Wat is er nieuw

Miss Molly's Aqua 40

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miss Molly
  • Startdatum Startdatum
M

Miss Molly

Guest
Een paar maanden geleden kreeg ik een klein tetra aquariumpje met grind, ornamentje en 3 Black Molly's. Compleet, in een keer. Ik vol enthousiastme gaan denken wat zal ik gaan doen. Ik vond de Molly's in zo'n klein bakje niet zo'n goed idee dus met een vriendin afgesproken dat zij de Molly's in haar grote bak wel wilde opnemen.

miss_molly_5.jpg

Ik ben op dat moment dingetjes gaan verzamelen voor het aquarium zoals ik het wilde gaan doen. Heel veel gelezen over garnaaltjes en wat ze nodig hebben. Dus het volgende aangeschaft.
- Dennerle Hoekfilter met zo'n dingetje om de garnaaltjes veilig te houden.
- Stukje hout
- Stukje Steen
- Scaperssoil (was geschikt om ook garnaaltjes op t houden zeiden ze in de winkel
- Dennerle verwarmingselement voor 10 tot 30 liter bakje

Met pasen heb ik de Molly's naar een vriendin gebracht en die gingen inderdaad uit hun pan toen ze in dat grote aquarium "vrij" mochten zwemmen.
Smiddags bij de Ranzijn in Alkmaar een paar plantjes gekocht en de dag erna dacht ik lekker de bak schoon te gaan maken en de basis te gaan leggen. Dus niet....

miss_molly_6.jpg

Zeker 2 maanden naar dit moment uitgekeken, dus na 10 minuten niet voor herhaling vatbaar mopperen en dik een uur balen als een stekker kwam mijn vriend thuis en die zei: Han, je bent binnenkort jarig, dus krijg je van mij gewoon een nieuw bakje. Ik natuurlijk meteen in de auto op zoek naar een nieuwe bak. Zwaar getwijfeld of ik misschien dan stiekem toch een iets groter bakje zou kunnen doen maar uiteindelijk voor de Aqua 40 gekozen omdat met garnaaltjes beginnen mij toch wel heel erg leuk lijkt.

Het resultaat voor nu:
Het verwarmingselement vind ik heel lelijk, dus ik moet hier nog even over nadenken. Ook wil ik nog wat plantjes erbij en een stukje overhangend hout met een plantje of mos eraan gebonden.

aquarium0.jpg

miss_molly_10.jpg

Komt goed hoor. Leuk bakje 🙂

Thanks
Ik zit nu steeds naar de plantjes te kijken en te denken "groei... groei... groei..."

Tja, dan beter gelijk wat snelgroeiers er in zetten.

Smiddags bij de Ranzijn in Alkmaar een paar plantjes gekocht en de dag erna dacht ik lekker de bak schoon te gaan maken en de basis te gaan leggen. Dus niet....??
Maar goed ook, he.

Hah een fotoalbum! 😀 Leuk hoor! Je bent goed begonnen het gaat
vast een mooi bakje worden 😉

Ow jee. Ik heb wat draderige alg in mijn bakkie. Ik denk dus Baardalg. Nu lees ik overal dat de bak dan juist heel erg gezond is. Klopt dat idd?

Eindelijk wat leven in de brouwerij. Wat Japonica's gehaald bij de dierenwinkel in Den Helder.

De Japonica's laten zichzelf nauwelijks zien. De "gratis meelifters" wel...

Verkocht als Japonica, maar ik geloof het niet... iemand een idee?

20150418_005119.jpg

En dit vuurtje (denk ik) was het kleine bakje van de dierenwinkel zat...

20150420_204909.jpg

Mooi bakje!
Identiteit van de garnaal is inmiddels bekend.
Staat het sinds 10 April of was het al langer aan het indraaien?

Oeps, even niet op het forum geweest. Het bakje staat nu inmiddels sinds begin april.
Draait ontzettend goed, met wat gewei-slakjes, Japonica's, Crystal Redjes. Leuk leuk leuk.

Sinds gisteravond is het tweede bakje ook een feit. Een Aqua60 dit keer. Deze komt bij mijn vriend op de woonboot te staan, en daar gaat het de komende weken ingericht worden en indraaien. Het ligt in de planning dat ik de komende maanden bij hem intrek, dus laat ik het bakje rustig aan indraaien. Daarna zal ik eerst eens wat japonica's en slakjes meenemen en dan steeds meer meenemen en overzetten in dat aquarium. Wanneer alles dan eenmaal bij hem is, zal ik de Aqua40 leeg halen en meenemen. Die op de woonboot weer opnieuw inrichten en laten indraaien.

Ik ben wel erg benieuwd hoe de ervaringen zijn van andere woonbootbewoners/aquarianen met storm enzo. Een tank moet eigenlijk natuurlijk waterpas staan... nou vergeet het maar op een woonboot. 😉

Als je niet te ver weg woont is misschien opnieuw indraaien niet nodig. Gewoon een laag water in de bak laten staan en de filter ook in een emmer met een laag water meenemen.
Maar ja als je langer dan 45 min weg woont van hem dan is dat lastiger.

Het is helaas ongeveer 5 kwartier rijden, dus ik denk toch maar op deze manier.
Ik hoop alleen de bodem van het kleine aquarium te kunnen behouden. Dat is best een dure "alles in een bodem" van Dennerle.

wat zijn de risico's als ik het op deze manier doe, wel zoveel mogelijk water probeer te behouden en uit te wisselen tussen de twee bakken als ik alles op de woonboot heb staan. Vooral voor de pomp dan. Die hoop ik natuurlijk zo goed mogelijk te houden.

Midden in een verhuizing.... Crystal reds ontploft... Overal minigarnaaltjes, and more on the way als ik t zo zie.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan