Wat is er nieuw

Mijn Volga 450 door Romeo

Romeo

Well-known member
Lid geworden
19 april 2020
Berichten
287
Leeftijd
46
Dacht dat t misschien wel leuk was om ook een album te openen.
Mn bak staat al wel ff maar pas gister de eerste vissen erin gedaan, 5 stuks L316.
Voor de rest straks enkel wat drijfplantjes erin en voor de rest lekker ruw..

Fotos;

IMG-20211012-WA0023.jpeg


IMG-20211014-WA0021.jpeg


IMG-20211014-WA0019.jpeg
 
Ziet er goed uit! Wat voor vissenbestand gaat er in komen?
 
Nou t uitgangspunt waren de Lnummers en ben nog even aan t onderzoeken of er nog meer of een andere soort bij kan..

Daarnaast hang ik nog een beetje tussen discus, maanvissen of een groep Geophagussen.

Suggesties zijn dan ook welkom!
 
Ik heb in 330 liter de Red Backs Maanvissen maar ja smaken verschillen.
 
Ja die vind ik ook supergaaf! Maar de Geo's en discussen ook en daar ligt t probleem een beetje.
Ga rustig kijken en onderzoeken voor ik mn keuze maak, weloverwogen!
 
20 stuks C.sterbai toegevoegd.. De Lnummers laten zich plots wat vaker zien.

Klein filmpje van vlak na t uitzetten dus ze zijn nog wat bleekjes. Inmiddels zijn ze mooi op kleur.

 
Is vrij logisch dat je L-nummers zich vaker laten zien, corydoras komen uit hetzelfde gebied en worden vaak als ditherfish gehouden in L-nummerbakken
 
Ja het is iig erg leuk om te zien dat ze nieuwsgierig zijn en wat dat met ze doet.
 
Thanks!! Ze doen t echt super 😊
Nu nog op zoek naar leuke medebewoners voor de middenlaag
 
Wat ikzelf een hele leuke middenlaagvis vind is de dwergcorydoras pygmaeus, een leuke groep van 50 stuks staat heel leuk in zo'n bak en ze scholen ook vrij goed samen, als er 1tje gaat luchthappen zie je ze ineens allemaal luchthappen 😆
 
Ik weet niet of ik twee soorten corys mooi vind door elkaar.
Neig meer naar n cichlide (achtige) als maanvissen of M.altispinosa. Geophagus vind ik ook fantastisch maar volgens mij is mn bak daar net gaan geschikt voor
 
Ik weet niet of ik twee soorten corys mooi vind door elkaar.
Neig meer naar n cichlide (achtige) als maanvissen of M.altispinosa. Geophagus vind ik ook fantastisch maar volgens mij is mn bak daar net gaan geschikt voor
Ja de pygmaeus zwemt niet op de bodem dus wat dat betreft zullen ze niet doorelkaar zwemmen.

Geophagus vind ik je bak te klein voor inderdaad
 
G. Balzani kan wel in je bak. die worden 18 cm. of een mooi heros koppel kan ook 🙂

Maar Geos algeheel worden al gauw 20-25 cm. en dat dan x5 a 6 stuks. is al gauw te klein
 
Ja mijn idee.. volgens mij zit je met de gemiddelde Geophagus zomaar te klein qua bak. Dus kijk rustig verder.
Geslacht Heros ook gezien maar hou je die per koppel of beter een groep?
 
Ja mijn idee.. volgens mij zit je met de gemiddelde Geophagus zomaar te klein qua bak. Dus kijk rustig verder.
Geslacht Heros ook gezien maar hou je die per koppel of beter een groep?
Kan beide. ik heb er 6 zwemmen. maar in een koppel kan je ze ook houden.
 
Oke nice.. ook in 150cm? Beetje leuk groepsgedrag?
 
Oke nice.. ook in 150cm? Beetje leuk groepsgedrag?
Nee in een 2meter. Naja je kan ze in een groep doen. Maar ze gaan koppelen dan zijn ze altijd samen.
 
Oke tnx.. Ja vind ze ook wel gaaf..
Zijn zoveel gave vissen, kan gewoon niet kiezen.
 


Zo gaaf om te zien!
 
IMG_20211114_194110.jpg


Nieuwe aanwinst 😊
 
IMG_20211115_200137.jpg


IMG-20211115-WA0029.jpeg


Echt heerlijk om savonds lekker bij te zitten
 
Toffe scape... mis je niet een schooltje?
 
Toffe scape... mis je niet een schooltje?

Ja ik ben nog zoekende naar een geschikt schooltje, of nog een aantal cichlides. Maar wil t vooral rustig opbouwen eigenlijk.
 
Ja ik ben nog zoekende naar een geschikt schooltje, of nog een aantal cichlides. Maar wil t vooral rustig opbouwen eigenlijk.
Ah leuk! Ja rust is t belangrijkste idd… Was ff benieuwd 😀
 
IMG-20211124-WA0062.jpeg


IMG_20211124_202306.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20211124-WA0060.jpeg
    IMG-20211124-WA0060.jpeg
    278.3 KB · Weergaven: 117
Ondertussen bijna alle bladeren eruit want daar had vooral t filter wat moeite mee.
Verder een groep T. ellioti erbij gekomen en heb besloten om er toch wat groen bij te doen. Die bestelling verwacht ik morgen.

In principe nog wel ruimte voor een schooltje maar ben er nog niet over uit welke soort.
Zat aan rauwtetras te denken
 
Ja maakt wel verschil idd, blij mee!
Vergeten te vermelden dat er nu ook een schooltje rauwtetras bij is gekomen.
FF wat meer leven midden/boven..
 
 
Ja het begint steeds meer een geheel te worden. Twijfel op t moment nog even of ik er co2 op ga zetten maar de tijd zal t leren.
Heb t spul nog staan van mn vorige bak maar wil t eigenlijk vooral simpel houden.
 
Ennn eitjes!!

IMG-20211127-WA0021.jpg


IMG-20211127-WA0019.jpg


 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan