Minimale maat


J

JorenLuesink

Guest
Hoi is 15 liter echt de minimale maat voor vuurtjes of zouden die 2 liter bakjes van de action ook kunnen als kweekbakje
 
Screenshot_2018-11-24-09-36-36-1.png
zoiets
 
Nee dat is veel te weinig, behalve het feit dat 2 liter snel vervuild moet je levende wezens ook wat ruimte geven.
 
Wat houd je eigenlijk in die bakken? naar mijn geheugen kan er niks in 2liter behalve heel mss slakken
 
Sommige kwekers van Betta s gebruiken die maar dat is voor tijdelijk en je moet dan erg veel verversen.
 
Ik bedoelde vuurgarnalen ik was een keer bij iemand die ze voor de schildpadden kweekte in een 4 tot 5 liter bakje
 
Ik heb ze hier in 30 liter maar mijn ervaring is dat ze in hele kleine bakjes niet snel uitgroeien en je dus veel langer moet wachten tot het moment dat ze halfwas zijn. Ik zou echt voor grotere bakjes gaan dus en ook ivm de stabiliteit van het water.
 
Ik bedoelde vuurgarnalen ik was een keer bij iemand die ze voor de schildpadden kweekte in een 4 tot 5 liter bakje

Maar dat deedtie vast niet voor het eerst, jij hebt geen ervaring met garnalenkweek en wil het jezelf onnodig moeilijk maken door ze in zo'n klein bakje te proppen, kleine bakjes vervuilen veel sneller waardoor je niet tot nauwelijks kan spreken van stabiele waterwaardes. Als je bovenstaande stelling gaat gebruiken heb je toch wel aanzienlijk meer ervaring nodig dan wat je nu hebt.
 
Wat is de beste maat voor vuurtjes dan verder heb ik nog een 20 x20x 20 cm bakje
 
Het gaat in dit geval niet om wat de beste maat voor vuurgarnalen is, het gaat er in dit geval om wat een beginner zoals jij, toch makkelijk kan onderhouden en het plezier in het aquariumhouden niet verliest door tegenslagen als je te klein gaat behuizen.
 
Garnalen zijn inderdaad veel gevoeliger dan vissen en al helemaal de hogere gradaties zoals de TB garnalen.
 
Ik heb ze hier in 30 liter maar mijn ervaring is dat ze in hele kleine bakjes niet snel uitgroeien en je dus veel langer moet wachten tot het moment dat ze halfwas zijn. Ik zou echt voor grotere bakjes gaan dus en ook ivm de stabiliteit van het water.
Ik merk zelfs al groot verschil tussen 30 en 60 liter bakken. In de 60 gaat het zoveel beter en makkelijker...
 
Ja dat geloof ik gelijk hoor. Maar ja ik heb ze nu eenmaal in de 30 liter dus laat dat lekker zo.
 
Ja dat is ook zo. Ik merk het ook als ik in een 30 liter minder garnalen heb en dan groeien de kleintjes sneller op. Als er al tientallen inzitten dan groeien ze zover ik het inschat ook minder snel uit.
 

Terug
Bovenaan