Mijne eerste kikkerbak😎🔥


jdjfish

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2012
Berichten
569
Hier een foto van mijn eerst gemaakte kikkerbak. Achterwand is zelf gemaakt evenals de takken en lianen.

Klein water gedeelte. Van 25.2 graden.
Rest van de bak zit rond de 20-21 graden.

Zitten 3x epipedobates tricolor in😁
Hoor graag wat jullie er van vinden👍🏻👍🏻

Momenteel bezig nog een 2e bak te bouwen deze zal als die af is verkocht worden




Screenshot_2023-01-05-16-21-53-92_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je onder op de bodem liggen als ik vragen mag?
Vijvermatten zo creëer je een false bodem en zakt het overtollige water mooi door de mat in het water gedeelte. Vaak gebruiken mensen hydrokorrels maar dat vind ik echt geen gezicht. 😬

In het watergedeelte ligt zwart grind komt nog wat zwarte lava steen bij in om de overgang van blad naar water te maskeren.
 
Nee dat snap ik maar loop je geen risico dat de matten verstopt gaan zitten met vuil wat weer ongewenste stoffen kan afgeven? Ja ik weet niet hoe anderen dit doen maar goed vuil kan natuurlijk makkelijk in die matten gaan zitten.
 
Nee dat snap ik maar loop je geen risico dat de matten verstopt gaan zitten met vuil wat weer ongewenste stoffen kan afgeven? Ja ik weet niet hoe anderen dit doen maar goed vuil kan natuurlijk makkelijk in die matten gaan zitten.
Boven op de mat ligt weer een stuk heel fijn mazig gaas😁👍🏻
 
Ik zou ook geen hydrokorrels gebruiken, maar een grof grint of lavasplit zou prima moeten zijn? Mag ik vragen waarom je daar niet voor hebt gekozen?
 
Ik heb Matalamatten onder turfplaten in mijn Exo Terra bak. Als camouflage liggen er aan de voorzijde van die matten lavastenen. En daarover Spaghnummos. Werkt prima als filtering en houdt het vochtgehalte prima op peil.

697F055B-BCB2-4367-9FE9-2357C428C37B.jpeg
 
Ik heb Matalamatten onder turfplaten in mijn Exo Terra bak. Als camouflage liggen er aan de voorzijde van die matten lavastenen. En daarover Spaghnummos. Werkt prima als filtering en houdt het vochtgehalte prima op peil.

Bekijk bijlage 354534
Hier dus excact zelfde idee👍🏻🤙🏻
 
Dank voor jullie complimenten! Moet zeggen dat ik hier nog meer van geniet dan mijn vroegere aquaria. Je hebt nu echt een stukje jungle in huis staan😁
 
Hoeveel liter water is dat op de bodem? Ik kan er best een dwergkreeftje in thuis zien!
Echt verdomd weinig hoor haha denk nog geen 2 liter. Is meer dat de kikkers hun larven naar het water kunnen brengen. En altijd toegang hebben tot water.
 
Screenshot_2023-02-01-20-17-41-48_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
Wat denken jullie ? Zand in het watergedeelte? Ik probeer zo natuurgetrouw de bak in te richten zoals jullie weten😁
 
Hier nog even de man uit de bak😁
Screenshot_2023-02-02-20-57-33-58_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg



Geluid aan bij het filmpje dan hoor je hem fluiten 🔥
 

Terug
Bovenaan