mijn visbestand


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
hallo ik heb een juwel 240l bak

ik heb dit visbestand al een tijdje nu werd ik hier heen verwezen omdat het visbestand volgens mij niet helemaal klopt.

ik weet dat de botia lohachata niet helemaal in mijn visbestand past graag heb ik wel informatie waarom de vissen niet bij elkaar passen

5 pf 6 platys
2 grote zwaarddagers 4 kleine
7 guppies
8 kardinaaltjes
3 koperzalm
4 roodkopzalm
2 blauw zalm
4 ancistursen
2 botia lohachata
 
Je hebt verschillende scholenvisjes zonder dat ze in een echte school zitten.
- Kardinalen, 8 is misschien wel OK maar liever meer.
Verder nog:
- Koperzalm
- Roodkopzalm
- Blauw zalm
Allemaal visjes die liever met een stuk of 10 zitten.

Daarnaast heb je 3 soorten levendbarenden die allemaal nogal snel kunnen kweken. Wat ga je met het nageslacht doen?

Ik zou kiezen voor 1 soort scholenvis, de botia eruit doen en ook eens nadenken over de Platy/Gup/Zwaarddrager combi. Daarnaast uitzoeken of alle dieren op dezelfde temperatuur en waterwaarden kunnen. Beetje inlezen is de eerste stap.
 
ik laat het na geslacht gewoon in de bak en wat het overleeft haal ik er uit en doe ik in een ander bakje en als dat er te veel worden mogen ze gratis opgehaald worden. heb ik al een paar keer zo gedaan.

die zalmpjes heb ik eens zo gekregen vandaar ook dat ik die in die aantallen heb en dat geld ook voor de botia

qua platy die kan tot 25/26 grade de gup is tevreden met 26 graden zwaardragen zit van 23 tot 28.
de neon tetra zit tot 26 grade

ze kunnen over het algemeen wel op 26 grade zitten. enige verschil is dat de neon tetra een iets wat lagere ph waarde wilt, maar dat hebben ze in de winkel en dergelijke ook niet
 
maar dat hebben ze in de winkel en dergelijke ook niet

Gebruik een winkel aub niet als voorbeeld want de vissen zitten daar maar tijdelijk natuurlijk,als winkels al hun vissoorten zouden huisvesten in bakken met zoveel mogelijk de ideale waterwaarden en ruimte dan hadden de meeste winkels maar een paar bakken met vissen staan en dan ben je als winkel snel klaar met je handel! ;)
 
Ja daar heb je gelijk in maar ik denk dat ij driekwart van de aquariums neon tetras zitten met een iets te hoge ph waarden
 
Dus nu moet iedereen maar de neon tetras er uit halen voor 0.5 ph te veel
 
Zat toevallig gisteren naar de nieuwe video van joey te kijken (kingofdiy) en die maakte heel scherp de opmerking dat het voor de vissen meer uitmaakt dat de waterwaarden constant zijn en het water schoon, dan dat je constant bezig bent de waarden zo goed mogelijk aan te passen naar de wensen van de vissen en hiermee dus wisselende waarden krijgt. Kwam uit zijn eigen ervaring. Nu heb ik zelf daar de ervaring niet in, maar wou het toch even delen, aangezien vele hem wel zullen kennen.

Hij benoemt het vanaf 17:08, maar heeft het even daarvoor er ook wel over vanaf 16:10 ongeveer, de vergelijking makend met het kweken van discus
 
Dus nu moet iedereen maar de neon tetras er uit halen voor 0.5 ph te veel
Het gaat me niet om die halve punt Ph, het gaat erom dat er van alles bij elkaar zit wat allemaal weer andere waardes prefereert.
Natuurlijk is stabiliteit beter, maar dat wil niet zeggen dat je alles zomaar bij elkaar kunt zetten onder het mom van 'als het maar stabiel is'
 
Het gaat me niet om die halve punt Ph, het gaat erom dat er van alles bij elkaar zit wat allemaal weer andere waardes prefereert.
Natuurlijk is stabiliteit beter, maar dat wil niet zeggen dat je alles zomaar bij elkaar kunt zetten onder het mom van 'als het maar stabiel is'

Dat ben ik ook zeker met je eens!
 
kijk daar ben ik het ook mee eens en van daar ook deze post de meeste vissen kunnen bij elkaar wat ik er in heb zitten enkel de zalmpjes die zijn met te weinig die heb ik nu op marktplaats staan evt te ruil tegen neon tetra's zodat ik daar een grotere groep van krijg.

de botia's staan er op in ruil voor een l nummer of bieden
 
Zat toevallig gisteren naar de nieuwe video van joey te kijken (kingofdiy) en die maakte heel scherp de opmerking dat het voor de vissen meer uitmaakt dat de waterwaarden constant zijn en het water schoon, dan dat je constant bezig bent de waarden zo goed mogelijk aan te passen naar de wensen van de vissen en hiermee dus wisselende waarden krijgt. Kwam uit zijn eigen ervaring. Nu heb ik zelf daar de ervaring niet in, maar wou het toch even delen, aangezien vele hem wel zullen kennen.

Hij benoemt het vanaf 17:08, maar heeft het even daarvoor er ook wel over vanaf 16:10 ongeveer, de vergelijking makend met het kweken van discus

Mooie video Mike ik heb er van genoten en dat zijn natuurlijk prachtige dieren maar moeten alleen gehouden worden in een grote bak.
 
qua platy die kan tot 25/26 grade de gup is tevreden met 26 graden zwaardragen zit van 23 tot 28.
de neon tetra zit tot 26 grade
Uit welk sprookjesboek heb je deze informatie?

Platy's en Zwaarddragers zitten in de natuur rond de 22/23 graden. Soms wel warmer maar dat is tijdelijk ivm een zomers opwarming. Houdt je ze constant te warm dan verkort dat ernstig hun levensduur.

Guppen uit Winkels zijn door steriele opfok uiterst zwakker diertjes die je het beste warm houdt zo rond de 26 graden. Maar wildvorm Guppen en Guppen kun je kouder houden. Uit onderzoek blijkt dat 22 graden voor hen optimaal is.

Bovenstaande soorten hebben een grote behoefte aan plantaardige voeding zoals spirulina of vlokken zoals Guppyvlokken waar het ook in zit.Ook wensen ze hard water wat je andere vissen juist niet willen.

Houd ook rekening met het volgende (wat ik net ook al aangaf). Als voor een vis 22-28 graden staat betekent dit dat ze dit kunnen hebben. Alleen de uitersten komen ze in de natuur zeer kort voor. Jaarrond zo houden is dus niet verstandig.
 

Terug
Bovenaan