Misschien wel het apartste forum bericht ooit (unieke bewoner!)


Teun van Lent

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2019
Berichten
166
Leeftijd
25
Locatie
Wageningen
Hoi allen,

Ik wil even delen wat ik zojuist aan tref in mijn aquarium.. een larve van de waterjuffer!
Volkomen onduidelijk hoe dit beest in mijn aquarium is gekomen, de laatste keer dat ik nieuwe plantjes in de bak heb gedaan was alweer maanden geleden (dus dan zou zo'n larve allang uitgevlogen moeten zijn).
Ik sluit dus al uit dat die per ongelijk is meegenomen vanuit een winkel, mijn ramen etc. staan wel eens open maar er zit een hor luikje voor mijn ramen, dus kan er niks mijn kamer in vliegen.
Geen idee hoe dit is gebeurt!! Ik weet niet of ik mij zorgen moet maken om de baby garnaaltjes, deze larve is wel een roofbeest.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-11-17 at 12.43.22.jpeg
    WhatsApp Image 2020-11-17 at 12.43.22.jpeg
    69.2 KB · Weergaven: 172
Dat soort beesten zo snel mogelijk weghalen want dat zijn killers en goed opletten of er niet meer in de bak zitten.
 
Zo zie je, leven trekt leven aan. 👍 Ik weet dat deze larven kikkervisjes eten, dus een garnaaltje zullen ze ook wel niet laten staan. De vraag is of ze die te pakken krijgen, want een garnaaltje is natuurlijk wel veel sneller.

Edit: wat betreft het gelijk kapot maken, ik weet niet of het leven van zo'n beestje minder waardevol is dan dat van een visje waar we noch moeite, noch kosten voor besparen om het gezond te houden.
 
Hoi Shaun.
Ik snap het principe van 'alle beestjes hebben een hartje'.

Ik probeer ook een vlieg, kevertje oid binnenhuis te vangen om hem buiten los te laten. Behalve muggen en wespen dan... :engel:

Maar rovers, waar ik niet om heb gevraagd, die naar het leven van mn huisdieren staan gaan dr gewoon uit.

Maakt niet uit welke term men daar voor gebruikt.
 
Hoi allen,

Ik wil even delen wat ik zojuist aan tref in mijn aquarium.. een larve van de waterjuffer!
Volkomen onduidelijk hoe dit beest in mijn aquarium is gekomen, de laatste keer dat ik nieuwe plantjes in de bak heb gedaan was alweer maanden geleden (dus dan zou zo'n larve allang uitgevlogen moeten zijn).
Ik sluit dus al uit dat die per ongelijk is meegenomen vanuit een winkel, mijn ramen etc. staan wel eens open maar er zit een hor luikje voor mijn ramen, dus kan er niks mijn kamer in vliegen.
Geen idee hoe dit is gebeurt!! Ik weet niet of ik mij zorgen moet maken om de baby garnaaltjes, deze larve is wel een roofbeest.
Deze larven kunnen 2 en sommige soorten 5 jaar als larve leven voor ze uitvliegen.
 
Hoi Shaun.
Ik snap het principe van 'alle beestjes hebben een hartje'.

Ik probeer ook een vlieg, kevertje oid binnenhuis te vangen om hem buiten los te laten. Behalve muggen en wespen dan... :engel:

Maar rovers, waar ik niet om heb gevraagd, die naar het leven van mn huisdieren staan gaan dr gewoon uit.

Maakt niet uit welke term men daar voor gebruikt.
Dat klopt, dat het beestje beter uit de bak gehaald kan worden ben ik volledig met je eens. Wilde gewoon op een andere oplossing dan doden wijzen 😉👍
 
Dat klopt, dat het beestje beter uit de bak gehaald kan worden ben ik volledig met je eens. Wilde gewoon op een andere oplossing dan doden wijzen 😉👍
Snap ik.
Maar ik ga voor die larve ook niet met een schepnet door mn bak rouzen als ik em van achter met een lange pincet in zn nekkie kan pakken...
Maar feit blijft wel dattie eruit moet. :D
 
Probeer het te vangen en in een sloot te deponeren.
Het zijn wel rovers maar ze zijn wel kleiner als die keizerlibellen en glazenwassers.
Is natuurlijk zonde zo'n juffer.
Gelukkig woon ik in een gebied waar op 2 na alle libellen en juffers voorkomen...
 
Ik bedoel glazenmakers natuurlijk. Ik zie niet zo snel hoe je het bericht kan corrigeren
 
Ik bedoel glazenmakers natuurlijk. Ik zie niet zo snel hoe je het bericht kan corrigeren
Door onder op bewerk te klikken binnen de 20 minuten, de telefoon eventueel even dwars (landscape) houden.
 

Terug
Bovenaan