Wat is er nieuw

Missende kreeft

• Onderwerp starter Onderwerp starter Donald72
  • Startdatum Startdatum
D

Donald72

Guest
Vandaag keek ik in mn aquarium en ik zag dat ik maar 1 kreeft nog maar had ipv 2. Kan het zo zijn dat die is opgegeten door de andere?

Ik denk eerder dat hij uit je bak is gekropen en ergens verdroogt in je huis ligt. Ruiken doe je het niet.

Het zijn wel goede klimmers maar kunnen absoluut niet tegen gladde objecten klimmen.
Zo in je album te zien lijkt het me niet mogelijk om uit je bak te klimmen maar weet het niet zeker natuurlijk.
Kan ook dat de kreeft zich ingegraven heeft onder zo'n buisje,of heb je alles goed onderzocht?

Hoi John,

Heb wel door de bak heen gekeken en naar de plekken waar die het meest zit. Zal straks nog wel even kijken met een netje of ik hem kan vinden.

Gr

Heb net nog een keer gekeken met een netje. Hij is nergens te bekennen. Meestal komen ze ook wel zichtbaar in het aquarium als het licht uit is maar de vermiste kreeft niet..

Kreeften durven elkaar wel op te eten maar dan zou je nog resten moeten vinden na 2 dagen iig.

Z6sjTFNHRzpiPKggWqrYXaoVOJB8c3-D.jpeg

Niet verwacht, maar de kreeft zat in de keramische boomstam waar een gat in zit van 4 cm 😀

iig bedankt voor de hulp

Ik zal morgen nog een keer kijken, maar volgens mij heb ik 2 vrouwtjes. Ze hadden namelijk dezelfde onderkant. Zal morgen wel ff foto sturen. Dat achterlijf is in werkelijkheid ook kleiner.

Gr

Weet je welke soort het precies is?
Sommige soorten zijn tweeslachtig en hebben dus geen partner nodig voor de voortplanting.

Wat voor kreeften heb je? Van Marmerkreeften heb je alleen vrouwtjes welke zich als het ware kunnen klonen.

ZtS3XBHChePKdgW74dUcY6LoClzIjOW8.jpeg

Ik heb eigenlijk werkelijk geen idee. Ze lijken wel veel op die van de foto.

Net even op google gekeken, ik denk dat ik de marmerkreeft heb, ze lijken sprekend op elkaar. Wel heb ik hem pas 1,5 maand geleden gekocht, zijn ze dan al oud genoeg voor de voortplanting?

Ton: Parthenogenese bedoelde ik.

Donald: Lees dit eens: http://database.gek.nu/?id=209

Ik ben eens bij een voormalig forumlid geweest die honderden van deze marmerkreeften kweekte als voer voor cichliden. Dit was allemaal begonnen met ��n Marmerkkreeft

Interessant. Dus als ik de jongen niet wil moet ik een cichlide in mn bak doen?

Ze kweekte ze voor haar Cichliden maar die waren dan ook 30cm.

Als het echt Marmerkreeften zijn heb je gewoon een probleem. Het aanbod is groter dan de vraag en ze fokken sneller dan Guppen of konijnen.

Ze komen verwilderd in Nederland voor maar als ik jou zou ik ze niet in de natuur dumpen. Het is niet alleen bij de wet verboden maar ook kan het schade toebrengen aan de inheemse fauna.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan