Wat is er nieuw

Minimum bakmaat overdreven?

Het lijken wel iets te dikke vogeltjes hehehehe 😀 geintje natuurlijk ieder zijn ding

Vriende van me hebben een 25 liter bakkie met 5 goudvissen, werd ik ook uitgelachen toen ik er wat van zei. Helaas blijkt maar weer dat een vis een gebruiksgoed is en geen dier.

Tsjonge.... daar wordt ik echt kwaad van...

"Een goudvis die van nature klein is zal zelfs in een supergroot aquarium heus geen 30 centimeter lang worden."

....

Ik heb daar geen woorden voor...

Ja, kijk, DAT verkoopt, hoor.

O? wordt hij niet groter, doe er dan maar 4.

Ik stond gister bij petsplace, een oudere man vroeg of de sluierstaarten groter werden of niet. De eigenaresse van de winkel zei direct dat hooguit de staart wat langer word en dat er in een aquarium van 60cm ongeveer 6 sluierstaarten passen, toen ik in discussie ging met de eigenaresse, werd ik volledig uitgelachen... arme visjes. Is nu al de zoveelste keer dat ik er in verschillende winkels iets van zeg en er is nooit iemand die me gelooft

Wat erg zoveel vissen in zo'n klein bakje pffff.
Er zitten nog leuke vissen tussen ook, als die de ruimte krijgen worden dat nog prachtige vissen.

Een week of 3 terug kwam ik bij een klant in de Antwerpse haven. Zoals gewoonlijk moest ik nog even wachten op mijn contactpersoon nadat ik me aan de balie had aangemeld.
Wat me onmiddelijk opviel was een Juwel record 600 bak met daarin 3 chinese moren. En echt, mooie gitzwarte moren. Ik vroeg of ze die al een tijd hadden, en ja al van toen ze nog h��l klein waren.

Ongelooflijk dat deze vissen mooi waren uitgegroeid in een veel te klein bakje, alle 3 waren ze (zonder staart) zo groot als mijn hand.

Ze kregen eenmaal per dag eten (s'ochtends) en de bak werd elke week ververst.

De eigenaar die ze had meegebracht had natuurlijk op de dag dat ik er was een dagje vakantie 🙁

Ik had ze zo van em willen overkopen voor in mijn vijver, in de plaats had ik em wel iets anders voorgesteld zoals een Betta of een andere blikvanger.

Wel apart verhaal idd Herbstnebel. 1x per week schoonmaken? Hoeveel stront ligt er dan wel niet op de bodem na een week? Ik heb er 6 in een 320 liter bak en zuig elke avond flink wat weg 🙂

Ik heb ook een rekord staan (700) die ik momenteel gebruik om waterpest te laten groeien. Daar hebben ze een dag in gezeten toen ik mijn achterwand verving van mijn grote bak, en het water was gewoon wit aan het eind van de dag.

qua bodem lagen er wat keitjes in, maar geen kaka gezien. Er waren ook geen zuurstofplanten aanwezig, enkel een intern filtertje en een luchtpomp.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan