om hun zwakheid omdat ze zo populair zijn dat ze veel te ver doorgefokt zijn en deze soort bij de kwekers overeind gehouden worden puur door vooral veel antibiotica, als je hem 3 maanden in leven kan houden ben je al spekkoper, dus dit is gewoon einde oefening
 
Wat zijn de temperatuur en de andere waterwaarden precies? Dan kunnen we nagaan of daarmee misschien een verband is. Zoals Nicolien zegt staan ramirezi's niet direct bekend om hun onverwoestbaarheid.

En hoe lang draait de bak, hoe doe je het (filter)onderhoud, en hoe lang heb je de vissen al? Het kan hem soms in kleine details zitten.
 

Terug
Bovenaan