Wat is er nieuw

Minuscuul plantje, alg? Wat is dit?

flexJoly

Active member
Lid geworden
21 augustus 2011
Hallo,

Laatst wat garnaaltjes opgehaald. Er waren wat plantjes bijgedaan. En er zat wat tussen, waarvoor ze mij waarschuwde dat het nogal woekerde en dat ik het maar beter weg kon gooien.
Ik ben nogal nieuwsgierig dus niks weggegooid 😉
Maar kan ook niet vinden wat het is.

open

Aan het begin van de uitlopertjes zit iets wat lijkt op een rond mini-blaadje. Als je de foto uitvergroot bij de linkerpijl is dit goed te zien.

Het lijkt me geen alg.

Ik hoop dat iemand weet wat het is.

Greetz, Joly

Alg met zulke lange stelen ken ik niet. Waar begint het dan?? Zit het zomaar tussen de planten of komt het uit de bodem??
Wat voor plantje dit kan zijn is mij niet bekend, maar het lijkt mij ook zeker geen alg.

Geen idee.
Heb het zo los meegekregen.
Bij die persoon groeide het overal doorheen en die vond dat heel vervelend.
Ik heb het nu een week, dus nog geen idee of het gaat wortelen.

Er zijn vast wel leden die het herkennen 😉

Het doet me denken aan wat ik ooit had.. lang geleden had ik een mega hoeveelheid eendenkroos en soms zag ik van deze 'sprieten' zich ontwikkelen in de hoger gelegen beplanting.. ik dacht dat het te maken had met het eendenkroos want toen ik die had uitgebannen verdwenen deze takjes ook weer..
Wat het was/is weet ik niet en misschien heeft het niets met kroos te maken, maar destijds legde ik wel die link.

Ja je zou die link wel leggen dan Mark.Nou dan maar hopen dat een ander kan zeggen wat het is voor "spul".
Als plant vind ik hem niet zo mooi moet ik zeggen 😀 😉.

Wow! tx!!!!

Het lijkt er inderdaad verdacht veel op
http://wilde-planten.nl/klein%20blaasjeskruid.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klein_blaasjeskruid

Gelukkig zijn vissen en garnalen te groot voor deze vleeseter 😉
Maar net uitgekomen garnalen zouden dus een prooi kunnen zijn.

Perfect spul voor stilstaand water om vliegenlarven te vangen 😉

Stomme gedachte misschien, maar zou zoiets helpen om 'ongedierte' in aquaria te voorkomen/bestrijden? Als je niet kweekt, loop je verder weinig risico lijkt me.

Greetz, Joly

Wat versta je onder ongedierte precies?
Alles wat het plantje eet is in principe ook prima voer voor je vissen dus denk zelf dat het weinig nut heeft om het plantje in je bak te houden.

Ik had deze nog nooit gezien.

Weer wat geleerd John! 😀
Wil je echt niet in je garnalenbakje hebben!

Ongedierte...
Ja ach ik zat de dromen dat het mooi zou zijn als zo'n plantje verkeerde bacteri�n (ziekteverwekker) zou opvreten.
Of andere ongewenste bewoners als wormpjes, planaria, hydra enzo.
Maar dat zal vast alleen in dromenland mogelijk zijn 😉

Ik ga het inderdaad maar uit mn garnalenbak vissen. Heb die mevrouw waar het vandaan komt, ook al gemaild.

Heel erg bedankt voor het vinden van deze info!

Greetz, Joly

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan