Mikrogeophagus ramirezi (Man en Vrouw)?


H

Hein..V

Guest
Ik heb eind vorige week een koppel Mikrogeophagus ramirezi gekocht maar wil jullie vragen of het dan toch echt man en vrouw zijn, volgens mij zijn het nog jonge diertjes.!

Dit is denk ik zeker te weten de man.

317531_0_82_man.jpg


maar heb mijn twijfels over deze mevrouw/meneer.

159771_0_82_vrouw.jpg
 
Waarom meen je dat de bovenste een man is?

Ik meen toch duidelijk een roze buikje te zien, wat (meestal?) duidt op een man.

~ Ivo
 
ik dacht dat ze bijde wel wat een roze buik hadden maar, dacht een wat grotere antenne t zien bij de bovenste maar ik kan het mis hebben,
 
hmm oke dus jullie zeggen 2 vrouwen.? Kan (als ik er een vind) een man bij plaatsen of moet er een vrouw weg dan.? heb een meter bak,

Ook zijden ze in de winkel dat het soms moeilijk was te zien omdat ze elkaars kleuren aannemen..?? volgens mij is dat bullshit.?
 
Elkaars kleuren nemen ze niet aan, wel is het zo dat zowel man als vrouw qua kleur redelijk gelijkend zijn.
Kijk je bijvoorbeeld naar Apistogramma's, dan heb je vaak een felgekleurde man met (vaak) imposante vinnen, terwijl het vrouwtje niet imposant en geel en/of grauw is. Bij ramirezi's zijn beide geslachten behoorlijk intensief gekleurd.

Maar een man neemt bijvoorbeeld geen vrouwelijke kleur (roze buik) aan als er bijvoorbeeld een andere man aanwezig is.

Het beste verwijder je 1 vrouw (persoonlijk zou ik de bovenste weg doen, in mijn ogen is de onderste mooier), en plaatst er een man bij.
 
Ben ik het mee eens, onderste is mooier :)

Apistogramma's kunnen ontzettend met hun kleuren spelen, dat betekent hun naam ook (deels). Hierbij kan het voorkomen dat onderdanige mannen behoorlijk op vrouwen gaan lijken. Bij ramirezi is mij daar niets over bekend.
Wat wel een puntje is, is dat bij nakweek het wel eens wilt voorkomen dat de verschillen die er zijn, steeds kleiner zijn geworden, waardoor je bijvoorbeeld op de lengte van de antenne alleen niet meer kan vertrouwen.

~ Ivo
 
Ik heb inmiddels een man gereserveerd. ga hem zometeen ophalen.!! foto volgt
 
Hmm, ik weet niet hoe groot je bak is..Maar Ramirezi's vormen een koppel. En als er zich eenmaal een koppel heeft gevormd dan wordt de ander vaak weggejaagd. Als ik jou was zou ik ��n vrouw omruilen voor de man.
 
Doe ik ook ik kijk wie er naar elkaar toe trekken en dan gaat de ander weg.
 

Terug
Bovenaan