Mijn vissen Zwemmen al 2 maanden druk langs de voorruit

  • Onderwerp starter Bjorn Oudenampsen
  • Startdatum

Ik zie vissen die gewoon normaal gedrag vertonen maar wel wat dikker zouden mogen zijn. Voer je ze ook af en toe wat diepvries voer en vlokken op plantaardige basis bv Guppy voer. En hoe vaak voer je?

Ik zou alleen achter de bak ene zwart karton plakken en je bodem vervangen.

1- Vissen houden niet van een witte bodem.

2- Er gaat snel allerlei vuil en ellende tussen zitten. Het is daarom volkomen ongeschikt als bodembedekking ondanks dat het er voor wordt verkocht.
Ik voer alleen vlokken voer best veel dacht ik dus nog meer voeren en ook ander voer Voeren? Ik voer een beetje afwisselend 2× op de dag meestel soms 3× en ook zwart karton erachter plakken? En nieuwe Bodem bedekking welke bodem bedekking raad jij aan?
 
Je kan ook zwart schoolbordverf gebruiken of een zwarte poster voor erachter kopen bij bv de Hornbach of Pets Place.
Voor deze vissen kun je prima een gewone grindbodem nemen die donker is en die verkoopt de PP ook.
 
Ik voer alleen vlokken voer best veel dacht ik dus nog meer voeren en ook ander voer Voeren? Ik voer een beetje afwisselend 2× op de dag meestel soms 3× en ook zwart karton erachter plakken? En nieuwe Bodem bedekking welke bodem bedekking raad jij aan?
Vlokken zijn niet zo heel goed voor vissen en je moet ze daarom ook afwisselend voeren. Daarnaast heb je vissen die een hoog plantaardig gehalte wensen. En dan red je het niet met een doorsnee visvoeder wat voornamelijk uit granen en vismeel bestaat en ze meestal niet heel goed opnemen.

Je moet echt gaan voor Guppyvlokken of nog beter spiriluna vlokken En daarnaast diepvries voer zoals watervlooien of rode Muggenlarven. wat je eerst laat ontdooien.

Diepvriesvoer

4312511.jpg
[/img]

Qua grind kan je kiezen voor fijn lichtbruin grind (Geen hele donkere zoals hier boven wordt aangegeven. Dan komen de kleuren van Black-molly's niet goed uit de verf).
 
Je kan ook zwart schoolbordverf gebruiken of een zwarte poster voor erachter kopen bij bv de Hornbach of Pets Place.
Voor deze vissen kun je prima een gewone grindbodem nemen die donker is en die verkoopt de PP ook.
Oke
 
Vlokken zijn niet zo heel goed voor vissen en je moet ze daarom ook afwisselend voeren. Daarnaast heb je vissen die een hoog plantaardig gehalte wensen. En dan red je het niet met een doorsnee visvoeder wat voornamelijk uit granen en vismeel bestaat en ze meestal niet heel goed opnemen.

Je moet echt gaan voor Guppyvlokken of nog beter spiriluna vlokken En daarnaast diepvries voer zoals watervlooien of rode Muggenlarven. wat je eerst laat ontdooien.

Diepvriesvoer

4312511.jpg
[/img]

Qua grind kan je kiezen voor fijn lichtbruin grind (Geen hele donkere zoals hier boven wordt aangegeven. Dan komen de kleuren van Black-molly's niet goed uit de verf).
Oké ik ga ook guppy voer kopen ik voer trouwens ook was ik vergeten 1× in de 2 dagen 1 algen tablet
 
Vaak kun je ook wel spirulinavlokken kopen en dat zelf mengen met je vlokvoer.
 
Dit kun je beter niet mengen. Vissen hebben vaak een duidelijke voorkeur voor andere vlokken dan spirulina. En als ze keus hebben wordt de spirulina bijna niet gegeten. (Jij hebt tenslotte ws ook liever een gebakje dan een blaadje sla ;)).
 
Dit kun je beter niet mengen. Vissen hebben vaak een duidelijke voorkeur voor andere vlokken dan spirulina. En als ze keus hebben wordt de spirulina bijna niet gegeten. (Jij hebt tenslotte ws ook liever een gebakje dan een blaadje sla ;)).
Dat klopt dus ik kan beter gewoon Guppyvoer kopen?
 
Dit kun je beter niet mengen. Vissen hebben vaak een duidelijke voorkeur voor andere vlokken dan spirulina. En als ze keus hebben wordt de spirulina bijna niet gegeten. (Jij hebt tenslotte ws ook liever een gebakje dan een blaadje sla ;)).

Ok, ik heb deze vlokken wel gemengd met het voer uit mn emmertje maar goed dat zijn dan wel geen vissen die echt veel groenvoer moeten hebben.
 
Ok, ik heb deze vlokken wel gemengd met het voer uit mn emmertje maar goed dat zijn dan wel geen vissen die echt veel groenvoer moeten hebben.
Eigenlijk zou je het eens gericht moet voeren van beiden een beetje. Dan zie je dat ze spirulina niet zo lekker vinden.
 
aquarium omdraaien dan zwemmen ze tegen achterruit .
Heb ook wel is Molly's gehad in me 80 cm bak. Zijn sowieso wel ruiten zwemmers kan je weinig aan doen. Ik heb flink beplante bak.
 
Hallo allemaal mijn vissen doen nog steeds hetzelfde helaas ookal heb ik veel meer planten dus tips zijn weer van harte welkom!
 
Gelet op deze opmerking van een kenner zou ik me nu geen zorgen maken hoor;)
Oké ik maak me ook geen zorgen maar toch blijf ik het raar vinden omdat ik zie bij anderen dit gedrag niet vertonen ik dacht zelf al dat het misschien ook kan zijn dan als er iemand binnen komt dat ze dan denk Voer en dat ze dan komen omdat ze op mij'n kamer staan maar ook als ik op bed lig zie ik het zo ook de heletijd doen
 
Ik hoef me maar om te draaien in bed en ze beginnen al... Alleen maar op te kijken zelfs :D

Ik denk dat de rest hier wel benieuwd is hoe je bak er nu uit ziet, heb je een overzicht foto?
 
Mijn neon tetra's spenderen ook 95% van hun tijd dat ik ze zie binnen 5cm van de voorruit. Het komt doordat de stroming tegen de voorruit staat bij mij, en zodra er wat te eten in de bak gaat dit ook allemaal via de voorruit onder water wordt geblazen.

Je kunt eens proberen een maand achterin de bak te voeren, wellicht dat ze daar dan aan wennen en meteen achterin de bak gaan zitten zodra ze je zien.
 
Mijn neon tetra's spenderen ook 95% van hun tijd dat ik ze zie binnen 5cm van de voorruit. Het komt doordat de stroming tegen de voorruit staat bij mij, en zodra er wat te eten in de bak gaat dit ook allemaal via de voorruit onder water wordt geblazen.

Je kunt eens proberen een maand achterin de bak te voeren, wellicht dat ze daar dan aan wennen en meteen achterin de bak gaan zitten zodra ze je zien.
Bij mij staat de filter niet gericht op de voorruit maat ik zal het proberen!
 
Ik hoef me maar om te draaien in bed en ze beginnen al... Alleen maar op te kijken zelfs :D

Ik denk dat de rest hier wel benieuwd is hoe je bak er nu uit ziet, heb je een overzicht foto?
Oké ik ga even een foto Maken!
 
Beste Bjorn,
Naar aanleiding van je vraag kun je hier gewoon nog reageren zoals je ziet;)
 
Ik zou toch ook sterk overwegen een stuk donkerblauw of zwarte folie op de achterkant te plakken, geeft de visjes ook meer rust.
 
Ik zou toch ook sterk overwegen een stuk donkerblauw of zwarte folie op de achterkant te plakken, geeft de visjes ook meer rust.

Mee eens, hoeft niet heel moeilijk te zijn een stuk papier of folie volstaat.

Mijn platys zwemmen ook welllis (niet constant ) druk langs de vooruit zeker als k rond voedertijd binnenkom.
 
Je kan bij de Pets place het in verschillende soorten kopen en ik plak het met wat behangplaksel achter de bak. Schoolbordverf kan ook prima.
 
Ik zou toch ook sterk overwegen een stuk donkerblauw of zwarte folie op de achterkant te plakken, geeft de visjes ook meer rust.
Oké ik ga dat doen! Ik ga vanmiddag toch naar de Action dus dat komt mooi uit
 
Mee eens, hoeft niet heel moeilijk te zijn een stuk papier of folie volstaat.

Mijn platys zwemmen ook welllis (niet constant ) druk langs de vooruit zeker als k rond voedertijd binnenkom.
Oké ik heb niet echt vaste voer tijden zal dat ook helpen?
 

Terug
Bovenaan