Misgurnus Anguillicaudatus gold/ gouden weeraal, kan deze met Sulawesi en appelslakken samen gehouden worden?


W

Wendela

Guest
Hallo,

Wij willen graag een/ enkele gouden weeralen in ons aquarium. Nou las ik ergens dat modderkruipers gek zijn op slakken. Geldt dat ook voor deze weeralen? Of eten ze geen huisjesslakken?
Bij voorbaat dank voor je reactie,
Groetjes Wendy
9DB122CA-CAEA-4C1B-BE05-1A9090CB33FA.png
 
Ik heb geïnformeerd en hij schijnt inderdaad wel van de slakken die we hebben af te blijven (de grotere). Ik kan er straks drie ophalen, ben erg benieuwd. Lijken me erg leuke vissen aangezien ze ook behoorlijk tam kunnen worden. Wel jammer dat er niet veel informatie over te vinden is.
Bedankt voor je reactie! ??
 
Zorg wel dat je bak hermetisch afgesloten is. Aalen hebben de kwalijke gewoonte van eens op wandel te gaan.
een gaatje van 1 cm is al genoeg.
 
Ik heb geïnformeerd en hij schijnt inderdaad wel van de slakken die we hebben af te blijven (de grotere). Ik kan er straks drie ophalen, ben erg benieuwd. Lijken me erg leuke vissen aangezien ze ook behoorlijk tam kunnen worden. Wel jammer dat er niet veel informatie over te vinden is.
Bedankt voor je reactie! ??
Ik heb er 5 gehad in een veel te klein bakje... Maar dat maakte nx uit voor de weeraaltjes denkik.. Altijd zijn die beestjes actief! De mijne kon ik zonder problemen uit mijn handen laten eten. Na een tijdje kon ik, alsk voorzichtig was, ze met mijn handen uit het water heffen. Ze laten ook boertjes en windjes gelijk kleine kindjes. Altijd grappig :)
 

Terug
Bovenaan