Wat is er nieuw

minuscule wittige beestjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Manouk
  • Startdatum Startdatum
M

Manouk

Guest
Hallo allemaal,
Toen ik in mn aquarium keek zag ik allemaal kleine witte beestjes, ze lijken een beetje op inimini kevertjes.
Ze zitten vooral op de mosballen en op de ramen.
Het gaat om een 40 liter garnalenbakje dus ik wil vooral weten of ze schadelijk zijn voor de garnalen en hoe ik er vanaf kom.
Ze zijn echt te klein om een foto van te maken.
Alvast bedankt!!
Groetjes Manouk

Nee, dat zijn ze niet, ze zijn echt veel kleiner, op.de ruit zijn het echt mini witte stipjes. Ik kan er geen foto van maken

Kunnen ze best zijn natuurlijk alleen moeten ze nog groeien bv.
Zulke plaagdiertjes komen heel vaak voor in garnalenbakjes omdat er geen vissen zijn die ze eten.
Ze kunnen geen kwaad maar als er heel veel aanwezig zijn is het wel een teken dat er een overmaat aan voer in je bakje zit.

ja, dat denk ik ook, maar wat kan ik er aan doen, en zijn ze niet schadelijk voor (jonge) garnalen
Ik zou er ook wat visjes bij kunnen zetten, jonge guppen misschien, daar heb ik er nog wel een paar van rondzwemmen.
Ik weet niet of die ze eten?

De vraag is waar je guppen de voorkeur aan geven want jonge garnaaltjes zijn ook lekkere snack's natuurlijk.
Je kan het proberen met een schijfje komkommer,op die manier heb ik het grootste deel van zulke plaagdiertjes uit m'n bakje gekregen.
Een theelepeltje door een schijfje komkommer steken zodat het zinkt en na verloop van tijd voorzichtig omhoog halen en weer opnieuw doen met een nieuw stukje komkommer.

ja, dat is natuurlijk ook weer zo, moeilijk! Ik vind het in ieder geval geen gezicht die witte stipjes, maar ik ben erg blij dat ik weet wat het is.
dat met de komkommer ga ik sowieso proberen. maar ze zijn dus niet schadelijk voor de garnalen?
heel erg bedankt voor je goede antwoorden en tips!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan