Mikrogeophagus ramirezi man blijft op de zelfde plek hangen


DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Berichten
250
Leeftijd
32
3 maanden geleden heb ik 2 ramirezi gekocht. Mannetje is helaas na een maand overleden (wilde ze in een andere bak, dus weeer uitgehangen, andere bak, stress en op vakantie gaan nadat ik ze had overgezet. Kortom erg stom van me). Maar nu sinds vorige week eindelijk weer een mannetje gekocht. Mannetje is een cm of 5, vrouwtje nog krap aan 3 cm maar wel heel duidelijk de mooie rode buik.

Nu blijft het mannetje al zeker een dag of 4 op de zelfde plek hangen/bewaken met het zicht altijd de zelfde kant uit.

En ik vroeg me dus af doet die dat omdat dat "zijn" plekje is, of liggen er misschien eitjes ? Als de corydora pandas der langst zwemen laat die ze verder gewoon met rust. Het vrouwtje zwemt ondanks dat ze veel naar hem toetrekt wel gewoon lekker de bak door.

Mochten er eitjes liggen/op den duur komen, gaan die dat dan overleven met de corydoras en de neons?

De kleine babyvisjes zal ik er natuurlijk uit moeten vangen anders zijn mijn maanvissen er zo weg mee.

1e foto mannetje op dag 1
20220604_155607.jpg

Groot aanzicht van de bak, mannetje zichtbaar links op z'n plekje boven de rotsen links van het kleine hout stuk (rechts vallisneria)
20220608_200821.jpg

Mannetje op z'n plek
20220608_200937.jpg

Het vrouwtje
20220608_200646.jpg
 
Ik ben geen kenner maar is het wel een koppel want ik vindt ze veel op elkaar lijken. Eitjes zou je toch moeten zien denk ik.
 
Ik ben geen kenner maar is het wel een koppel want ik vindt ze veel op elkaar lijken. Eitjes zou je toch moeten zien denk ik.
Hoe bedoel je koppel omdat ze op elkaar lijken ? Het is de zelfde soort dat zoizo, maar of het dan gelijk een koppel is. Of doel je ergens anders op ?
 
Ik bedoelde dat ik niet zeker weet of het een man en vrouw is. Bij de man op foto 1 vindt ik de vinnen er afgerond maar goed ik zei al ik ben geen kenner.
 
Is het mogelijks iets meer foto's te maken . Vanuit de foto's lijkt het me man en vrouw maar het tegendeel is kan wel eens bewezen worden door wat properdere foto's .


Mvg
 
Is het mogelijks iets meer foto's te maken . Vanuit de foto's lijkt het me man en vrouw maar het tegendeel is kan wel eens bewezen worden door wat properdere foto's .


Mvg
Ja ga ik doen, zal kijken tegen de avond wanneer ze wat meer te voorschijn komen of ik een paar duidelijke foto's kan maken
 
20220611_141313.jpg

20220611_141351.jpg

20220611_141335.jpg
20220611_141351.jpg
20220611_141317.jpg
 
Op 1 foto zie ik bij beide een rozige buik en dan zou ik zeggen 2 vrouwen maar het blijft lastig.
 


Op 1 foto zie ik bij beide een rozige buik en dan zou ik zeggen 2 vrouwen maar het blijft lastig.
Ja zie je daar roze? op die enkele foto's van (ik ben nog steeds redelijk van overtuigd dat het een man is) zie ik dat namelijk niet. En ook als ik hem in reallife bekijk zie ik dat eigenlijk nooit terwijl dat bij de ander wel heel duidelijk is.
 
Tja op de 3e van onder vindt ik bij beide de buik roze.
 
Waarschijnlijk toch een activiteit door geslachts verschil, en daarom geen interesse in het geheel.
plaats er wat van deze soort bij, dan is het gedrag meer te monitoren, en daarna aan te passen.
 
Voer ze eens wat goed diepvries door .
zet ze wat vetter , dan zie je gelijk wat man en vrouw is .
Voor mij zijn beide gewoon te mager .


Mvg
 
Voer ze eens wat goed diepvries door .
zet ze wat vetter , dan zie je gelijk wat man en vrouw is .
Voor mij zijn beide gewoon te mager .


Mvg
Is er diepvriesvoer wat goed zinkt ? Zitten een paar manen bij die er anders mee vandoor gaan
 
Ik die het vaak in een theezeefje en doe die goed onderwater en dan zinkt het vrij snel hoor.
 
Ik die het vaak in een theezeefje en doe die goed onderwater en dan zinkt het vrij snel hoor.
Als in zo'n rvs ei? En dan helemaal dicht? Maar dan komen ze er toch nooit bij ?
 
Ik heb deze, beetje zelfde principe
Screenshot_20220613-192242_Chrome.jpg
 
20220614_110139.jpg
 

Terug
Bovenaan