Mineraal zout ivm waterwissel met osmose water


FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Berichten
256
Leeftijd
63
Ik gebruik voor mijn 450 liter aquarium met alleen vissen Sera Mineral Salt omdat ik ververs met osmose water. Is dat ook geschikt voor mijn 60 liter aquarium met alleen vuurgarnalen of stellen garnalen andere eisen aan de mineralen?
 
Met Vuurtjes kun je prima met kraanwater verversen denk ik tenzij je weet dat je erg afwijkende waarden hebt. Dat zout zo lees ik verhoogd de gh licht en de kh niet en Vuurtjes mogen wel een gemiddelde kh en gh hebben hoor.
 
Ok thnx voor de reactie. Ik moet wel met osmose water verversen ivm een belachelijk hoog silicaat gehalte in het leidingwater hier. Jbl Sio2 druppeltjes wordt hier bijna zwart bij leidingwater. Ik heb wat op Google rondgekeken. Op mijn Sera Mineral Salt staat een afbeelding van oa een maanvis op en er wordt helemaal niet over garnalen gesproken. Ik weet dat bv Sera ook zo’n soort potjes heeft voor speciaal shrimps. Is het een verkooptruc of komt het met makkelijke vuurgarnalen niet zo nauw?
 
Ik weet de waarden niet maar kun je niet mixen dan? Opzich krijg je door silicaten geen algen maar het is wel voeding voor bruinalgen omdat ze het gebruiken voor het skelet. Bruinalg is een diatoom.
Ik meet nooit het silicaatgehalte en ben daar dan ook niet zo bang voor. Zelf gebruik ik ook mineral+ maar ja dan blijft de kh 0 maar dat heb ik net nodig voor de Taiwan Bee garnalen maar voor Vuurtjes moet de kh wel hoger zijn en zal dat ook op peil moeten worden gebracht als je met osmose wil werken.
 
Ik hen vanmorgen een 25% waterwissel gedaan. Daarna gemeten en de kh met kh+ en de gh met Gh plus beide weer naar 7 gebracht. Geen idee of ik het goed doe
 
Beide 7 zijn voor je garnaaltjes prima hoor.
 
Thnx dan ben ik op de goede weg denk ik
 
ik heb ze op kraan water zitten osmose nie nodig bij vuurgarnaaltjes
 

Terug
Bovenaan